Gå til innhold

Bilforsikring

Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Bør man velge kasko MED leiebil eller uten leiebil?

Nettopp kjøpt ny bil og den har hele 7 års nybilgaranti. Er det da vits å betale 500 kr ekstra pr år i forsikring for å ha inkl leiebil?????? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjører fint skal ikke det være nødvendig med full kasko, men hvis det bare blir 500,- ekstra i året skal du ikke se bort i fra at det er verdt det en dag.

Og full kasko gir deg jo mer en bare en leiebil om bilen skulle være på reprasjon. Den dekker skader som du selv påfører bilen også. (ved uhell så klart)

Nybilgarantien dekker vel bare feil som fabrikat feil. Dette er ganske individuelt på garantiene, så du bør se hva din garanti dekker.

Edit: Ser nå at du kan velge mellom eksl. og inkl. leiebil? Så det er full kasko du skal ha? Blir forvirret iblant da vi aldri velger full kasko :ler:

Er du avhengig av bil, og du kræsjer, ja da kommer du til å angre på at du ikke valgte med leiebil. Opplevd det ja :frown:

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for å få leiebil i mellomtiden. Det er bare du som kan vurdere det, hvor avhengige dere egentlig er av bil når det er snakk om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bytte bil og forsikring innen kort tid (har gammel bil og kun ansvar nå) da jeg MÅ ha bil tilgjengelig pga jobb.

tør ikke ta sjansen på å plutselig stå der hvis det skulle skje noe.

dog... gruer meg litt til prishoppet i forhold til det jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å ha bil som er verdt noe uten kasko. Alle kan være uheldige, og det hjelper ikke å si at vi kjører alltid pent. Noen ganger er det shit happens.

Vi har med leiebil, sånn i tillfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å ha bil som er verdt noe uten kasko. Alle kan være uheldige, og det hjelper ikke å si at vi kjører alltid pent. Noen ganger er det shit happens.

Vi har med leiebil, sånn i tillfelle.

Nei KASKO skal vi jo såklart ha! Men det er leiebil jeg lurer på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i et forsikringsselskap, og vi har to "kasko" dekninger. En "ekstra" sak, med 0kr i egenandel på redning og glass, leiebil i hele perioden bilen er på verksted osv osv. Og den "vanlige" kaskoen med 10 dager leiebil. Ellers er det delkasko som er tredje alternativet.

Så kanskje det allerede er leiebil i den kaskodekningen du vil ha? Du må bare ringe selskapet og høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et forsikringsselskap, og vi har to "kasko" dekninger. En "ekstra" sak, med 0kr i egenandel på redning og glass, leiebil i hele perioden bilen er på verksted osv osv. Og den "vanlige" kaskoen med 10 dager leiebil. Ellers er det delkasko som er tredje alternativet.

Så kanskje det allerede er leiebil i den kaskodekningen du vil ha? Du må bare ringe selskapet og høre...

Jeg måtte velge kasko med eller uten leiebil når jeg bestilte på nettet...Så det er nok ikke inkludert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte velge kasko med eller uten leiebil når jeg bestilte på nettet...Så det er nok ikke inkludert...

Hihi, da har du bare sjekket med feil forsikringsselskap;) Neida, men hos noen er det, hos andre ikke da tydeligvis. Det er greit å bruke litt tid på å undersøke vilkårene i de forskjellige selskapene før man tegner en forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TryggVesta med BILEKSTRA. Der er bla. leiebil og ingen egenandel ved redning (veldig kjekt hvis man punkterer og ikke orker å skifte dekk selv - har jeg erfart ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...