Nala91 Skrevet 5. juni 2022 #3801 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Hei! Visste dere at Westvik har sluttet? Jeg har lest mye i denne tråden, og det førte til at jeg valgte Westvik for konsultasjon. Konsultasjonen gikk veldig fint, men jeg ville vente et par uker før jeg bestemte meg. Da jeg ringte inn for å bestille operasjonsdato etter endelig å ha bestemt meg, fikk jeg vite at han har sluttet! Jeg spurte hvorfor, og han vil gjøre helt andre ting nå og skal bo i Australia. Så mitt andre valg falt på Tvedt. Jeg skal operere om noen uker og skal oppdatere dere. Jeg vet han har både fornøyde og ikke fornøyde pasienter, men til og med de på Cosmo sa jeg burde gå til han nå som Westvik slutter. Jeg skal gjøre nesen smalere forfra, og fjerne en liten hump. Tvedt sa muligens løfte tippen litt, selv om jeg er fornøyd med tippen min. Det er fordi når humpen fjernes bør tippen løftes litt, sa han. Jeg har tykk hud forresten… Jeg har tenkt på operasjon lenge, jeg må bare krysse fingrene og gå for det. Endret 5. juni 2022 av Nala91
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3802 Skrevet 5. juni 2022 Nala91 skrev (3 timer siden): Hei! Visste dere at Westvik har sluttet? Jeg har lest mye i denne tråden, og det førte til at jeg valgte Westvik for konsultasjon. Konsultasjonen gikk veldig fint, men jeg ville vente et par uker før jeg bestemte meg. Da jeg ringte inn for å bestille operasjonsdato etter endelig å ha bestemt meg, fikk jeg vite at han har sluttet! Jeg spurte hvorfor, og han vil gjøre helt andre ting nå og skal bo i Australia. Så mitt andre valg falt på Tvedt. Jeg skal operere om noen uker og skal oppdatere dere. Jeg vet han har både fornøyde og ikke fornøyde pasienter, men til og med de på Cosmo sa jeg burde gå til han nå som Westvik slutter. Jeg skal gjøre nesen smalere forfra, og fjerne en liten hump. Tvedt sa muligens løfte tippen litt, selv om jeg er fornøyd med tippen min. Det er fordi når humpen fjernes bør tippen løftes litt, sa han. Jeg har tykk hud forresten… Jeg har tenkt på operasjon lenge, jeg må bare krysse fingrene og gå for det. Håper du vet hva du gjør. Dessverre så har mange hengt seg opp i nesen sin, så burde heller fått hjelp psykisk med å godta den man har. Anonymkode: 232f0...19f 4 1
Nala91 Skrevet 5. juni 2022 #3803 Skrevet 5. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Håper du vet hva du gjør. Dessverre så har mange hengt seg opp i nesen sin, så burde heller fått hjelp psykisk med å godta den man har. Anonymkode: 232f0...19f Jepp det gjør jeg 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3804 Skrevet 5. juni 2022 11 hours ago, Nala91 said: Hei! Visste dere at Westvik har sluttet? Jeg har lest mye i denne tråden, og det førte til at jeg valgte Westvik for konsultasjon. Konsultasjonen gikk veldig fint, men jeg ville vente et par uker før jeg bestemte meg. Da jeg ringte inn for å bestille operasjonsdato etter endelig å ha bestemt meg, fikk jeg vite at han har sluttet! Jeg spurte hvorfor, og han vil gjøre helt andre ting nå og skal bo i Australia. Så mitt andre valg falt på Tvedt. Jeg skal operere om noen uker og skal oppdatere dere. Jeg vet han har både fornøyde og ikke fornøyde pasienter, men til og med de på Cosmo sa jeg burde gå til han nå som Westvik slutter. Jeg skal gjøre nesen smalere forfra, og fjerne en liten hump. Tvedt sa muligens løfte tippen litt, selv om jeg er fornøyd med tippen min. Det er fordi når humpen fjernes bør tippen løftes litt, sa han. Jeg har tykk hud forresten… Jeg har tenkt på operasjon lenge, jeg må bare krysse fingrene og gå for det. Støtter deg i dette😊 Anonymkode: 7681d...93c 1
Anne1234 Skrevet 5. juni 2022 #3805 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Nala91 skrev (16 timer siden): Endret 5. juni 2022 av Anne1234
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3806 Skrevet 5. juni 2022 Andrea87 skrev (På 2.6.2022 den 21.27): Takk for ditt svar, du virker veldig søt. Jeg legger ved ett par flere bilder, slik at du kanskje ser tydeligere hva jeg mener. Jeg kjenner ikke så godt til Håvard Løseth- og for å være ærlig tror jeg ikke det er noen norske kirurger som er kompetente nok til å reparere en slik nese som jeg har fått. Hele septum har sunket ned (det sa også Westvik). Han la inn spreader- grafts som han hentet fra ribbeinet mitt. Han sa det så bra ut, men at vi må se med tiden. Jeg leser alt jeg kan komme over på nettet- og her står det at spreader-grafts gjør nesen bredere dersom midten på hver side av neseryggen er kollapset- men ikke vil være nok til å støtte hele nese-strukturen. Jeg tror Westvik er dyktig, nesen min var bare for ødelagt. Jeg hadde en veldig smal nese før, og ville at den skulke se lik ut forfra. Det var nesetippen min jeg ville fikse (hadde en lang nese med veldig fremtredende nesetipp), samt file ned en liten kul på neseryggen. Nesetippen er finere enn den var før. Men neseryggen min er fortsatt bred og altfor flat. Ser ut som en bokser-nese, typisk pug-nose. Du har en virkelig pen nese! Slutt å bruk tiden på å se på den i speilet. Ta den med ut i verden og bruk den ❤️ Anonymkode: be2f1...a57 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3807 Skrevet 5. juni 2022 Nala91 skrev (18 timer siden): Jeg har tenkt på operasjon lenge, jeg må bare krysse fingrene og gå for det. Har du lyst å poste bilde av nesa di? (sladdet, altså) Anonymkode: be2f1...a57
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3808 Skrevet 6. juni 2022 Nese98 skrev (På 2.6.2022 den 23.04): Håper du ikke tar dette feil/frekt, jeg skjønner at hva en selv føler er viktig men Vil bare si at nesen din er helt fin og jeg skjønner at du er frustrert/deppa over det han kirurgen gjorde, har selv hatt en dårlig førstegangs operasjon i utlandet, har kollaps i i begge nesborene og pollybeak deformity, Siden jeg leste innlegget ditt har jeg forsøkt å finne noen kirurger som er erfarene med v deformity og generelt oppbyggning/rekonstruksjoner av neser, jeg har googlet litt rundt og sett på diverse youtuber og andre som har hatt liknende problem med v deformity. Dr charles lee holder til i usa, han er erfaren med å bygge opp neseryggen med ribbein. Kost bart, men problemet kan fikses. Han har en del asiatiske pasienter som ikke har neserygg fra før, eller den er ekstrem flat. Har selv vurdert å gå til han. Men prisen er alt fra 10-20k dollar. I tyrkia så har jeg funnet en via instagram som er veldig kjent: @rhinoplastyschool, han heter sureyya eneldir, veldig respektert i tyrkia. Han har en del innlegg hvor han bygger opp neseryggen på pasienter med liten/kollapset rygg. Hvis pustingen din ikke er påvirket kan han også endre nesetippen en del slik at du får en illusjon av at du har en større neserygg. Ahmet alp, han tilbyr å bruke donor ribbein, altså en annen persons ribbein om du ikke har egen. Er flere som har gjort dette. Men vær forsiktig med nesetip utfordringer, han gjør den veldig spiss. En siste ting er silikon implantat i nesa, dette er høy risiko men veldig vanlig i bla sør korea osv, anbefales dog ikke av de fleste kirurger men kan være et alternativ, men dette hadde jeg personlig styrt unna, fare for infeksjon er så stor. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg ❤️ Hei! Er det andre kirurger du har sett på i USA? Jeg har nå gjennomgått en ny operasjon for å fikse pusten og hakkene som oppstod sist, for de som har fulgt med i tråden 😅😄 Men dessverre så ser jeg nå at det fremdeles ikke er bra😪 Dette var helt knusende, men jeg er bestemt på og ikke gi opp. Jeg forstår dog at en ikke bør ta en slik operasjon i Norge. Jeg forstår at alle kan gjøre feil, men nå har dette skjedd to ganger. Jeg ønsker ingen store forandringer på nesen og sånn, jeg vil bare fikse de hakkene /deformity og kunne puste! Jeg har et familiemedlem som bor i Washington. Så planen er nå å reise dit neste år. Og har søkt litt rundt. Det finnes 127 revision rhinoplasty kirurger kun i Washington. Så jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne 😱 Så er det noen som vet hva man skal se etter? Eller som har forslag til kirurger i USA? Anonymkode: 3ceb1...19b
Gjest Nese98 Skrevet 6. juni 2022 #3809 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei! Er det andre kirurger du har sett på i USA? Jeg har nå gjennomgått en ny operasjon for å fikse pusten og hakkene som oppstod sist, for de som har fulgt med i tråden 😅😄 Men dessverre så ser jeg nå at det fremdeles ikke er bra😪 Dette var helt knusende, men jeg er bestemt på og ikke gi opp. Jeg forstår dog at en ikke bør ta en slik operasjon i Norge. Jeg forstår at alle kan gjøre feil, men nå har dette skjedd to ganger. Jeg ønsker ingen store forandringer på nesen og sånn, jeg vil bare fikse de hakkene /deformity og kunne puste! Jeg har et familiemedlem som bor i Washington. Så planen er nå å reise dit neste år. Og har søkt litt rundt. Det finnes 127 revision rhinoplasty kirurger kun i Washington. Så jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne 😱 Så er det noen som vet hva man skal se etter? Eller som har forslag til kirurger i USA? Anonymkode: 3ceb1...19b Hvem opererte du hos når du fikk hakkene? Og v deformity? Usikker på usa, det finnes så mange kirurger der og prisene er helt sinnsyke. Westwik har sluttet så det er kjipt, tror nok han var beste i norge. Bjørn tvedt er jo også flink, men står så variert om han.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3810 Skrevet 6. juni 2022 Nese98 skrev (6 minutter siden): Hvem opererte du hos når du fikk hakkene? Og v deformity? Usikker på usa, det finnes så mange kirurger der og prisene er helt sinnsyke. Westwik har sluttet så det er kjipt, tror nok han var beste i norge. Bjørn tvedt er jo også flink, men står så variert om han. Jeg var hos Bjørn Tvedt første operasjon og deretter Westvik de to andre operasjonene. Men dessverre har ikke Westvik klart å rette opp i feilen. Så den ene siden av neseryggen mangler det fortsatt en del brusk og det gjenstår å se om det blir vanskelig å puste, siden operasjonen ble gjort nå nylig. Han opererte meg før han sluttet. Jeg fikk en gratis operasjon for å prøve å rette opp i det. Ja, det er veldig mange. Vanskelig å bli klok og hva man skal se etter. Innspill tas med stor takk 😁 Anonymkode: 3ceb1...19b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3811 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var hos Bjørn Tvedt første operasjon og deretter Westvik de to andre operasjonene. Men dessverre har ikke Westvik klart å rette opp i feilen. Så den ene siden av neseryggen mangler det fortsatt en del brusk og det gjenstår å se om det blir vanskelig å puste, siden operasjonen ble gjort nå nylig. Han opererte meg før han sluttet. Jeg fikk en gratis operasjon for å prøve å rette opp i det. Ja, det er veldig mange. Vanskelig å bli klok og hva man skal se etter. Innspill tas med stor takk 😁 Anonymkode: 3ceb1...19b Hva med å godta nesen din som den er i dag? Anonymkode: 232f0...19f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3812 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva med å godta nesen din som den er i dag? Anonymkode: 232f0...19f Jeg er fornøyd med hvordan den ser ut i sin helhet egentlig. Det er ikke det at jeg vil forandre på den. Jeg vil bare fikse det som ikke er i orden hvis du skjønner. Og jevne ut hakkene. Som en annen bruker skriver her, er det også viktig fordi hvis ikke benet får nok støtte, så vil nesen kollapse mer og mer. Før denne operasjonen, så var jeg helt tett i det ene neseboret på den verste siden. Og det var smerter der. Jeg ønsker bare at alt skal fungere og at det ikke skal være noe problemer med nesen. Jeg tror det fremdeles må legges mer brusk på den ene siden for at benet skal holde seg sterkt og at jeg skal få puste skikkelig. Men takk for innspill 🙂 Anonymkode: 3ceb1...19b
Gjest Nese98 Skrevet 6. juni 2022 #3813 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg var hos Bjørn Tvedt første operasjon og deretter Westvik de to andre operasjonene. Men dessverre har ikke Westvik klart å rette opp i feilen. Så den ene siden av neseryggen mangler det fortsatt en del brusk og det gjenstår å se om det blir vanskelig å puste, siden operasjonen ble gjort nå nylig. Han opererte meg før han sluttet. Jeg fikk en gratis operasjon for å prøve å rette opp i det. Ja, det er veldig mange. Vanskelig å bli klok og hva man skal se etter. Innspill tas med stor takk 😁 Anonymkode: 3ceb1...19b Beklager hvis du har svart på det tidligere , er så stor tråd/innlegg😅 men hvorfor korrigerte du ikke hos bjørn tvedt siden han opererte deg førstegangen? Hva sa han årsaken til hakkene var? Skal faktisk operere hos han i august og ble veldig usikker nå. På konsultasjonen var han ganske effektiv og jeg følte det var litt rusha. Det mange skriver er at han ofte bort forklarer kompliksjoner og korrigerer sjeldent gratis. Er så nervøs og usikker 😕. Han var veldig hyggelig, og operer jo en del neserekonstruksjoner, burde ikke din problemstilling være noe han kan fikse?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3814 Skrevet 7. juni 2022 Nese98 skrev (7 timer siden): Beklager hvis du har svart på det tidligere , er så stor tråd/innlegg😅 men hvorfor korrigerte du ikke hos bjørn tvedt siden han opererte deg førstegangen? Hva sa han årsaken til hakkene var? Skal faktisk operere hos han i august og ble veldig usikker nå. På konsultasjonen var han ganske effektiv og jeg følte det var litt rusha. Det mange skriver er at han ofte bort forklarer kompliksjoner og korrigerer sjeldent gratis. Er så nervøs og usikker 😕. Han var veldig hyggelig, og operer jo en del neserekonstruksjoner, burde ikke din problemstilling være noe han kan fikse? Håper du lar være utfra usikkerheten du skriver her, nese er veldig vanskelig å få bra resultat på. Jeg velger å vente, heller søke hjelp utenfor Norge. Har høy neserygg jeg vil rette ut, men dette er så vanskelig. Kan leve med den jeg har også Anonymkode: 232f0...19f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3815 Skrevet 7. juni 2022 Nese98 skrev (18 timer siden): Hvem opererte du hos når du fikk hakkene? Og v deformity? Usikker på usa, det finnes så mange kirurger der og prisene er helt sinnsyke. Westwik har sluttet så det er kjipt, tror nok han var beste i norge. Bjørn tvedt er jo også flink, men står så variert om han. Jeg var hos Bjørn og fikk rettet opp feil fra en annen kirurg. To år siden nå og nesa er kjempefin. Håper dette beroliger deg litt ❤️ Anonymkode: 279c9...c8e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3816 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 21.16): Jeg er fornøyd med hvordan den ser ut i sin helhet egentlig. Det er ikke det at jeg vil forandre på den. Jeg vil bare fikse det som ikke er i orden hvis du skjønner. Og jevne ut hakkene. Som en annen bruker skriver her, er det også viktig fordi hvis ikke benet får nok støtte, så vil nesen kollapse mer og mer. Før denne operasjonen, så var jeg helt tett i det ene neseboret på den verste siden. Og det var smerter der. Jeg ønsker bare at alt skal fungere og at det ikke skal være noe problemer med nesen. Jeg tror det fremdeles må legges mer brusk på den ene siden for at benet skal holde seg sterkt og at jeg skal få puste skikkelig. Men takk for innspill 🙂 Anonymkode: 3ceb1...19b Hei! Jeg opererte også hos Bjørn og har fått "hakk" i nesebenet. Vært hos flere kirurger og pratet om dette, og synes Håvar Løseth gav det beste alternativet. Han bruker en annen type verktøy som er mye mer skånsomt mot nesebenet fremfor å knekke det. Er det sånn at du mangler ben der hakkene er? Tror hakket mitt er pga at en del av nesebenet ble forflyttet på etterkontroll.. Så for min del blir det å flytte det tilbake og fylle hakkene. Vet du hvorfor disse hakkene oppstod? Har selv ikke fått noen hjelp, forståelse eller forklaring av Tvedt. Utrolig slitsom situasjon å være i. Er også pottetett i det ene neseboret. Anonymkode: 84f92...1a1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #3817 Skrevet 8. juni 2022 Nese98 skrev (På 7.6.2022 den 0.31): Beklager hvis du har svart på det tidligere , er så stor tråd/innlegg😅 men hvorfor korrigerte du ikke hos bjørn tvedt siden han opererte deg førstegangen? Hva sa han årsaken til hakkene var? Skal faktisk operere hos han i august og ble veldig usikker nå. På konsultasjonen var han ganske effektiv og jeg følte det var litt rusha. Det mange skriver er at han ofte bort forklarer kompliksjoner og korrigerer sjeldent gratis. Er så nervøs og usikker 😕. Han var veldig hyggelig, og operer jo en del neserekonstruksjoner, burde ikke din problemstilling være noe han kan fikse? Hvis du er usikker og har en dårlig magefølelse, så anbefaler jeg deg å ikke gjennomføre det. Dette har jeg hørt fra flere kirurger også. Jeg valgte å operere meg hos Bjørn til tross for denne dårlige magefølelsen, jeg var ung og naiv, og det gikk rett til helvete. Han er rusha fordi han vil tjene penger. Han er etter min erfaring ikke interessert i at du blir fornøyd. Er også så å si umulig å få medhold gjennom NPE om det ikke går bra. Anbefaler deg heller å finne en erfaren og anerkjent utenlandsk kirurg om du så absolutt vil operere nesen din. Selv så anbefaler jeg deg heller å oppsøke terapi for å bli glad i deg selv slik du er. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det samme. Det er tross alt ingen andre enn deg selv som tenker på nesen din. Anonymkode: 84f92...1a1 1
Nala91 Skrevet 10. juni 2022 #3818 Skrevet 10. juni 2022 On 6/5/2022 at 10:23 PM, AnonymBruker said: Har du lyst å poste bilde av nesa di? (sladdet, altså) Anonymkode: be2f1...a57 Tenkte det hvis det er interesse for det 😊 Jeg håper dette skal gå bra! 👍
Nala91 Skrevet 10. juni 2022 #3819 Skrevet 10. juni 2022 Mange som sier litt om Tvedt nå, men jeg krysser fingrene. Jeg skal ta 3D bilder snart. Er det noe smart jeg bør spørre om?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #3820 Skrevet 10. juni 2022 Denne tråden gjorde meg ganske trist, fælt å lese at så mange her som bruker tusenvis av penger og noen av dere også blir misfornøyde i tillegg! Jeg har en ørnenese-fasong og ble mobbet for dette i ungdommen. Men å operere meg tror jeg at jeg aldri tenkte var et alternativ. Med årene blir jo nesa littegranne større, men jeg har jobbet mye med å akseptere dette. Jeg er frisk, nesa fungerer fint og det er faktisk virkelig sant at ingen andre enn deg selv tenker over nesa di. Har aldri hørt noe om nesa mi etter at jeg ble voksen og de rundt meg var voksne. Anonymkode: 13c12...26a 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå