Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er sykepleierne med på konsultasjonen inni rommet? Dette høres skremmende ut. Jeg liker ikke å bli mobbet. 

Anonymkode: 65654...08b

Nei, ikke på konsultasjon, men inn i operasjonsrommet.

Anonymkode: 84f92...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea87 skrev (3 timer siden):

Ok. Her kommer min historie, 1 år og 2 måneder etter min neseoperasjon. Jeg har vært veldig aktiv i dette forumet, særlig før neseoperasjonen min. Som flere sikkert har fått med seg, opererte jeg hos Dr. Haug i november 2020 etter Mange, mange års vurdering. Jeg skulke fikse en lang nese, med en veldig «spesiell» nesetipp. Jeg hadde også en liten kul på neseryggen. Denne kulen har egentlig aldri plaget meg veldig mye, men så tenkte jeg at siden jeg først skulle operere, kunne han fjerne denne kulen også. 

Jeg var veldig fornøyd helt frem til ca.8 mnd etter operasjonen. Nesetippen var mye penere, og nesen mye kortete. Men hevelsen gikk ned, og jeg så etterhvert at jeg har fått en type sadel nose deformity. Det er fjernet for mye av kulen/neseryggen, slik at det ser ut som nesen min er delt i to, et stort søkk midt på neseryggen. Det ser helt forferdelig ut, ser på en eller annen måte ut som jeg har skadet meg (vanskelig å forklare). Jeg har konsultert Dr. Haug, som sier at han under operasjonen vurderte det til at han ikke trengte å flytte nesebena, men at han nå i ettertid ser at han burde ha gjort det. Når jeg spør hva han kan gjøre med «hakket» mitt på neseryggen, virker han usikker. Har vært hos Tormod Westvik i ettertid, som sier at nesen må bygges opp ribbein. 
Går derfor nå å vurderer om jeg skal ta denne sekundær-operasjonen hos Westvik, og hvor snart jeg skal få gjort det. Krysser fingrene for at han klarer å «rydde» opp igjen etter forrige kirurg, og at jeg vil klare å se meg selv i speilet igjen. Idag blir jeg bare lei meg og kvalm av og se meg selv i speilet. Jeg forstår ikke hvordan Haug klarte å rote til dette, og hvorfor jeg var så dum at jeg opererte meg i det hele tatt. Jeg har store problemer med å finne noen glede i livet, dette har ødelagt meg fullstendig 

Kan du sende meg bilde av nesen din åssen den så ut før, og åssen det så ut etter operasjonen ? Jeg har også en nese slik du beskriver og vurderer å gjøre noe med den! 

Anonymkode: d5092...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Er det noen som har erfaring med neseoperasjon på Aleris Trondheim?

Anonymkode: 8a116...dde

Nei, jeg har ikke operert.

Ut ifra det jeg leste på legelisten så ville jeg ikke operert der for det var mange misfornøyde der i motsetning til AkademiKlinikken og CosmoClinic. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Ikke ta neseplastikk! La ditt originale nesegrev henge der i all stolthet. Lær deg heller å elske nesegrevet! Jeg har selv det man kan karakterisere som en stor nese. Hatet den som ung, men har valgt og ikke gjøre noe. Nå når jeg har blitt voksen og modnet mentalt ser jeg at nesen er min karakter. Mitt unikum. Kunne aldri vært den foruten. Den sier noe om mitt opphav, selv om den er stor og ruvende i fjeset i forhold til dagens standard elsker jeg den. Tenk så fantastisk at mitt DNA har fremavlet en nese som både kan varme opp luft evolusjonsmessig og lukte alle verdens deilige lukter. Ikke minst er den min arv. Man kan ikke fjerne arven ved å fjerne nesen ved plastikk. Vil det da si at hvis barna dine blir født med samme nesegrev, så har de en stygg nese? Hva sier du til barna dine? At de er stygge og har arvet en misdannelse? Nei, vettu hva. La nesegrevet tale for seg selv og vær stolt! Hvem fjerner du nesen for? Er det dagens skjønnhetsstandard om at nesen skal være liten?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea87 skrev (På 25.11.2021 den 7.52):

Jeg har også operert hos han- ble for min del katastrofe. Vil gjerne følge!

Send en forespørsel og dm  så godtar jeg ! kan snakkes der :)

Anonymkode: b0085...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Opplevde det samme med sykepleierene der, synes de er veldig uprofesjonelle og sure. Ble kastet ut av klinikken nærmest da sykepleieren som passet på meg jobbet overtid og la ikke skjul på hvor kjipt hun synes det var og hvor klar hun var for å dra hjem. Ikke min feil at jeg måtte vente 2-3 timer på overtid av satt operasjontid. Følte meg ikke velkommen der i det hele tatt. Flere av de som fulgte meg inn på operasjonsrommet var ganske nedlatende i tonen også. Fikk meg til å føle meg ganske dritt, og gjorde opplevelsen svært lite hyggelig og trygg.

Anonymkode: 84f92...1a1

Jeg ble kjempegodt behandlet etter operasjonen min på akademikliniken. De var bare søte og hyggelige mot meg. Bare fine ting å si om alle rundt min operasjon ❤️

Anonymkode: 279c9...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det hvis man skal operere langt unna hjemme? konsultasjon, fly, opphold og etter sjekk? bor i trøndelag å må sikkert til Oslo.

Anonymkode: 8a116...dde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar til Gratiana.så fint at du har lært deg å elske nesen din .Hadde mine barn arvet mitt utseende og vært lei seg for det hadde jeg helt  klart hjulpet dem til å få den plastikk operasjonen de ønsket seg  .Jeg dro min mor med til øre nese lege allerede i 4 klasse, ingen hjelp å få verken av den ene eller den andre,,var jo altfor ung  osv men ønsket en  mer normal og vanlig nese enn jeg var født med hele mitt laaaange liv. blitt kalt all verdens stygge navn relatert til nesen /ansiktet i  hele mitt liv fra både barn og voksne. Det har ført til blant annet angst og mange andre extra utfordringer, dessverre var ikke jeg så sterk og modig som du og kom heller ikke fra en særlig ressurssterk familie. våget meg til en kirurg på 80 tallet som kunne fortelle meg at jeg hadde en meget utfordrende nese og jeg ville ikke kjenne meg selv igjen etter en evt operasjon og han mente jeg skulle bare være fornøyd .gå hjem å tenke på det. Angrer meget på at jeg gav opp den gangen skulle undersøkt flere muligheter,det ble enda flere år med meeeget lavt selvbilde og angst for å bli mobbet for utseende også som voksen. jeg har aldri kunnet akseptere mitt medfødte utseende, har ikke valgt det selv.er nå eldre og fremdeles ikke fornøyd å avslappet med hvordan jeg ser ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucky87 skrev (På 11.8.2021 den 19.15):

Ja, Kenneth Chiu holder på å starte opp for seg selv nå. Klinikken åpner ikke før i oktober, men tror han har nettsidene oppe og går. Klinikken heter i alle fall: Asteta Clinic 😊

.

Gjest Lucky87 skrev (På 11.8.2021 den 19.15):

Ja, Kenneth Chiu holder på å starte opp for seg selv nå. Klinikken åpner ikke før i oktober, men tror han har nettsidene oppe og går. Klinikken heter i alle fall: Asteta Clinic 😊

Endret av Anne1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 12.07):

Vet noen hvor Kenneth Chiu opererer nå? Jeg skulle korrigere nesa hos han etter at han har operert meg for 2 år siden. Han har til og med sagt at jeg skal få korrigeringen dekket på siste konsultasjon jeg var hos han for en måned siden. Jeg fikk beskjed om å tenke på om jeg ønsket å gjennomføre ny operasjon. Han sa han skulle slutte der, men ikke hvor for. I dag når jeg ringte for å bestille tid for reoperasjon så fikk jeg beskjed om at han ikke lenger er på Aleris Colosseum og at jeg må ringe tilbake etter sommeren for å få time på konsultasjon hos noen andre. 

Får jeg ikke rettet på nesen min nå allikevel da? Kenneth skulle operere meg på nytt kostnadsfritt. 

Anonymkode: 17c8a...d84

Jeg har også operert hos ham tidligere, og er ikke helt fornøyd. Kan jeg spørre om hva du skal rette opp? Måtte du "pushe på" for å få en korrigering?

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har også operert hos ham tidligere, og er ikke helt fornøyd. Kan jeg spørre om hva du skal rette opp? Måtte du "pushe på" for å få en korrigering?

Går det ann å få en andre operasjon dekket om man ikke ble fornøyd?? 

Anonymkode: ce281...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg reise til Oslo fra Nord Norge i januar? Jeg har lyst å dra på en klinikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på konsultasjon nr.2 for sekundær-operasjon hos Tormod Westvik forrige uke. Sitter fortsatt igjen med et veldig godt inntrykk av han, og har troa på at han klarer å få til det jeg ønsker. Noen som har operert hos han den siste tiden, evt. lest noe om noen som har tatt sekundær hos han? Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 3.12.2021 den 14.19):

Det tror jeg kommer helt an på hvordan resultatet ble. Om det ble veldig avvikende ift til det som ble avtalt på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (På 3.12.2021 den 22.13):

Jeg var på konsultasjon nr.2 for sekundær-operasjon hos Tormod Westvik forrige uke. Sitter fortsatt igjen med et veldig godt inntrykk av han, og har troa på at han klarer å få til det jeg ønsker. Noen som har operert hos han den siste tiden, evt. lest noe om noen som har tatt sekundær hos han? Takknemlig for svar!

Etter å ha lese uendelig mange kommentarer og tråder her inne synes jeg han virker som den mest kompetente! Har du har konsultasjoner hos andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2021 den 14.19):

Hvem opererte du hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 10.47):

Gjorde det meste;) Forminsket på alle områder, løftet tipp og rettet skjevhet etter skade (Han kunne ikke garantere at den ikke vil være noe skjev etter operasjon også men det ser fint ut så langt. Skjevheten var heller ikke det jeg irriterte meg mest over så er den ikke 100% rett etter hevelse har gått ned kan jeg leve med det..)

Kostnaden tørr jeg ikke skrive😅 (Tok brystforstørrelse samtidig også) Men operasjonen min var komplisert så prisen er veldig individuell. All plastikkkirurgi har gått opp med 25% pga blitt mva belagt i år. 

Lykke til med vurderingen din😊

Anonymkode: 58290...f7a

Hvilken kirurg opererte du hos? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...