Gå til innhold

Kjærestetur til Thailand


monamonalisa

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min og jeg skal til Thailand i desember. Vi flyr til Bangkok og tenker å være der et par dager når vi kommer ned og et par dager før vi kommer hjem. Totalt sett skal vi være borte i 19 dager (ink reise).

Vi tenker videre å reise med tog og buss sørover og ende opp på sørvestkysten et sted. Vi kan gjerne bruke litt tid på turen nedover, kanskje med en overnatting ved østkysten før vi krysser landet?

Så tenker vi å tilbringe en stund på vestkysten, før vi reiser tilbake til Bangkok og hjemover. Der har jeg selvsagt planer om å få sydd meg opptil flere kjoler og gjerne gjøre unna noen julegaver (selv om jeg ser for meg at det ender med hektisk shopping lillejulaften, fordi jeg aldri fant noe...) ;).

Vi lurer på å bestille det meste av overnattinga på forhånd, sånn at vi slipper å stå der med skjegget i postkassa.

Jeg trenger egentlig tips om alt! Hoteller, reiseruter, destinasjoner, opplevelser, you name it. Kanskje noen som har vært på lignende tur som kan gi oss hele ruta? Veit jeg spør veldig vidt, men alle tips tas i mot med takk, så får jeg heller prøve å samle og sortere. Vil også gjerne ha tips om skredder i Bangkok og kanskje litt pris? Syns også det er vanskelig å bestemme seg for hvordan kjole® jeg vil ha - er de flinke til å hjelpe til, evt har de noen tegninger?

Ja - får stoppe her, så får det heller bli noen oppfølgingsspørsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kona og jeg har vært i Thailand noen ganger og sist gang var i mai ifjor. Da var vi i Bangkok og på Samui. Du kan sjekke mitt reisebrev med bilder og linker på http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm. Bangkok kan være et lite sjokk for nordmenn ettersom det er ganske anderledes enn hjemme...i Bangkok er det varmt, masse trafikk, tuk-tuk sjåfører som maser, lukt av mat og skitne kanaler etc. Men det er en fantastisk by :-)

Vi var også på en tur til Thailand i 2002 og da var vi i Bangkok, Krabi og Hua Hin: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm . Håper du kan finne noe nyttig info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Jeg har vært på en tur i Thailand som minner litt om det dere vil. :)

Vi var først ca 4 dager i bangkok. Utrolig spennende by! Fikk der sydd meg noen klær. Betalte ca 800 kr for dressjakke og kort skjørt i thai silke. Tror jeg kunne fått det endel billigere... Jeg likte bangkok veldig godt. Det var veldig billig der, og veldig annerledes og spennende enn steder jeg har vært før. Hotellet vi bodde på het Ambassador, husker jeg. Var veldig fornøyd med det.

Vi besøkte noen templer av gull husker jeg. Tror det stedet er ganske kjent. Og vi var på båttur, og kjørte forbi skikkelig slum. Mener å huske at båten stoppet der, og at vi gikk gjennom det som for oss nærmest så ut som en søpleplass, men som var folks hjem... Veldig sterkt.

Vi tok taxi til "backpacker gata", og shoppet masse der. Husker ikke hva gata het, men den gikk under navnet backpacker gata. Det var mye det samme som gikk igjen overalt. Fake klokker, solbriller, bager, osv. Men veldig stor gate, og spennende.

Bangkok var veldig skittent! Og jeg følte meg alltid veldig møkkete på hendene der. Lurt å ta med spritservietter.

Det var ekstremt mange lukter i bangkok. De laget mye mat ute på gatene. Og det var mange fattige. Vi fikk beskjed om at mafiaen i landet kappet av fattige mennesker armer og bein, og satte dem på gata for å tigge, for så å ta pengene de fikk. Så vi fikk beskjed om å ikke gi penger.

Vi tok så et nattog videre til et annet sted i landet, på grensen til Laos. Her hadde de ikke sett noe særlig turister, og vi måtte dekke til skuldre og knær. I denne landsbyen fantes det bare et hotell tror jeg, og det var endel mer insekter på rommet enn i bangkok. Vi tok en buss til grensen til Laos, og gikk over.

Det var markeder på andre siden. De solgte mye systoff, kartonger med røyk (tror det var rundt 60 kr for en kartong) og cd'er. Vi fant den norske gruppa m2m, og syntes det var veldig gøy. Det var masse trapper der, og det føltes som vi var langt under jorden.

Deretter kom vi oss til et badested som jeg tror het Koh Chang. Ble også kalt elefanøya tror jeg. Her badet vi og koste oss. Var ikke noe særlig turister her heller. Vi red på elefanter i jungelen også. (Vil ikke egentlig anbefalle dette stedet. Det var helt greit, men ikke noe mer)

Så dro vi tilbake til bangkok og var der i et par dager, før vi reiste hjem. Var totalt borte i ca 16 dager.

Det var en fantastisk tur! Var en skoletur, så vi var ca 40 ungdommer i 17-18 årsalderen.

Bare spør hvis du lurer på noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øyenstikker*utlogget

Jeg og min mann var på bryllupsreise i Thailand i sommer. Startet i Bangkok. Der ovenattet vi på Baioky ky hotel. Rom 61 etasje og utsikt over hele Bangkok. Nydelig!

Så dro vi med tog (utrolig oppvelse) til Hua Hin. (ca 4.5 timer)

Hua Hin var en suuper plass som hadde masse av den Thailandske kulturen i behold. Og kjempe god thaimat!!

Her overnattet vi på Wora Bura resort and spa: http://www.atsiam.com/hotels/hua_hin/wora_...nd.asp?a=google

Helt utroolig hotel! Anbefales!

Så dro vi tilbake til Bangkok og fløy til Koh Samui. Der likte vi oss ikke så godt. Fin strand, men that`s it! Utvasket for thailandsk kultur g service. Jeg måtte be om å få skikkelig thaimat, for det som ble servert der, var tilpasset turister. De ble nesten sjokkert når jeg spurte om de hadde "real" thaimat. Da lurte de på om jeg virkelig likte det.....

Så dro vi tilbake til Bangkok 1 dag, så hjem. Vi var i Thailand i 3 uker.

Jeg vil anbefale å dra til Hua Hin,og ta toget fra Bangkok. Ikke helt etter vår standard, men utrolig opplevelse, og du får se mer av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut nøye skreddere, jeg sjekket mange, var også innom i Bangkok men valgte en på Phuket. Jeg sydde meg to lekre "bryllupskjoler" dressbukse, skjørt, jakke, vest og tre skjorter, en ytterjakke, samt en topp og bukse i lyst stoff for kr 8000,-. Alle plagg er brukt flere ganger og jeg er superfornøyd. Kjøpte kun den ene av selskapskjolene i ekte thaisilke for det må renses, den andre selskapskjolen har jeg bare vasket på ullprogram og det har gått helt fint! Skredderen holdt til på Karon på Phuket. Send meg en pm om du vil ha navnet, da må jeg sjekke litt....

Bangkok; dere MÅ oppleve the Dome, ta en middag på Sirocco restaurant, må bestilles på forhånd. Vi hadde bord kl 18 i februar og da fikk vi med oss hele solnedgangen. Helt fantastisk, en av asias høyeste restauranter tror jhttp://www.thedomebkk.com/web/sirc_home.htmleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dytter litt på denne jeg :)

Har nå bestilt innenlandsfly til Phuket, 2 netter overnatting på Kata beach (3rd street cafe and guest house) og to netter på PhiPhi (phiphi villa resort). Etter Phi Phi skal vi tilbake til Phuket, men har ikke bestilt overnatting enda, for tenkte å se litt når vi var der nede. Er vel ikke noe problem å få overnatting har jeg skjønt?

Blir i Phuket en liten uke før vi drar tilbake til Bangkok. Der har vi tenkt å ta toget ned til Hua Hin og være et par dager. Noen tips til overnatting der??

Høres dette ut som en brukbar reiserute eller?

Jeg har fått et tips om skredder i Phuket, men kan godt få flere.... Skal være forlover, så har tenkt å få sydd meg kjole mens jeg er der, samt gjerne litt mer. Er det greit å bare ta med seg et bilde av en slik kjole man kan tenke seg? Har de kataloger/bilder der?

Ja - alle tips tas i mot med takk, og takk for de jeg har fått så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med bilde av kjolen jeg ville ha sydd og den ble helt perfekt. Han jeg var hos hadde noen kataloger men de var dessverre gamle noen av de så jeg ville satset på å ha med bilde av det du skal ha sydd om det er noe spesielt. Skjorter, dressjakke etc trenger man jo ikke bilde av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først er i Phuket er det ikke langt å reise til Krabi, ca to timer synes jeg å huske. Vi var på kjærestetur i Sør-vest Thailand i mars, og startet i Phuket, nærmere bestemt Patong beach. Akkurat Patong beach er ikke å anbefale, stranden er etter min mening ødelagt av alt det verste Thailand har å by på..

For min og kjæresten min sin del ble det et superromantisk og innholdsrikt opphold i Krabi. I Krabi finner du en av Thailands fineste strender, Ao railey. Her er det ypperlige snorkle og klatremuligheter, store grotter, og aper i trærne :ler: Eller lei en longtailbåt for en dag og oppdag ensomme strender i Krabiskjærgården. Blir det for varmt på stranden, ta en tur til en av nasjonalparkene i nærheten eller kjøl dere ned på elefantryggen i jungelen. Vi bodde på Krabi Resort i Ao nang, perfekt jungelsetting og god service på stranden.

Fra Krabi er det ca to timer til Phi phi, absolutt et høydepunkt på turen. Her vil jeg anbefale å gå tsunami evacuation route som opp til det høyeste punktet på Phi phi. Legg turen slik at dere kan få med dere den fantastiske solnedgangen og utsikten. Går dere inn i jungelen herfra er det også orginale overnattsmuligheter. Det er også mulighet for å overnatte i telt på Maya bay(også kjent som "the beach") Ellers ville jeg fått med meg den levende musikken (Utrolig bra vikalist og gitarist) på Carpe diem, en koselig restaurant og bar på stranden.

Jeg trenger vel ikke nevne at dette var tidenes beste ferietur :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Hei.

Kjæresten min og jeg skal til Thailand i desember. Vi flyr til Bangkok og tenker å være der et par dager når vi kommer ned og et par dager før vi kommer hjem. Totalt sett skal vi være borte i 19 dager (ink reise).

Vi tenker videre å reise med tog og buss sørover og ende opp på sørvestkysten et sted. Vi kan gjerne bruke litt tid på turen nedover, kanskje med en overnatting ved østkysten før vi krysser landet?

Så tenker vi å tilbringe en stund på vestkysten, før vi reiser tilbake til Bangkok og hjemover. Der har jeg selvsagt planer om å få sydd meg opptil flere kjoler og gjerne gjøre unna noen julegaver (selv om jeg ser for meg at det ender med hektisk shopping lillejulaften, fordi jeg aldri fant noe...) ;).

Vi lurer på å bestille det meste av overnattinga på forhånd, sånn at vi slipper å stå der med skjegget i postkassa.

Jeg trenger egentlig tips om alt! Hoteller, reiseruter, destinasjoner, opplevelser, you name it. Kanskje noen som har vært på lignende tur som kan gi oss hele ruta? Veit jeg spør veldig vidt, men alle tips tas i mot med takk, så får jeg heller prøve å samle og sortere. Vil også gjerne ha tips om skredder i Bangkok og kanskje litt pris? Syns også det er vanskelig å bestemme seg for hvordan kjole® jeg vil ha - er de flinke til å hjelpe til, evt har de noen tegninger?

Ja - får stoppe her, så får det heller bli noen oppfølgingsspørsmål! :)

Henger meg på her jeg også. Kjæresten min og jeg skal også reise til Thailand i desember eller januar.

Har dere kjøpt flytur?? Dyrt?

Jeg må nok vente med å kjøpe billetter til etter sommeren, pga studier.

Gleder oss kjempe mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Vi var der desember 08, og hadde en kjempefin tur!!! Bestilte i juli og fikk billetter for rundt 6000 kr per billett (tur-retur Bangkok, via Stockholm).

Vi bestilte nesten all overnatting via www.latestays.com noe jeg virkelig kan anbefale for å få BRA overnatting for sterkt redusert pris!

Av høydepunkter kan elefantridning, weekend-marked, snorkling på phi phi, massasje og herlig ananas og annen frukt trekkes fram.

Blei mye tid på stranda og bare gå å rusle. Vi var også på Phuket Fantasea-show - masse elefanter og en GIGANTISK buffet.

Gled dere til Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...