minipina Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å slutte på p-piller da jeg ikke lengere føler meg komfortabel med å putte masse hormoner inn i kroppen min og alt det som det fører med seg. Jeg har nå tenkt til å hive meg på skrivern og følge med temperatur, el slim osv. Hadde tenkt til å bestille ladycomp, men har blitt litt usikker etter jeg har lest litt av folks erfaringer med det... (+ at den koster, selv om det er en engangssum) Jeg lurer nå på litt ting rundt dette med måling av temp. Har forstått det sånn at man bør måle hver morgen til ca samme tid før man har kommet seg opp av sengen... So far, so good. Ser at det anbefales at man måler rektalt.. Er det noen som måler oralt og får det til å fungere greit? Jeg går fortsatt på p-piller (har 1 igjen på brettet), er det for tidlig å begynne å måle nå? Har lyst til å komme igang raskest mulig... Har også lest at basaltempen blir forstyrret av avbrutt søvn, alkoholinntak, stress osv. Hvordan måler dere som driver med dette? Om jeg har vært på byen, og måler dagen etterpå... Skal jeg da ta hele resultatet med en klype salt...eller? Hadde satt pris på svar, event henvisninger til sider der jeg kan lese mer om dette! (gjerne sider på norsk, da jeg ikke vil være "uheldig" pga språkmisforståleser)
Humleblomst Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Jeg er litt i samme situasjon som deg, og bruker vanlig termometer med to desimaler. Jeg måler i munnen, men har ikke holdt på så lenge at jeg kan si om det fungerer for meg. Dette varierer fra person til person slik jeg har forstått det. Målingen kan du begynne med når som helst, det kan ta litt tid å komme inn i en god rutine. Jeg fikk ihvertfall noen hull i skjemaet den første måneden... Det tar også litt tid før du kan stole på resultatene, til prevensjonsbruk ihvertfall. Før du blir kjent med syklusen din bør du bruke f.eks. kondom for å unngå en uønsket graviditet. Du bør også være klar over at dette blir sett på som en prevensjonsmetode som det er lett å feile på, så om det er krise å bli gravid bør du kanskje vurdere om det er den rette prevensjonsmetoden for deg. Du kan lese mer eller mindre alt du trenger å vite om temping ol. inne på Pernilles hjemmeside, selv om denne siden har fokus på hvordan lage barn, ikke hvordan unngå det. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå