Andrea87 Skrevet 21. mai 2022 #3781 Skrevet 21. mai 2022 Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. 1
Gjest Nese98 Skrevet 22. mai 2022 #3782 Skrevet 22. mai 2022 Andrea87 skrev (På 21.5.2022 den 20.12): Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. Er det ikke for tidlig for deg å se resultatet fra westwik? hva gjorde westwik på reoperasjonen, ble det brukt øre/ribbein brusk? Du fikk tilbake 30k, det er en god del penger, anbefaler deg å sjekke ut ismail kucuker, han er i tyrkia og erfaren med din problemstilling. Har tittet på noen av bildene du la ut, synes du overdriver litt, hakket er synlig under sterk lys, noe det ikke vil være i naturlig lys/hverdags situasjoner. Så faktisk veldig bra ut. Har du forsøkt å høre med håvard løseth ? du kan få henvisning fra fastlegen til han ,eller så kan du be han henvise deg selv.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3783 Skrevet 23. mai 2022 Andrea87 skrev (På 21.5.2022 den 20.12): Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. Veldig trist å høre! Men dette kan fikses, du må bare finne riktig kirurg. Det viktigste nå er at du gjør enormt mye research, slik at du får god selvtillit på at dette blir bra før neste operasjonen. Ikke la noen flere norske kirurger røre nesa di! Det finnes kirurger som er spesialister på sekundær operasjoner, og det er viktig at du går til en slik. Ville helt klart sjekket ut Tyrkia, eventuelt USA hvis du ikke vil til Tyrkia. Men ville begynt å lete nå, for de dyktigste har lange ventelister, så greit å få det ordnet selv om du ikke kan operere før etter tidligst et år. Jeg forstår at det må føles helt forferdelig nå mens du står opp i det, men dette ordner seg! Pust med magen og se framover. De følelsene du har nå er midlertidige og vil være borte når det har ordnet seg! Anonymkode: d3878...3be
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3784 Skrevet 23. mai 2022 Andrea87 skrev (På 21.5.2022 den 20.12): Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. Fortalte Westvik deg på forhånd at det ikke var sikkert at resultatet ble bra? Eller sa han at han skulle fikse det? Anonymkode: d3878...3be
Marthe123 Skrevet 24. mai 2022 #3785 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 17.25): Andre her som har operert hos Kenneth Chiu og er misfornøyd? Anonymkode: 8570b...3b8 Jeg opererte hos Chiu i november 2020, og jeg er ganske missfornøyd.. 😐 problemet er jo bare at han ikke er på Aleris lenger så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nesen min er helt skjev hvis jeg ser den nedenfra og ser nesten ut som noen har slått med i nesa haha.. Nesetuppen har blitt litt for spiss for min del mens selve neserygge er veldig mye bredere enn den var i utgangspunktet.. Utgangspunktet mitt var en kul på neseryggen og bred nesetipp. Kan jeg spørre hva du er missfornøyd med/ har gjort? Jeg skulle gjerne hatt et resultat som var mer som TCMN, syns hennes nese er ble såå fin. Er det noen her som vet hvor hun har operert seg, om det hele tatt er i Norge? 🤩
Gjest Nese98 Skrevet 24. mai 2022 #3786 Skrevet 24. mai 2022 Marthe123 skrev (1 time siden): Jeg opererte hos Chiu i november 2020, og jeg er ganske missfornøyd.. 😐 problemet er jo bare at han ikke er på Aleris lenger så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nesen min er helt skjev hvis jeg ser den nedenfra og ser nesten ut som noen har slått med i nesa haha.. Nesetuppen har blitt litt for spiss for min del mens selve neserygge er veldig mye bredere enn den var i utgangspunktet.. Utgangspunktet mitt var en kul på neseryggen og bred nesetipp. Kan jeg spørre hva du er missfornøyd med/ har gjort? Jeg skulle gjerne hatt et resultat som var mer som TCMN, syns hennes nese er ble såå fin. Er det noen her som vet hvor hun har operert seg, om det hele tatt er i Norge? 🤩 Det burde du skrive på legelisten, det hjelper andre med å ta valget om riktig kirurg. Nesen din er bredere fordi han ikke avsmalnet den nok, når mann fjerner hump blir nesen bredere og må gjøres mindre. Problemet er at han ikke gjorde den mindre pga risiko for pustevansker. Flere har hatt samme problem med han, utrolig leit. Har du hørt hva aleris sier da? Han jobber på asteta clinic nå, han driver den selv. Kanskje du kan ringe å høre?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3787 Skrevet 24. mai 2022 Marthe123 skrev (8 timer siden): Jeg opererte hos Chiu i november 2020, og jeg er ganske missfornøyd.. 😐 problemet er jo bare at han ikke er på Aleris lenger så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Nesen min er helt skjev hvis jeg ser den nedenfra og ser nesten ut som noen har slått med i nesa haha.. Nesetuppen har blitt litt for spiss for min del mens selve neserygge er veldig mye bredere enn den var i utgangspunktet.. Utgangspunktet mitt var en kul på neseryggen og bred nesetipp. Kan jeg spørre hva du er missfornøyd med/ har gjort? Jeg skulle gjerne hatt et resultat som var mer som TCMN, syns hennes nese er ble såå fin. Er det noen her som vet hvor hun har operert seg, om det hele tatt er i Norge? 🤩 Jeg tror han må komme tilbake å gjøre korreksjonen din på Aleris. Du har vel kontrakt på at du får sekundær operasjon hvis resultatet er betydelig dårligere enn forventet Anonymkode: 8570b...3b8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #3788 Skrevet 24. mai 2022 Andrea87 skrev (På 21.5.2022 den 20.12): Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. Takk for at du forteller. Har selv vurdert flere i Norge, men jeg lar heller nesen min være. Forstår man bør ut av Norge til noen som er mer erfarne, uansett så må man også forstå at det kan gå galt. Uansett hvem som gjør operasjonen. Det er såpass kostbart, at om jeg skal gjøre det MÅ jeg være så sikker på personen som mulig. Kan du linke til noen bilder på nettet som viser uhellet du har fått? Som ligner mest mulig, søkt selv...men er så mange forskjellige. Håper du også får hjelp med dine psykiske plager, fokuser på at du er i live. Kan puste gjennom nesa, du må heller ikke stå i speilet å granske deg selv. Men hva jeg skriver betyr kanskje ikke så mye, ønsker deg bare godt. Anonymkode: 232f0...19f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3789 Skrevet 25. mai 2022 elskermenn skrev (På 18.4.2022 den 6.42): Blir det halvveis resultat i Norge med denne nesen? Dette er en helt normal nese. Anonymkode: e6d50...1b9 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3790 Skrevet 25. mai 2022 Andrea87 skrev (På 21.5.2022 den 20.12): Her kommer litt mer info fra meg (etter en ganske lang stund), for de som har spurt og lurt på hvordan det har gått. Jeg var som sagt hos Dr. Haug igjen, og sa til han at jeg krever å få deler av pengene jeg har betalt tilbake. Han ba meg sende han en Mail der jeg utrykker mine synspunkter. Jeg sendte han en Mail, der jeg skriver at jeg vil ha halvparten av operasjonsbeløpet tilbake igjen. Etter 3 uker får jeg svar om at det er innvilget, men at det er en kontrakt jeg må skrive under på. I kontrakten signerer jeg på at han og Nimo-klinikken har fulgt alle medisinske retningslinjer, og at kompensasjonen gis utelukkende fordi det estetiske resultatet kunne blitt bedre. Samtidig som jeg sendte denne mailen til Haug søkte jeg også om erstatning via NPE. Søknaden er ikke behandlet ennå, da de ikke har mottatt svar fra Nimo ennå. Men da jeg vet at Nimo-klinikken vil (når de sender svar til npe), oversende kontrakten der jeg har signert på at medisinske prinsipper ble fulgt, vil søknaden min ikke bli innvilget. Jeg angrer på at jeg skrev under på kontrakten, men samtidig ville jeg heller ha 30 000 kr tilbake, enn å risikere å ikke få noenting fra noen av dem. Jeg er takknemlig for at Dr. Haug har visst sympati ved å gi meg halvparten av beløpet tilbake. Alikevel er jeg så ufattelig sint på han. Han har ikke nok kunnskap om det han driver med. Jeg ønsker at det skjer noe forferdelig med han (og de som kjenner meg vet at det er ulikt meg). Jeg er sint på han og jeg er så ufattelig sint på meg selv for at jeg valgte å utføre denne operasjonen. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så uheldig. Dr. Westvik har gjort sitt beste for å prøve å rette opp i dette. Men allerede nå, 4 mnd. etter operasjonen hos han ser jeg at den samme saddle nose-defirmitetet er der, og jeg har fortsatt et innsøkk på midten av nesen, det ser ut som om jeg har blitt slått midt i fjeset. Jeg vet at jeg må til en spesialist i utlandet for å reparere nesen min. Det kommer til å koste veldig mye penger, og jeg vet ikke engang om det vil bli bra, jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne letingen etter kirurgen som skal få gjøre dette. Jeg lever i et mareritt, det finnes ikke noe annet ord for det. Jeg har selvmords-tanker hver dag, fordi skammen over å se ut som dette og i tillegg ha betalt 150 000 kr for det, er for mye å bære. Så mye som jeg hatet nesen min, og så mange år det tok før jeg bestemte meg for å operere. Det eneste jeg ønsker er å skru tiden tilbake. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde latt nesen min være. Det var trist å lese. Jeg tror dessverre at du ikke kommer noen vei hos NPE, og at du skal være fornøyd på refusjonen fra Haug. Vil absolutt advare mot å gå videre med nye operasjoner-det kan fort bli en sirkel du ikke kommer deg ut av. Folk ser veldig forskjellig ut, og i de fleste tilfellene ser ikke ANDRE de feilene man selv ser når man gransker seg i speilet fra alle mulige vinkler og lysforhold. Se på alle de forskjellige nesene i media på folk som har kommet langt -nesa betyr ingenting. Harrison Ford har en kjempeskeiv nese, Bruce Willis har ørnenese til tusen. Det er ikke nesa som betyr noe. Mitt råd er å søke hjelp hos psykiater, psykolog, psykomotorisk fysioterapeut eller andre som kan styrke selvfølelsen din og hjelpe deg med mestringsfølelse og å fokusere på viktigere ting enn nesa. Anonymkode: e6d50...1b9 4
Marthe123 Skrevet 25. mai 2022 #3791 Skrevet 25. mai 2022 Nese98 skrev (På 24.5.2022 den 10.41): Det burde du skrive på legelisten, det hjelper andre med å ta valget om riktig kirurg. Nesen din er bredere fordi han ikke avsmalnet den nok, når mann fjerner hump blir nesen bredere og må gjøres mindre. Problemet er at han ikke gjorde den mindre pga risiko for pustevansker. Flere har hatt samme problem med han, utrolig leit. Har du hørt hva aleris sier da? Han jobber på asteta clinic nå, han driver den selv. Kanskje du kan ringe å høre? Ja var det jeg trodde.. men har jo ikke lyst på pusteproblemer eller V deformity heller som jeg ser flere sliter med her. Kan jo kontakte Aleris å høre men er redd de sier det har gått for lang tid nå. Hvordan vet du at flere har hatt det samme problemet? Har du operert hos han? Har ikke funnet ut så mye om han er på forumet.
Gjest Nese98 Skrevet 25. mai 2022 #3792 Skrevet 25. mai 2022 Marthe123 skrev (4 timer siden): Ja var det jeg trodde.. men har jo ikke lyst på pusteproblemer eller V deformity heller som jeg ser flere sliter med her. Kan jo kontakte Aleris å høre men er redd de sier det har gått for lang tid nå. Hvordan vet du at flere har hatt det samme problemet? Har du operert hos han? Har ikke funnet ut så mye om han er på forumet. Hvis du går lenger bak i tråden finner du flere med samma problem. Par stk som har skrevet det på facebook også, tror det er samma personer, men det positive er at han tar ansvar og er villig til å gi ny operasjon gratis. Jeg tror ikke du får operert hos han via aleris, du vil nok få tilbud om å gå til en annen kirurg istede. Hold deg unna han som ikke snakker flytende norsk, han står det mye negativt om her!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3793 Skrevet 26. mai 2022 Marthe123 skrev (18 timer siden): Ja var det jeg trodde.. men har jo ikke lyst på pusteproblemer eller V deformity heller som jeg ser flere sliter med her. Kan jo kontakte Aleris å høre men er redd de sier det har gått for lang tid nå. Hvordan vet du at flere har hatt det samme problemet? Har du operert hos han? Har ikke funnet ut så mye om han er på forumet. Nese er jo et av det mest vanskelige å få bra. Derfor jeg har slått det fra meg inntil videre. Chui er jo veldig dyktig genrelt utfra det jeg leser, samt kjenner jeg 2 som har brukt han til andre ting enn Nese. Send han en mail du, det koster ingenting. Anonymkode: 232f0...19f
stjerneskudd89 Skrevet 26. mai 2022 #3794 Skrevet 26. mai 2022 Hei Jeg opererte bort en liten kul på neserygg for ti år siden, som man kun så i profil, da neseryggen var smal. I starten etter operasjonen merket jeg at nesen hadde blitt skjev og at det var tatt vekk for mye bein på ene siden, og jeg angret på operasjonen, men tenkte samtidig at det var dumt av meg å gjennomføre det i utgangspunktet, og at man aldri kan oppnå et perfekt resultat. Problemet med neseplastikk er at nesen kan fortsette å bli enda mer asymmetrisk over tid, fordi der det er fjernet bein blir det stimulert mindre beinproduksjon over tid, slik at om det er tatt bort for mye bein på ene siden vil denne forskjellen bli enda større over tid. Problem nummer to er utviklingen av arrvev, som jeg aldri fikk noen varsel om da jeg opererte, selv om jeg garantert burde fått steroid sprøyter for å unngå arrvev, da min nese faktisk har blitt større i tuppen enn den var før operasjonen og uheldigvis har arrvevet dannet seg på den siden der det ble tatt bort minst bein, slik at nesen ikke klarer å holde seg rett på grunn av vekten. Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre. Jeg opererte som sagt for ti år siden, og siden nesebeinet mitt var tynt fra før, og legen tok vekk for mye bein på ene siden, er jeg redd for hva som skal skje hvis han tar bort mer bein på motsatt side. I tillegg har jeg helt jævlige erfaringer med filler, så det er uaktuelt å bruke filler for å fylle inn den siden som det er for lite bein. Filler vil heller ikke støtte strukturen av nesen så den retter seg ut. Jeg lurer på om det vil være nok å prøve å ta steroid sprøyter mot arrvevet på motsatt side, slik at jeg slipper en risky operasjon med lite bein å jobbe med. Har noen av dere erfaring med å ta en operasjon nummer to av nesen, når dere har lite bein å jobbe med? Har dere erfaring med gode resultater med steroid sprøyter for å fjerne arrvev? Siden jeg ødela nesen min første gangen er jeg livredd for hva som kan skje neste gang og har ventet ti år av en grunn, men asymmetrien har som sagt forverret seg og nesen har blitt større pga arrvev. Hjelp og råd mottas med takk! Og nei dette er ikke "perfeksjon" som jeg er opptatt av, min nese er veldig påfallende asymmetrisk og merkelig og har fått det påpekt fra folk. Fikk alltid komplimenter for å ha fin nese før operasjonen...... PS jeg var veldig ung da jeg tok neseoperasjonen, og om det er noen her inne som er veldig unge, håper jeg virkelig dere leser min kommentar og prøver å tenke grundig gjennom dette. Om det kun er en liten forandring dere ønsker ved operasjonen anbefaler jeg absolutt å IKKE ta den, fordi små endringer er nærmest umulig å få perfekte. Om det er en kjempestor endring du ønsker, og du har mye bein og vev i nesen å ta av, er det veldig mye mindre risiko, fordi du da til og med kan gjennomgå mer enn en operasjon uten at du vil få komplikasjoner. For hver operasjon man tar er det større risiko for komplikasjoner, spesielt om man har lite bein igjen. Ønsker alle lykke til 1
Gjest Nese98 Skrevet 27. mai 2022 #3795 Skrevet 27. mai 2022 stjerneskudd89 skrev (11 timer siden): Hei Jeg opererte bort en liten kul på neserygg for ti år siden, som man kun så i profil, da neseryggen var smal. I starten etter operasjonen merket jeg at nesen hadde blitt skjev og at det var tatt vekk for mye bein på ene siden, og jeg angret på operasjonen, men tenkte samtidig at det var dumt av meg å gjennomføre det i utgangspunktet, og at man aldri kan oppnå et perfekt resultat. Problemet med neseplastikk er at nesen kan fortsette å bli enda mer asymmetrisk over tid, fordi der det er fjernet bein blir det stimulert mindre beinproduksjon over tid, slik at om det er tatt bort for mye bein på ene siden vil denne forskjellen bli enda større over tid. Problem nummer to er utviklingen av arrvev, som jeg aldri fikk noen varsel om da jeg opererte, selv om jeg garantert burde fått steroid sprøyter for å unngå arrvev, da min nese faktisk har blitt større i tuppen enn den var før operasjonen og uheldigvis har arrvevet dannet seg på den siden der det ble tatt bort minst bein, slik at nesen ikke klarer å holde seg rett på grunn av vekten. Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre. Jeg opererte som sagt for ti år siden, og siden nesebeinet mitt var tynt fra før, og legen tok vekk for mye bein på ene siden, er jeg redd for hva som skal skje hvis han tar bort mer bein på motsatt side. I tillegg har jeg helt jævlige erfaringer med filler, så det er uaktuelt å bruke filler for å fylle inn den siden som det er for lite bein. Filler vil heller ikke støtte strukturen av nesen så den retter seg ut. Jeg lurer på om det vil være nok å prøve å ta steroid sprøyter mot arrvevet på motsatt side, slik at jeg slipper en risky operasjon med lite bein å jobbe med. Har noen av dere erfaring med å ta en operasjon nummer to av nesen, når dere har lite bein å jobbe med? Har dere erfaring med gode resultater med steroid sprøyter for å fjerne arrvev? Siden jeg ødela nesen min første gangen er jeg livredd for hva som kan skje neste gang og har ventet ti år av en grunn, men asymmetrien har som sagt forverret seg og nesen har blitt større pga arrvev. Hjelp og råd mottas med takk! Og nei dette er ikke "perfeksjon" som jeg er opptatt av, min nese er veldig påfallende asymmetrisk og merkelig og har fått det påpekt fra folk. Fikk alltid komplimenter for å ha fin nese før operasjonen...... PS jeg var veldig ung da jeg tok neseoperasjonen, og om det er noen her inne som er veldig unge, håper jeg virkelig dere leser min kommentar og prøver å tenke grundig gjennom dette. Om det kun er en liten forandring dere ønsker ved operasjonen anbefaler jeg absolutt å IKKE ta den, fordi små endringer er nærmest umulig å få perfekte. Om det er en kjempestor endring du ønsker, og du har mye bein og vev i nesen å ta av, er det veldig mye mindre risiko, fordi du da til og med kan gjennomgå mer enn en operasjon uten at du vil få komplikasjoner. For hver operasjon man tar er det større risiko for komplikasjoner, spesielt om man har lite bein igjen. Ønsker alle lykke til Hvis du har lite brusk/ben så må de hente brusk for ribbein eller øret, dette koster 25000 ekstra i Norge. Injeksjoner vil ikke fungere, funker kun når du er nyoperert.
Andrea87 Skrevet 2. juni 2022 #3796 Skrevet 2. juni 2022 Nese98 skrev (På 22.5.2022 den 21.03): Er det ikke for tidlig for deg å se resultatet fra westwik? hva gjorde westwik på reoperasjonen, ble det brukt øre/ribbein brusk? Du fikk tilbake 30k, det er en god del penger, anbefaler deg å sjekke ut ismail kucuker, han er i tyrkia og erfaren med din problemstilling. Har tittet på noen av bildene du la ut, synes du overdriver litt, hakket er synlig under sterk lys, noe det ikke vil være i naturlig lys/hverdags situasjoner. Så faktisk veldig bra ut. Har du forsøkt å høre med håvard løseth ? du kan få henvisning fra fastlegen til han ,eller så kan du be han henvise deg selv. Takk for ditt svar, du virker veldig søt. Jeg legger ved ett par flere bilder, slik at du kanskje ser tydeligere hva jeg mener. Jeg kjenner ikke så godt til Håvard Løseth- og for å være ærlig tror jeg ikke det er noen norske kirurger som er kompetente nok til å reparere en slik nese som jeg har fått. Hele septum har sunket ned (det sa også Westvik). Han la inn spreader- grafts som han hentet fra ribbeinet mitt. Han sa det så bra ut, men at vi må se med tiden. Jeg leser alt jeg kan komme over på nettet- og her står det at spreader-grafts gjør nesen bredere dersom midten på hver side av neseryggen er kollapset- men ikke vil være nok til å støtte hele nese-strukturen. Jeg tror Westvik er dyktig, nesen min var bare for ødelagt. Jeg hadde en veldig smal nese før, og ville at den skulke se lik ut forfra. Det var nesetippen min jeg ville fikse (hadde en lang nese med veldig fremtredende nesetipp), samt file ned en liten kul på neseryggen. Nesetippen er finere enn den var før. Men neseryggen min er fortsatt bred og altfor flat. Ser ut som en bokser-nese, typisk pug-nose.
Andrea87 Skrevet 2. juni 2022 #3797 Skrevet 2. juni 2022 Det ser ikke like ille ut på bilder som det gjør i virkeligheten. Men om dere ser på bilde nr.1 kan dere se at det ser ut som nesetippen er på vei «inn» i resten av nesen. Jeg har ingen neserygg lenger, slik vanlige neser har.
Gjest Nese98 Skrevet 2. juni 2022 #3798 Skrevet 2. juni 2022 Andrea87 skrev (1 time siden): Det ser ikke like ille ut på bilder som det gjør i virkeligheten. Men om dere ser på bilde nr.1 kan dere se at det ser ut som nesetippen er på vei «inn» i resten av nesen. Jeg har ingen neserygg lenger, slik vanlige neser har. Håper du ikke tar dette feil/frekt, jeg skjønner at hva en selv føler er viktig men Vil bare si at nesen din er helt fin og jeg skjønner at du er frustrert/deppa over det han kirurgen gjorde, har selv hatt en dårlig førstegangs operasjon i utlandet, har kollaps i i begge nesborene og pollybeak deformity, Siden jeg leste innlegget ditt har jeg forsøkt å finne noen kirurger som er erfarene med v deformity og generelt oppbyggning/rekonstruksjoner av neser, jeg har googlet litt rundt og sett på diverse youtuber og andre som har hatt liknende problem med v deformity. Dr charles lee holder til i usa, han er erfaren med å bygge opp neseryggen med ribbein. Kost bart, men problemet kan fikses. Han har en del asiatiske pasienter som ikke har neserygg fra før, eller den er ekstrem flat. Har selv vurdert å gå til han. Men prisen er alt fra 10-20k dollar. I tyrkia så har jeg funnet en via instagram som er veldig kjent: @rhinoplastyschool, han heter sureyya eneldir, veldig respektert i tyrkia. Han har en del innlegg hvor han bygger opp neseryggen på pasienter med liten/kollapset rygg. Hvis pustingen din ikke er påvirket kan han også endre nesetippen en del slik at du får en illusjon av at du har en større neserygg. Ahmet alp, han tilbyr å bruke donor ribbein, altså en annen persons ribbein om du ikke har egen. Er flere som har gjort dette. Men vær forsiktig med nesetip utfordringer, han gjør den veldig spiss. En siste ting er silikon implantat i nesa, dette er høy risiko men veldig vanlig i bla sør korea osv, anbefales dog ikke av de fleste kirurger men kan være et alternativ, men dette hadde jeg personlig styrt unna, fare for infeksjon er så stor. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3799 Skrevet 3. juni 2022 Andrea87 skrev (11 timer siden): Det ser ikke like ille ut på bilder som det gjør i virkeligheten. Men om dere ser på bilde nr.1 kan dere se at det ser ut som nesetippen er på vei «inn» i resten av nesen. Jeg har ingen neserygg lenger, slik vanlige neser har. Takk for svar, kan ikke se noe feil på bildene dine. Men ser kanskje annerledes ut i profil. Håper du uansett klarer å jobbe psykisk med å godta nesen din Anonymkode: 232f0...19f
stjerneskudd89 Skrevet 4. juni 2022 #3800 Skrevet 4. juni 2022 Andrea87 skrev (På 2.6.2022 den 21.27): Takk for ditt svar, du virker veldig søt. Jeg legger ved ett par flere bilder, slik at du kanskje ser tydeligere hva jeg mener. Jeg kjenner ikke så godt til Håvard Løseth- og for å være ærlig tror jeg ikke det er noen norske kirurger som er kompetente nok til å reparere en slik nese som jeg har fått. Hele septum har sunket ned (det sa også Westvik). Han la inn spreader- grafts som han hentet fra ribbeinet mitt. Han sa det så bra ut, men at vi må se med tiden. Jeg leser alt jeg kan komme over på nettet- og her står det at spreader-grafts gjør nesen bredere dersom midten på hver side av neseryggen er kollapset- men ikke vil være nok til å støtte hele nese-strukturen. Jeg tror Westvik er dyktig, nesen min var bare for ødelagt. Jeg hadde en veldig smal nese før, og ville at den skulke se lik ut forfra. Det var nesetippen min jeg ville fikse (hadde en lang nese med veldig fremtredende nesetipp), samt file ned en liten kul på neseryggen. Nesetippen er finere enn den var før. Men neseryggen min er fortsatt bred og altfor flat. Ser ut som en bokser-nese, typisk pug-nose. Hei! Vet ikke om du så innlegget mitt over, men jeg hadde litt samme problem... nesen min var smal og fin forfra, men hadde en liten kul på siden som jeg var dum nok til å ville fjerne. Når man har lite å ta av fra før, er det vanskeligere å få det resultatet man ønsker seg. Jeg er redd for å ta en til operasjon, noe du sikkert også er. Jeg bruker sminke til å kamuflere litt av skjevheten som har oppstått. Dette kan kanskje hjelpe deg til en viss grad når det gjelder å sminke frem en tydeligere neserygg, men det har du sikkert prøvd. Hvis ikke kan man jo gjøre som de gjør i Sør Asia og bruke voks til å legge til et høyere neseben. Det brukes ganske flittig der borte, og til hverdags
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå