Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg har så og si alltid ønsket å bli psykolog. Jeg brenner for det rett og slett, til fordel for alt annet jeg har studert. Problemet mitt er at jeg ikke har anledning til å flytte til feks Oslo nå. Jeg kjenner til ei godt voksen dame som klarte å studere seg ferdig og bli psykolog, og hun dro kun inn for det hun måtte av samlinger etc - ellers studerte hun hjemmefra. Er det noen av dere som erfaringer?? alt tas imot med takk:) Hvor langt kan jeg komme uten å faktisk flytte dit akkurat nå?
Gjest m Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Hei, har du kommet inn på profesjonsstudiet, eller har du karakterer til å komme inn? Om du ikke har det går det an å ta sikte på å studere en bachelor her i Norge, og ta en slags klinisk rettet mastergrad i danmark etter dette. (Da må du være minimum ett år i danmark..) Så vidt jeg vet er profesjonsstudiet et studie med mye oppfølging og oppmøteplikt på det meste. Mange av kursene er intensive og går over noen uker/mnd. Om du går bachelor-veien må du snakke med en rådgiver, og sørge for at du har de rette fagene for å komme inn i danmark - noen av bachelorkursene er uten obligatorisk oppmøte. Du kan helt sikkert rådføre deg med administrasjonen på psykologiske intitutt ved SV fakultetet ved UiO.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå