Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ingun
Skrevet

Beklager at jeg ikke orker å lese hele denne lange tråden, men jeg lurer på hvem jeg skal gå til i Oslo-området for å korrigere min brede nese? Har ikke problemer med kun på nesen eller noe sånt, men den er veldig bred og klumpete med store nesebor.

Jeg opererte meg hos Bunæs og er veldig fornøyd. Jeg er nå kunde der ift. hud, og føler meg skikkelig fin og naturlig. Både med nesa og huden.

Lykke til!

Gjest Plante
Skrevet

Nå har mesteparten av hevelsen gått ned og jeg er superfornøyd. Det beste "kjøpet" jeg har gjort noen sinne. Når jeg sammenlikner bilder før og bilder etter så er forrandringen stor. Ingen har forløpig sett det, noe jeg er veldig glad for, men har fått vanvittig mye komplimenter på andre ting. "Fin genser", "Fin på håret", mer enn vanlig, så tror kanskje at venner synes jeg ser bedre ut, uten å vite helt hva de skal peke på. :)

Først var det som sagt en utrolig skuffelse å se seg selv i speilet, det var ekkelt og skummelt å tenke at det kunne bli sånn. Typiske meg så en haug med reportasjer og youtubefilmer om "bad rhinoplasty". Ikke lurt! uff, jeg hadde jo tenkt i 2 år på å gjøre dette, men det var likevel utrolig skummelt å vite at resultatet kunne vært en skuffelse. Jeg har fått en supersøt oppstoppernese og det er ganske vanskelig å lage, nå hadde jeg oppovernese fra før, men vi tok en del av på tuppen uten at jeg ser ut som en gris. Fremdeles er tuppen ganske hoven, men det vil bare fortsette å gå ned.

Vet ikke om jeg allerede har skrevet det, men jeg opparbeidet meg en liten "nesekonto" hvor jeg satte av penger til operasjonen. Hadde ca 35 tusen kroner der, men brukte ca 30800 kr så hadde en del penger igjen, brukte 1000 av de på nye klær og føler meg veldig fin. Det gjør virkelig underverker på selvtillitten og jeg er glad at jeg ser sånn som jeg føler at det burde sett ut fra naturens side.

Skrevet

Hvor mye vil det komme på om man vil ha hele nesen forminsket? Få en smalere nese forfra og gjøre den mindre i profil, kanskje med en liten opphøyning? Synes 30 000 kr er litt penger, så det er stor forskjell på 30 000 og 40 000 .....

Skrevet

Hvor mye vil det komme på om man vil ha hele nesen forminsket? Få en smalere nese forfra og gjøre den mindre i profil, kanskje med en liten opphøyning? Synes 30 000 kr er litt penger, så det er stor forskjell på 30 000 og 40 000 .....

Det er ingen her inne som kan svare det på det. Det kommer an på kirurgen (noen er dyrere enn andre), og hva som må gjøres (det kan også kirurgene vurdere forskjellig).

Eneste måten å finne ut av det er å gå på konsultasjoner. Du bør uansett velge den kirurgen du føler deg mest komfortabel med og ikke nødvendigvis den billigste. 10.000 kr er ikke mye om du tenker på at du skal ha nesa hele resten av livet. ;)

Gjest Plante
Skrevet

En liten rask oppdatering. Hevelsen er nede og jeg er vant til min nye nese som ser strålende ut i speilet og på bilder, veldig fornøyd.

Vært hjemme og besøkt mamma og pappa, ingen av dem har sett noe. Det eneste var at de lurte på om jeg hadde tatt solarium, "så litt freshere ut" :D

Skrevet

En liten rask oppdatering. Hevelsen er nede og jeg er vant til min nye nese som ser strålende ut i speilet og på bilder, veldig fornøyd.

Vært hjemme og besøkt mamma og pappa, ingen av dem har sett noe. Det eneste var at de lurte på om jeg hadde tatt solarium, "så litt freshere ut" :D

Hei Plante,

Så bra! :) Da virker det som om alt gått akkurat som du håpet. :)

Med meg er det som før. Fortsatt endel hevelse i brusken. Jeg er også alltid litt snufsete og snyter meg derfor ganske ofte. Det hender stadig at det kommer litt blod med (meget lite). Det er nok fortsatt skorper inni der da som blir forstyrret av snytingen. Hjelper sikkert ikke på hevelsen, men kan jo ikke la det være. Det går vel riktig vei uansett.

Jeg har også vent meg til nesen som den er nå (2 md etter). Har innsett at jeg må justere på solbrillene mine. De sklir ned nå som det ikke er noen hump å legge de på lenger. Det kan jeg leve med. :fnise:

• 2 uker senere...
Gjest Silje
Skrevet

Så bra at alt var vellykket plante! =) håper på at det er min tur snart! jo mer jeg tenker over desto mer rett føles det å gjøre det nå! skal på konsultasjon til Nobel og Bunæs, men ikke til selve Bunæs. drar til Oslo helt alene og kjenner jeg gruer meg litt! aner ikke hvor klinikkene ligger, så må vel satse på å spørre og ta taxi. Håper jeg får det til i sommer og at det blir en vellykket operasjon, sånn at jeg en gang for alle kan slippe alle de tankene jeg har om det!

• 3 uker senere...
Skrevet

Så bra at alt var vellykket plante! =) håper på at det er min tur snart! jo mer jeg tenker over desto mer rett føles det å gjøre det nå! skal på konsultasjon til Nobel og Bunæs, men ikke til selve Bunæs. drar til Oslo helt alene og kjenner jeg gruer meg litt! aner ikke hvor klinikkene ligger, så må vel satse på å spørre og ta taxi. Håper jeg får det til i sommer og at det blir en vellykket operasjon, sånn at jeg en gang for alle kan slippe alle de tankene jeg har om det!

Hei Silje!

Nå har det gått 3 md siden min operasjon, og jeg begynner å bli riktig så fornøyd og. :) Er veldig glad for at jeg gjorde det!

Når det kommer til konsultasjonene, så er du tøff som kommer til Oslo alene for dette!! Det kommer til å gå kjempebra. Men vær obs på at ingen av disse klinikkene ligger i sentrum, så det kan bli mye penger på taxi. Nobel Clinic ligger i enkel gåavstand fra Ryen tbanestasjon (15 min fra sentrum med banen), og Buenæs holder så vidt jeg vet til i Sandvika i Bærum. Man kan sikkert ta lokaltog til et sted i nærheten, og evt taxi derfra. Du finner informasjon om kollektiv på www.trafikanten.no

• 2 måneder senere...
Gjest Silje
Skrevet

hei! jeg er nå nyoperert! det er helt vilt å tenke på! jeg har ventet på denne dagen siden jeg var 13 år. gipsen er enda på å skal taes av på mandag. han byttet gips i går og jeg fikk se et lite glimt av den nye nesen min, jeg fikk litt sjokk. jeg var livredd for at han hadde tatt for mye, men vet ikke alt er jo hovent osv. jeg hadde en god følelse for at alt skulle gå bra, men nå går jeg og er bekymret for hvordan det blir. har klart å holde hodet kaldt fram til nå, men det er jo nå jeg skal være uten bekymring. noen som har noen råd å komme med? jeg bare håper at alt blir bra

• Liker 1
Skrevet

hei! jeg er nå nyoperert! det er helt vilt å tenke på! jeg har ventet på denne dagen siden jeg var 13 år. gipsen er enda på å skal taes av på mandag. han byttet gips i går og jeg fikk se et lite glimt av den nye nesen min, jeg fikk litt sjokk. jeg var livredd for at han hadde tatt for mye, men vet ikke alt er jo hovent osv. jeg hadde en god følelse for at alt skulle gå bra, men nå går jeg og er bekymret for hvordan det blir. har klart å holde hodet kaldt fram til nå, men det er jo nå jeg skal være uten bekymring. noen som har noen råd å komme med? jeg bare håper at alt blir bra

Gratulere med vel overstått!! :)

Byttet gips.. Det er tydeligvis forskjellige måter å gjøre dette på! Hvilken kirurg endte du hos?

Du må ikke stresse med hvordan du ser ut nå! Hevelsen i selve nesen holdes ganske godt nede under gipsen, mens resten av ansiktet hovner opp. Mange ser at hevelsen i nesen øker litt når gipsen er av og man er tilbake i hverdagen og bruker ansiktsmimikken som vanlig. Men - det er bare en selv som er så opptatt av egen nese at man merker dette.

Det er uansett et sjokk å se at noe midt i ansiktet er forandret. Jeg håper det har blitt som du ønsket!

Jeg gjorde mye med brusken, og det er fortsatt litt ømt og jeg antar hovent- litt mer på ene siden enn andre, 6 md etter. Men - selvom den ikke er perfekt er nesa er mye bedre enn den var før operasjonen! Og selv de som vet at jeg har operert tror jeg igrunn har glemt det.

Fortsatt lykke til Silje, og hold oss oppdatert!

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med nesekirurgi på Sørlandsparken Spesialistsenter?

AnonymBruker
Skrevet

kanskje litt feil sted å poste men jeg spør allikevel!

Opererte nesen for 2 uker siden, er nå 1 uke siden jeg tok ut sting osv..det viste seg at det ikke hadde grodd ordentlig så jeg har nærmest to "åpninger" på hver side av nesevingene. Har noen opplevd dette før? og vil det gro igjen av seg selv? evt hvor lang tid?

begynner å bli litt engstelig ettersom det ikke har grodd så mye siden jeg tok ut stingene. Fikk bare beskjed om å ikke dra så mye i huden og røre det, men det begynner å bli vanskelig når jeg nå har fått masse hudormer, tørr hud osv. på nesen som ikke ser ut! :snurt:

Ellers er jeg relativt fornøyd med resultatet, operterte på Nobel Clinic :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

kanskje litt feil sted å poste men jeg spør allikevel!

Opererte nesen for 2 uker siden, er nå 1 uke siden jeg tok ut sting osv..det viste seg at det ikke hadde grodd ordentlig så jeg har nærmest to "åpninger" på hver side av nesevingene. Har noen opplevd dette før? og vil det gro igjen av seg selv? evt hvor lang tid?

begynner å bli litt engstelig ettersom det ikke har grodd så mye siden jeg tok ut stingene. Fikk bare beskjed om å ikke dra så mye i huden og røre det, men det begynner å bli vanskelig når jeg nå har fått masse hudormer, tørr hud osv. på nesen som ikke ser ut! :snurt:

Ellers er jeg relativt fornøyd med resultatet, operterte på Nobel Clinic :)

Uff, det hørtes litt skummelt ut! Håper det ordner seg! Var det alt kirurgen sa?? Hva på nesen fikset du? skal selv opereres på nobel om kort tid :)

AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes litt skummelt ut! Håper det ordner seg! Var det alt kirurgen sa?? Hva på nesen fikset du? skal selv opereres på nobel om kort tid :)

ja, alt gikk litt fort så var ikke helt klar over at det var så "alvorlig". Men det er vel ikke kirurgen sin feil at det ikke har grodd ordentlig? Følte jeg ikke fikk ordentlig informasjon, selv om jeg kunne vært flinkere å spørre. er litt skummelt og ubehagelig å kjenne at det åpner seg når jeg begever på munnen. Så hvis det er noe du lurer på er det kanskje lurt å vite på forhånd hva du skal spørre om i tilfelle du ikke vil få all informasjon. Prøv også å beskrive så nøyaktig som mulig hvordan du vil ha det, selv om jeg er ganske fornøyd med resultatet er det ikke helt slik jeg ville ha det, noe som kan være at jeg ikke var så nøye på det.

Jeg gjorde nesetippen smalere samt nesevingene. Hva skal du fikse ?:) Lykke til!

Skrevet

ja, alt gikk litt fort så var ikke helt klar over at det var så "alvorlig". Men det er vel ikke kirurgen sin feil at det ikke har grodd ordentlig? Følte jeg ikke fikk ordentlig informasjon, selv om jeg kunne vært flinkere å spørre. er litt skummelt og ubehagelig å kjenne at det åpner seg når jeg begever på munnen. Så hvis det er noe du lurer på er det kanskje lurt å vite på forhånd hva du skal spørre om i tilfelle du ikke vil få all informasjon. Prøv også å beskrive så nøyaktig som mulig hvordan du vil ha det, selv om jeg er ganske fornøyd med resultatet er det ikke helt slik jeg ville ha det, noe som kan være at jeg ikke var så nøye på det.

Jeg gjorde nesetippen smalere samt nesevingene. Hva skal du fikse ?:) Lykke til!

Hei!

Ring kirurgen!! Jeg hadde noen små spørsmål som ikke hastet, og sendte mail til han. Fikk mail tilbake der han ba meg om å ringe. Han foretrekker telefon, og var veldig i møtekommende. Nå er det selvfølgelig mulig han er på ferie, men da skal noen andre kunne svare deg. Dette mener jeg du bør spørre de om og ikke gå og lure på.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal det samme, minske nesevingene og tuppen. :) Men kirurgen sa noe om at jeg hadde ganske tykk hud, fikk inntrykk av at det gjorde det vanskligere og fjerne mye/endre form osv...noen som fikk høre det samme? Flott du ble ganske fornøyd ihvertfall, hørt mye fint om kirurgen på nobel :) Vurderer selv og ta med bilder av forskjellige neser, selvom det virker litt teit. Noen her som har gjort det? Skjønner selvfølgelig at resultatet kommer helt an på hvordan nesa er i utgangspunket, men er jo livredd for å bli misfornøyd. Lykke til vidre! !!

AnonymBruker
Skrevet

Skal det samme, minske nesevingene og tuppen. :) Men kirurgen sa noe om at jeg hadde ganske tykk hud, fikk inntrykk av at det gjorde det vanskligere og fjerne mye/endre form osv...noen som fikk høre det samme? Flott du ble ganske fornøyd ihvertfall, hørt mye fint om kirurgen på nobel :) Vurderer selv og ta med bilder av forskjellige neser, selvom det virker litt teit. Noen her som har gjort det? Skjønner selvfølgelig at resultatet kommer helt an på hvordan nesa er i utgangspunket, men er jo livredd for å bli misfornøyd. Lykke til vidre! !!

Hørte selv at huden min var ganske tykk og at den bestod av lite bein så jeg kunne ikke forvente STOR forandring, ettersom det ville bli vanskligere. Hadde masse bilder klare til å ta med, men syns det virket litt teit. Men det kan jo være lurt at han har en pekepinn på hva du har av forventninger! Jeg lot det være da som du sier har mye med hva slags utgangspunkt man har, så det blir vanskelig å danne seg et bilde av hvordan akkurat din nesen KAN se ut. Tenke han visste best hvordan det ville bli best mulig resultat, så skummelt nok lot jeg han ta hånd om det! Jeg hadde ganske bred nese i utgangspunktet så trodde aldri den ville bli så smal som den ble med tanke på det han sa. legger ved et før og etter bilde jeg!

Skjermbilde2011-07-10kl013251.png

det endelige resultatet vil nok forhåpentligvis bli enda bedre ettersom bildet er tatt rett etter jeg tok ut stingene osv. og da vil jo hevelsen gå enda mer ned med tiden som kommer :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Nesen på det første bildet (før-bildet?) var utrolig fin, sånn nese vil jeg ha.. :)

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hørte selv at huden min var ganske tykk og at den bestod av lite bein så jeg kunne ikke forvente STOR forandring, ettersom det ville bli vanskligere. Hadde masse bilder klare til å ta med, men syns det virket litt teit. Men det kan jo være lurt at han har en pekepinn på hva du har av forventninger! Jeg lot det være da som du sier har mye med hva slags utgangspunkt man har, så det blir vanskelig å danne seg et bilde av hvordan akkurat din nesen KAN se ut. Tenke han visste best hvordan det ville bli best mulig resultat, så skummelt nok lot jeg han ta hånd om det! Jeg hadde ganske bred nese i utgangspunktet så trodde aldri den ville bli så smal som den ble med tanke på det han sa. legger ved et før og etter bilde jeg!

det endelige resultatet vil nok forhåpentligvis bli enda bedre ettersom bildet er tatt rett etter jeg tok ut stingene osv. og da vil jo hevelsen gå enda mer ned med tiden som kommer :jepp:

Nesa ble jo kjempefin!! Ganske stor forskjell!! (synes den var fin på før-bildet også jeg da :) Kjenner jeg begynner å glede meg litt nå :D

Skrevet

Wow, du har blitt kjempefin!! :)

Jeg skal på 6 md kontroll i august og er veldig spent på hva kirurgen vil si. Jeg har mindre komplekser for nesa mi som den er nå, da den har blitt mye nettere. Men - den er skjev. Den var skjev før operasjonen også, men nå synes det i grunn bedre siden tuppen ikke er så bred. Tenker at han enten ikke er fornøyd med resultatet og vil reoperere, eller så sier han at det er så bra som det blir. Jeg har jo ikke lyst til å operere igjen, så ja.. Vet ikke hva jeg håper på. Men jeg kjenner og at den ikke er helt ferdig enda - fortsatt litt hoven, så man kan jo håpe på underverker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...