Gå til innhold

Ballerina sko

Bradshaw

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er forelsket- i ballerina skoene mine, og kina skoene mine for så vidt :D

Har flate hvite ballerinasko, og svarte kinasko!

Men- det jeg lurer på er om noen av dere har rosa ballerinasko som er laget til balettdansing (mener ikke tåspiss). Jeg vurderer å kjøpe meg slike, men de har så tynn såle så jeg er ikke helt sikker på om det går ann å gå med :-?

Snakker om de rosa man får på la dance! De er super søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaa, de rosa og hvite?

Je gvar på nippet til å kjøpe de, men hadde glemt lommeboken :oops: og da jeg kom tilbake dagen etter var de utsolgt :evil:

Det var surt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jaa, de rosa og hvite?

Jeg har de som er helt rosa og jeg kjøpte de rosa/hvite for noen få dager siden. Det er bilde av dem i juni nummeret av norske Elle og jeg elsker dem.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre butikker som selger ballerinasko?

Noen av oss bor så usentralt at det ikke selges Kokaii her..

Har et par kinasko jeg kjøpte for 50 kroner på den kinesiske butikk i København, så jeg forventer ikke at de skal vare så lenge. Vet dere om noen butikker i Norge som selger det? Da jeg var liten solgte de det på Neste Stopp, men ikke nå lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Har et par kinasko jeg kjøpte for 50 kroner på den kinesiske butikk i København, så jeg forventer ikke at de skal vare så lenge. Vet dere om noen  butikker i Norge som selger det? Da jeg var liten solgte de det på Neste Stopp, men ikke nå lenger  :(

Slike sko er noe av det hotteste du kan bruke i vår/somer så jeg vil tro at de har blitt plukket opp av kjeder som Skoringen, Din Sko og Eurosko.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
hva er kinasko?

loolaa

Flate sko med rund topp, rund linning og gjerne kantet med silkebånd og en liten sløyde foran, veldig søte, veldig feminine og vårens store skomote.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par kinasko jeg kjøpte for 50 kroner på den kinesiske butikk i København, så jeg forventer ikke at de skal vare så lenge. Vet dere om noen  butikker i Norge som selger det? Da jeg var liten solgte de det på Neste Stopp, men ikke nå lenger  :(

Alle kinaskoene er såpass billige, hvertfall de originale (og de er coolest).. mine kostet ca 100 kr på panda på grunerløkka. De holder ikke så lenge, men da er det bare å kjøpe nye er det ikke?

Du får kjøpt ballerina sko på office.uk (de er litt kjærring etter min smak)

Mine er kjøpt i london, men husker ikke butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har prøvd sånne jeg nevnte innledningsvis?

Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flate sko med rund topp, rund linning og gjerne kantet med silkebånd og en liten sløyde foran, veldig søte, veldig feminine og vårens store skomote.

Minnie

Takker!

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vanlige ballettsko for dansing du mener så har vel de skinnsåle som er litt tykk (men ikke beregnet for å gå ute med) som bare dekker ca halvparten av fotsålen. Under tærne og på siden av foten er det det samme stoffet som på oversiden av skoene, og det er ikke spesielt holdbart hvis du bruker det på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men- det jeg lurer på er om noen av dere har rosa ballerinasko som er laget til balettdansing (mener ikke tåspiss). Jeg vurderer å kjøpe meg slike, men de har så tynn såle så jeg er ikke helt sikker på om det går ann å gå med  

Puh- ikke kjøp ballerinasko som er beregnet til dansing for å gå med dem ute! Har selv danset ballett i mange år, og jeg skal love deg at de sålene vil bli utslitt på null komma niks hvis de brukes ute. Spesielt behagelige er de heller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de som er helt rosa og jeg kjøpte de rosa/hvite for noen få dager siden. Det er bilde av dem i juni nummeret av norske Elle og jeg elsker dem.

Minnie

De sikler jeg skikkelig på...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også de rosa ballerina skoene fra Kookai. De er mine absolutte favoritter om dagen.

Når det gjelder vanlige ballett-sko vil jeg, som mange andre, ikke anbefale å kjøpe slike til utebruk. Men da jeg danset ballett brukte vi ofte "soft-blocks". Dette er en blanding mellom vanlige balletsko og tåspissko. Disse kan egne seg til "normalt" bruk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *anonyma*

Åååå, fikk skikkelig flashback til de kinaskoene som var så populære da jeg var liten. Sort fløyel med rem over vristen, rund tupp og kantet med stoffbånd og med en grusomt hard plastsåle med bladmønskter i midten. Noen andre som husker disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LilleSol

Hvis du tenker på vanlige klassisike ballettsko, så burde du ikke kjøpe disse for å gå med ute! De blir kjempefort stygge i fargen, og har tynn såle så du kjenner hver eneste stein. Jeg danset ballett i mange år (ti elleve eller no) og det var MANGE par som ble slitt ut. Kjøp heller slike sko på ordentlig sko butikk så du får noen som er beregnet på å gå ute med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...