Gå til innhold

Bilførere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ofte slik at mange av de som kjører i dyre fine biler, må kjøre fort?

Jeg pleier som regel å ligge i 10 km over fartsgrensen, noen ganger litt mere ( så nei jeg er nok ingen sinke i trafikken). Men så ser man i speilet, da kommer det ofte en svær fet BMW eller Audi, eller en annen dyr bil å legger seg helt opp i ræva på bilen min...... hva hvist jeg må bråbremse? ofte har jeg unger i baksetet, hva med de da?

Så kjører dere forbi når dere har demostrert deres tilstedeværelse lenge nok, å sannelig ikke bestandig at forbikjøringen er sikker, mange ganger ser man at det er på nippen til at det skjer en ulykke.

Hva tenker dere som holder på på denne måten????? Ingenting?

Har dere ingen andre måter å vise dere på enn å sette andre mennesker i fare?

Å som oftest er det faktisk menn som holder på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ingenting med bilen å gjøre. Jeg møter ofte på folk som ligger under fartsgrensen med fete biler. Ja til og med porsche cayenne.

Jeg pleier å sakke ned under fartsgrense og blinke med nødblink så de kan kjøre forbi og være uvettige uten å skade andre. Jeg er vel forsåvidt den som ligger 10 over selv.

Om det ikke er muligheter for forbikjøringer sakker jeg ned/bremser nogen lunde hardt, så de innser at de ligger for nært til at de kan stoppe om jeg bråbremser. Tute får de bare gjøre, de som er uvettige med å presse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har aldri merket meg bilmerket til den som ligger i rævva på meg, men tror dette går litt på tvers av bilmerker og økonomisk stand skal jeg være helt ærlig. Har mistet en bror pga en villmann som kjørte forbi en bil rett før sving og traff bilen til broren min rundt svingen. Bror døde, sjåføren lever men er heldigvis skadet for livet og har ikke gleden av å drepe flere på veien.

Men skulle gjerne likt å høre hva dere tenker på, dere som skal legge dere helt oppi ræva på andre biler for å demonstrere at dere gir totalt faen i andres trafikksikkerhet, og så begå drapsforsøk ved å kjøre forbi i svinger og bakketopper? Må gjerne kjøre dere sønder og sammen for alt jeg bryr meg, men respekter at jeg vil leve livet ut og ikke bli drept av tikkende trafikkbomber som dere. Og jepp, jeg er også av de som gjerne kjører 5-10 km over grensa, men har vett nok til å sakke ned om det kommer en annen foran meg som følger reglene bedre enn meg og kjøre forbi når situasjonen tilsier det.... For øvrig fryder jeg meg når trafikkjævler som dere har kræsja i fjellveggen pga skyhøy fart og ikke tatt med noen andre inn i døden, bare dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig irriterende når bilen bak ligger oppi ræva på deg, og aldri kjører forbi, uansett hvor fort eller sakte du kjører. Ender med at du kjører av veien selv, når tullingen ikke benytter noen av sjansene som kommer til å kjøre forbi. "1001-1002-1003... hva er det forno?"

Endret av bonaqua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er veldig kjedelig med de som kjører sakte, 50 i 80-sona f.eks. Eller de som kjører i 65 i både 70 og 60. Sistnevnte kjørestil opplever jeg ofte!

Jeg gjør som TS, ligger ca. 10 km over. Jeg kjører forbi sinker hvis det er klart, og da skal det være veldig klart. Tar ingen sjanser.

Jeg skulle ønske sinker kunne kjøre av på busslommer etc., og slippe forbi folk. Jeg ligger ikke helt oppi rumpa på folk, men blinker gjerne hvis det er helt hårreisende kjøring.

Kjører forresten Merecedes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er veldig kjedelig med de som kjører sakte, 50 i 80-sona f.eks. Eller de som kjører i 65 i både 70 og 60. Sistnevnte kjørestil opplever jeg ofte!

Jeg gjør som TS, ligger ca. 10 km over. Jeg kjører forbi sinker hvis det er klart, og da skal det være veldig klart. Tar ingen sjanser.

Jeg skulle ønske sinker kunne kjøre av på busslommer etc., og slippe forbi folk. Jeg ligger ikke helt oppi rumpa på folk, men blinker gjerne hvis det er helt hårreisende kjøring.

Kjører forresten Merecedes. ;)

Men det er de som ligger helt oppi baken på den foran det er snakk om her.

Enig i at de som absolutt skal ligge 10-20 km under grensa er irriterende, på tørt og fint føre vel og merke.... er litt mer overbærende på vinterføre eller om det er mye vann i veien;) Burde vel være det ellers også, siden de har loven på sin side, men det er så irriterende unødvendig.

Kjører forresten Ford Fiesta.. så ikke så fint kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RuskeSara

Å, dette er noe som har plaget meg lenge!

Jeg kjører på tofeltsvei på E18 til jobb hver dag. Riktignok kjører jeg en liten Nissan Micra, men farten er ikke noe problem selv med liten bil. Jeg ligger stort sett 10-20 kmt over, i venstrefila. Det er det veldig mange andre som gjør også.

Her er det som plager meg:

Når man ligger 10-15 biler relativt tett etterhverandre i venstrefila, alle godt over fartsgrensa, hva er da vitsen med å legge seg inn bakfra og begynne å tute og blinke med lysene for å få alle bilene foran seg til å legge seg inn, slik at man selv kommer seg raskere fremover? :kjefte:

Sunn fornuft tilsier da at man ikke gjør dette på 10-15 biler som alle ligger i akseptabelt høy fart?!! Jeg skjønner ikke hvordan folk får seg til å holde på sånn..

Så klart, jeg tar høyde for at noen ganger er det folk som virkelig MÅ fort frem, ved igangsatte fødsler (der den fødende befinner seg i bilen) osv. Men jeg nekter å infinne meg med at dette er tilfellet HVER dag!

Selv om det jo finnes unntak fra regelen her, så er det som oftest førere i fine nye og dyre biler jeg opplever at holder på sånn, og som oftest er det menn.

edit: leif

Endret av RuskeSara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ofte slik at mange av de som kjører i dyre fine biler, må kjøre fort?
Det er neppe en regel, men det er jo en viss "logikk" i det. Veldig mange i Norge har moderat respekt for fartsgrensene. Det gjør de tilbøyelige til å ønske å kjøre fort(ere enn tillatt). Har man en dyr bil, har man ofte(re) råd til å kjøre fort. Dette er bare en delforklaring, men gjeldende for en del. Samtidig vil de som liker fart kjøpe biler som er spreke. Du får spreke Toyota'er og, men langt flere spreke BMW'er og Audier. (Og så er de strengt tatt mye penere å se på).

Jeg pleier som regel å ligge i 10 km over fartsgrensen(...)
Sannsynligvis viser spiddometeret ditt 5 km/t for mye, som mange andre biler. M.a.o. er ikke det noe å ha dårlig samvittighet for. "Plutselig" kommer det en bakke, og da er det fort gjort at farten daler litt. Da er det kjekt å ha litt å gå på, slik at de med dynamisk pedaltrykk (i.f.t. konstant marsjfart) ikke blir deppa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...