Gå til innhold

barnløse er mer umodne.


Gjest barn er berikende

Anbefalte innlegg

Gjest barn er berikende

Insprirert av innlegget " hva er galt med å velge karrieren", så må jeg bare komme med et innspill.

Jeg mener bestemt at mennesker uten barn er mer umodne enn de som har fått barn. Mennesker i 30 åra som ikke har barn oppfører seg som forvokste tenåringer, når de er hjemme hos sine egne foreldre- som virkelig burde få slippe å forholde seg til så barnslige voksne som krever å bli behandlet som barn- og i valg av fritidssysler. Ærlig talt; hvem er det som i lengden er fornøyd med å gå ut å spise, shoppe, feste og gå på kino, evnt dyrke en hobby? Personlig synes jeg at disse menneskene er kommet kortere i sin personlige utvikling enn oss som har barn.

Beklager dersom noen blir støtt av dette, men jeg bare følte for å legge kortene på bordet. jeg tror dessuten at mange med barn føler det på samme måte, men ikke har hjerte til å si det til de som har valgt å ikke få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nishiki

:hoho:

Nå er jeg veldig glad Mette fikk inn denne igjen, for dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Nå er jeg veldig glad Mette fikk inn denne igjen, for dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barn er berikende
:hoho:

Nå er jeg veldig glad Mette fikk inn denne igjen, for dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!

Ja, du kan godt synes det er dumt, men desverre er dt nok mange av oss som har barn som føler det på samme måte. Beklager å måtte si det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan godt synes det er dumt, men desverre er dt nok mange av oss som har barn som føler det på samme måte. Beklager å måtte si det

Dessverre er det nok mange av oss som har barn som er dypt uenig med deg, og jeg beklager ikke å måtte si det.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mor til 2

Jeg er uenig i at barnløse er mer umodne og egoistiske.

MEN, det er et lite men... :sjenert:

Personlig opplever jeg barnløse som mer påståelige og bastante om alt som har med barn å gjøre enn de som har barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som trådstarter har mest behov for å overbevise seg selv om at hun har valgt rett. Å stemple alle barnfrie 30-åringer som umodne er utrolig UMODENT :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dette var jo festlig lesning. Det jeg leser her, er en ovenifra-og-ned-holdning som ikke ligner grisen! :hoho: Hadde ikke reagert en milimeter om denne hadde ligget under skråblikk og generaliseringer, men her forventer du å bli tatt seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barn er berikende
Dessverre er det nok mange av oss som har barn som er dypt uenig med deg, og jeg beklager ikke å måtte si det.

:ler:

MIsforstå meg rett, jeg har mange venner som ikke har barn og som jeg selvfølgelig er svært glad i- men for å være helt ærlig; når man ikke har opplevd det å ha ansvaret for et annet menneske så går man jo glipp av en del personlig utvikling? Det å måtte sette andre mennesker foran seg selv, det å oppleve at et annet menneske er så til de grader avhengig av deg, det gjør da noe med deg selv? Det er det jeg mener at barnløse går glipp av, en ekstra dimensjon ved tilværelsen- og dermed stagnerer litt...

dessuten, i forhold til egne foreldre; før man selv får barn så vil man jo forbli i en slags "barnerolle" helt til man får egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barn er berikende
Jeg er uenig i at barnløse er mer umodne og egoistiske.

MEN, det er et lite men... :sjenert:

Personlig opplever jeg barnløse som mer påståelige og bastante om alt som har med barn å gjøre enn de som har barn selv.

Ja, barnløse har svaret på alt som dreier seg om oppdragelse- det er ikke noe problem å være konsekvent i teorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barn er belastende

Personlig, og mange med meg, mener at voksne som lever for barna sine og drar på babytreff, tørker dritt, lærer ABC og 2+2 reverseres til et tidligere utviklingsstadium. Hvem er det som frivillig vil sitte med ABC for nybegynnere når man kan bruke tiden på å lese fabelaktige verker fra verdenslitteraturen? Så ofte og mye man vil? :ler:

Det er mange som mener dette. Men nå følte jeg personlig for å legge kortene på bordet. Katten er ute av sekken. Folk med barn er like barnslige som ungen de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barn er berikende
Jaja, dette var jo festlig lesning. Det jeg leser her, er en ovenifra-og-ned-holdning som ikke ligner grisen! :hoho: Hadde ikke reagert en milimeter om denne hadde ligget under skråblikk og generaliseringer, men her forventer du å bli tatt seriøst?

Tja, seriøst og seriøst...dette synspunktet er jo selvfølgelig ikke noe jeg utbasunerer for alle og enhver, men var bare litt nysgjerrig på andres mening:) Uten å få den typen reaksjoner som du nettopp kom med av mennesker jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MIsforstå meg rett, jeg har mange venner som ikke har barn og som jeg selvfølgelig er svært glad i- men for å være helt ærlig; når man ikke har opplevd det å ha ansvaret for et annet menneske så går man jo glipp av en del personlig utvikling? Det å måtte sette andre mennesker foran seg selv, det å oppleve at et annet menneske er så til de grader avhengig av deg, det gjør da noe med deg selv? Det er det jeg mener at barnløse går glipp av, en ekstra dimensjon ved tilværelsen- og dermed stagnerer litt...

dessuten, i forhold til egne foreldre; før man selv får barn så vil man jo forbli i en slags "barnerolle" helt til man får egne barn.

Du er jo lik et barn i din naive fremstilling! Hvem har sagt at barnfrie ikke har ansvar for andre mennesker? De kan ha ansvar for venner som sliter (ikke minst har de tid til venner som sliter), syke foreldre og familiemedlemmer for øvrig. Å ha ansvar for andre begrenses ikke til å være foreldre!

Å oppleve at et annet menneske er totalt avhengig av en gjør mange mennesker til narssissister som tror de kan dominere over barnet.

En dimensjon folk med barn går glipp av er å ta ansvar for seg selv. Det er mange som får barn fordi de tror at livet skal ordne seg og flykter fra seg selv . Dermed stagnerer de litt når de ikke får tid til å ta ansvar for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barnløse har svaret på alt som dreier seg om oppdragelse- det er ikke noe problem å være konsekvent i teorien...

Og for mange er det ikke noe problem å være konsekvent i praksis heller ;)

Jeg kjenner nok omtrent like mange umodne småbarnsforeldre i 30 åra som jeg kjenner umodne 30-åringer uten barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barn er berikende
Personlig, og mange med meg, mener at voksne som lever for barna sine og drar på babytreff, tørker dritt, lærer ABC og 2+2 reverseres til et tidligere utviklingsstadium. Hvem er det som frivillig vil sitte med ABC for nybegynnere når man kan bruke tiden på å lese fabelaktige verker fra verdenslitteraturen? Så ofte og mye man vil? :ler:

Det er mange som mener dette. Men nå følte jeg personlig for å legge kortene på bordet. Katten er ute av sekken. Folk med barn er like barnslige som ungen de har.

Ja det er det jeg synes er så rart; at det virker som om folk uten barn tror at det er den type ting det dreier seg om? Hvorfor uttale seg om ting man ikke har opplevd? Mens de aller fleste med barn har opplevd det å leve et ungdoms/ tidlig voksen liv og rett og slett gått litt lei av det...hva er vitsen med å leve kun for å konsumere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår godt at du ts legger deg inn som gjest, for nå har du tent lunta. :klappe:

Jeg er helt enig med deg.

Hvor mange tror du gidder å eksplodere på grunn av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange mennesker som er fornøyd med å dyrke sine egne interesser, og da også blant de som har barn. Men da er gjerne den ene interessen barn, noe det kanskje ikke er blant de frivillige barnløse.

Hvorfor må alle være interessert i barn? Og er du virkelig mer moden, bare fordi du har fått barn? Jeg kjenner en del som er umoden selv om de har barn, og noen som er veldig moden selv om de ikke har barn. For noen så blir man gjerne mer moden når man får barn, men dette gjelder ikke alle.

Jeg tror heller at du er missunnelig på at de kan gjøre som de vil, mens du ikke har så mye fritid lengre. For hvorfor skal du ellers kritisere alle som ikke har barn, og kalle de umodne bare fordi de ikke har barn. Om dine interesser er annerledes enn andre sine, så gjør ikke det deg mer moden.

Og egentlig så har du bevist i ditt innlegg at du ikke er moden, for da hadde du ikke gerenalisert så mye som du faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barn er belastende
Ja det er det jeg synes er så rart; at det virker som om folk uten barn tror at det er den type ting det dreier seg om? Hvorfor uttale seg om ting man ikke har opplevd? Mens de aller fleste med barn har opplevd det å leve et ungdoms/ tidlig voksen liv og rett og slett gått litt lei av det...hva er vitsen med å leve kun for å konsumere?

Hvorfor uttaler DU deg om ting du ikke har opplevd? Har du opplevd å gå igjennom voksenlivet alene som den du er, uten barn å gjemme deg bak? Du snakker om at barnefrie går på cafe og shopper. Hva vet du om deres prioriteringer i livet? Man går forresten ikke lei av å leve livet. Det er vel forskjellen mellom de som lever livet og de som eksisterer i påvente av å få barn. Sistnevnte går selvsagt lei av å ikke få realisert seg (dvs. få barn), så de fyller tida med meningsløse ting. Mens førstnevnte føler at de lever fordi de gjør masse ting de VIL gjøre, hele tiden.

Er det forresten noen som konsumerer idag er det barnefamilier ;) Folk med barn avler nye storforbrukere. Unger og ungdommer idag er den største målgruppen for reklame. Mamma, jeg VIL ha den nye Barbiedukka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...