Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helo18 lest at du var hos stefan emmes. Jeg skal til han på mandag og er veldig Interessert i andres erfaringer. Ville du anbefale han?

Anonymkode: 8dabe...6cnn

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helo18 lest at du var hos stefan emmes. Jeg skal til han på mandag og er veldig Interessert i andres erfaringer. Ville du anbefale han?

Anonymkode: 8dabe...6c5

Tror jeg siterte deg i et annet innlegg 😊 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Maeva skrev:

Noen som har operert på Nordesthetics klinikk i Litauen? Tok kontakt med de og sendte bilder av nesa mi, sa jeg ville gjøre nesa muligens noe kortere å smalere samt fjerne dump på nesen. Fikk tilbakemelding om at de ville ikke gjøre den kortere eller smalere pga de mente den da ville bli for liten for ansiktet mitt, men de kunne hjelpe meg med å fjerne hump på nese ryggen. de sendte meg noen bilder om hvordan ca resultat ville blitt.

Jeg ble medlem i en fb gruppe en tid tilbake for de som har operert seg der. Helt ærlig fikk jeg litt blandede følelser når jeg så resultatene på operasjonene, samt. hvordan folk ble sydd sammen. Så veldig lite om neseoperasjoner, men det var ikke en god følelse å se resultatene på tummy tuck osv. Virka som flere kirurger var veldig slurvete og hadde dårlig hygiene. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, helo18 skrev:

Jeg ble medlem i en fb gruppe en tid tilbake for de som har operert seg der. Helt ærlig fikk jeg litt blandede følelser når jeg så resultatene på operasjonene, samt. hvordan folk ble sydd sammen. Så veldig lite om neseoperasjoner, men det var ikke en god følelse å se resultatene på tummy tuck osv. Virka som flere kirurger var veldig slurvete og hadde dårlig hygiene. 

Hva heter gruppen?

Jeg vil også bli medlem av den

Anonymkode: ddb19...263

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, helo18 skrev:

Jeg derimot, er kjempe fornøyd etter de månedene som er gått fra jeg opererte meg hos han i januar! Hadde skjevhet i nesen og hump på neseryggen, samt. litt bred nesetipp. Han er opptatt av å være realistisk og prøver å få frem at det er umulig å få en såkalt «perfekt» nese, uten å operere ørti ganger slik som flere kjendiser har gjort. Han ga meg tydelig og klar informasjon om at neseoperasjoner er veldig kompleks, og at man ikke kan vite på forhånd hvordan en nese vil gro. Det er den operasjonen som det er flest reoperasjoner på også. Tror ikke han mente noe vondt med den kommentaren han kom med til anonym heller. Han snakker ikke så veldig godt norsk, så ting kan kanskje føles litt direkte for oss, selv om han ikke mener det frekt. Om jeg ikke husker feil, så nevnte han noe om dette til meg også før operasjonen. At det ikke har noen ting å si at ikke skjevheten i nesen min blir 100% borte, da jeg ikke skal jobbe som modell og ingen er perfekte. 
Forresten, så unngikk jeg å lese så mye av de såkalte dårlige anmeldelsene fra folk her inne. Man kan ALDRI vite hvilket utgangspunkt personen hadde og heller ikke hva slags info kirurgen kom med før operasjon om hva som er realistisk å kunne oppnå. Alt er individuelt! Ikke misforstå meg, folk kan ende opp med en dårlig opplevelse, men det er viktig å følge magefølelsen når du prater med kirurgen fremfor å lese for mye her inne. 

Tusen takk!

kan ikke huske å ha funnet noe spesiell negativ omtale om Emmes egentlig. Har du lest noe mer enn den ene kommentaren her inne?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!

kan ikke huske å ha funnet noe spesiell negativ omtale om Emmes egentlig. Har du lest noe mer enn den ene kommentaren her inne?

Nei, har kun lest den ene som ble postet her inne for ikke lenge siden. Jeg er kjempe fornøyd med nesen min nå, selv om den enda er hoven. Fornøyd med hvordan jeg ble behandlet og hvor ærlig og realistisk han er 😊 Tror du skal være trygg på at han vet hva han snakker om. Han gir ingen falske forhåpninger heller. Flere kirurger unnlater å fortelle at det ikke er 100% sikkert de får fikset noe helt, f.eks., og prater som at inngrepet er super easy peasy....noe en neseoperasjon absolutt ikke er! 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter gruppen?

Jeg vil også bli medlem av den

Anonymkode: ddb19...263

https://www.facebook.com/groups/nordesthetics/?ref=share

Det ble lagt ut en skikkelig negativ opplevelse med bilder og det hele på gruppen, og innen kort tid ble den fjernet! Så det hele virker ikke helt bra. Hadde ikke villet operert i utlandet generelt, med tanken på at en ikke får noe oppfølging i ettertid eller noe hjelp hvis noe går galt.

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har fikset en RUND nesetipp altså såkalt bulbous tip? Hvordan ble i så fall resultatet og ble dere fornøyde? skal operere 18 mai og gruer meg, og redd for hva jeg kan forvente om den blir mindre rundt eller hva som skjer..

Anonymkode: 51738...ac1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, helo18 skrev:

Nei, har kun lest den ene som ble postet her inne for ikke lenge siden. Jeg er kjempe fornøyd med nesen min nå, selv om den enda er hoven. Fornøyd med hvordan jeg ble behandlet og hvor ærlig og realistisk han er 😊 Tror du skal være trygg på at han vet hva han snakker om. Han gir ingen falske forhåpninger heller. Flere kirurger unnlater å fortelle at det ikke er 100% sikkert de får fikset noe helt, f.eks., og prater som at inngrepet er super easy peasy....noe en neseoperasjon absolutt ikke er! 

Hørtes veldig bra ut.

Jeg hadde blitt veldig glad om du kunne vist meg før og etter bilde. Jeg skal sånn ca gjøre litt av det samme du har gjort tror jeg. 

Hva tenker du om det? 

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Dere som har operert i en annen by enn dere bor i: Hvordan gjorde dere det praktisk? Overnattet du på hotell, eller dro du hjem? Tok du fly? Var det flaut med bandasje over nesa på flyet? Jeg skal operere i en annen by, og er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. 

Anonymkode: 3793d...791

Jeg syns ikke det var et problem. Reiste hjem dagen etter operasjonen, kirurgen mente at jeg skulle være i nærheten det første døgnet. Tok fly hjem og reiste tilbake etter én uke for å ta av bandasjen, og da tok jeg nattog dit og fly tilbake. Folk stirrer ikke på deg, det er bare folk som mangler sosiale antenner som gjør det. Jeg syns ikke dette var noe problem, men jeg brukte caps for å skjule meg litt da 😄

Anonymkode: 3981d...02b

AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2020 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Mora mi merka ingenting etter 6 dager. Hun vet ikke om operasjonen engang. 

Anonymkode: eaf24...a3e

Jeg for min del klarer ikke å forstå at noen er så heldig at de slipper hevelse, blåmerker, osv. For meg tok det to måneder før jeg så noenlunde normal ut. Andre rundt meg merket kanskje ikke så mye etter to uker, bare at jeg så sliten ut og hadde poser under øynene. Jeg har lys og plettfri hud, men etter operasjonen fikk jeg små kviser (siden jeg ikke kunne vaske ansiktet ordentlig), små sprengte blodkar under øynene og så rett og slett eldre ut, ca to måneder tok det før jeg så ut som meg selv, uten kviser, klar hud og ingen blåmerker/hevelser. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 21.49, Andrea87 skrev:

Dere som har operert nesetippen; hvor lenge var dere synlig hovne? Sånn at det var godt synlig for andre? Skjønner at dette er forskjellig, men vil gjerne ha andres erfaring ift. dette. 
Håpet mitt er å kunne gå på jobb etter 8-9 uker uten at jeg skal se sinnsykt hoven ut/synlig at noe har skjedd i fjeset (planen er å operere i august).

Etter 8-9 uker trenger du ikke å være redd for å se hoven ut. For min del var det ikke hevelsen som var verst, men blåmerker, poser under øynene og sliten hud. Hevelsen plagde meg ikke, selv om jeg var hoven tenkte jeg ikke over det, la bare merke til at nesen ble mer definert jo lenger tid som gikk. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2020 den 0.10, helo18 skrev:

Opererte i Bergen. Tar rundt 1 time med fly derfra til der jeg bor. Dro hjem med fly dag 6 post-op og hadde hotellopphold i 7 netter. Var for meg uaktuelt å reise samme dag eller dagen etter. På operasjonsdagen og dag 1 post-op var blåmerkene helt klart verst og jeg var veldig hoven, særlig innerst i øyekroken og øyelokkene. Tross dette, var jeg veldig heldig i forhold til mange andre med mine blåmerker og hevelser! Hadde ikke klart å dratt i store folkemengder slik jeg så ut. Og ikke sitte i et lite fly der folk kunne glo mer. 
Det er heller ikke bra å reise de første dagene, da man trenger hvile. Man er kanskje enda mer dårlig hvis man hadde narkose (jeg hadde lokalbedøvelse kombinert med likegladsprøyte). Fikk også abstinenser av Pinex Forte, så det var forferdelig! Kan ikke forestille meg å få det på flyplass/fly. Tok to piller, men hadde aldri smerter, så droppa det helt. 
Samtidig sier kirurgen at han helst ønsker at reisende er der til gipsen skal av, slik han får sjekket grundig. Han har også sagt at det har hendt at de som skulle fjerne gipsen selv hjemme, har gjort det feil og revet opp innvendig, som resulterte i reoperasjon. I tilfelle man skulle få store blødninger eller andre ting, så er det tryggere for både deg og kirurgen at du er i nærheten. Det koster noen tusen ekstra for hotell, men jeg ANBEFALER PÅ DET STERKESTE å gjøre det slik som meg😊 

Jeg reiste hjem dagen etter og reiste tilbake for å fjerne gipsen, å ta det av selv er jo uaktuelt. Det er da vel ingen problem å reise hjem dagen etter, kirurgen sa kun at jeg skulle være i nærheten det første døgnet etter operasjonen og at jeg måtte komme tilbake etter en uke for å fjerne gipsen. Jeg opererte meg under full narkose, og ja, jeg var skikkelig kvalm etter operasjonen, men jeg klarte likevel å reise hjem uten problem. Det hadde faktisk vært verre for meg å ikke være hjemme etter operasjonen, det er fint å slappe av hjemme etter en operasjon. 

Fikk for øvrig blødninger, men det var etter 2 måneder. Ringte kirurgen og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter 8-9 uker trenger du ikke å være redd for å se hoven ut. For min del var det ikke hevelsen som var verst, men blåmerker, poser under øynene og sliten hud. Hevelsen plagde meg ikke, selv om jeg var hoven tenkte jeg ikke over det, la bare merke til at nesen ble mer definert jo lenger tid som gikk. 

Gjorde du mye med nesetippen? Jeg skal gjøre en del med den, og vet jo at den kan være veldig hoven i mange måneder etter operasjon (er det jeg har lest). 
herregud, jeg er så redd for at alle skal se at jeg har operert..

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Andrea87 skrev:

Gjorde du mye med nesetippen? Jeg skal gjøre en del med den, og vet jo at den kan være veldig hoven i mange måneder etter operasjon (er det jeg har lest). 

Jeg gjorde en del med nesetippen. Men det var endringene på neseryggen som ga meg blåmerker og sprengte blodkar, det var dette og ikke hevelsen som var verst. Jeg var kjempehoven men det gikk bort etter en uke, men blåmerkene og de sprengde blodkarene var synlig etter den første uken også. Du trenger ikke å være redd for å gå på jobb 8-9 uker etter operasjonen, var selv på jobb to uker etter operasjonen. Folk er som regel ikke så opptatt av utseende til andre at de ser slike endringer:) Så det skal nok gå helt bra.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Andrea87 skrev:

Når skal du operere deg?

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skal du operere deg?

Skal operere hos Morten Haug i juli. Verdt hos Tvedt og Westvik også, men føler meg «tryggest» på at Haug vet hva han skal gjøre for at det blir slik jeg ønsker. Opererte du hos Emmes? Og hva ble gjort med nesetippen din? Min er veldig smal og lang, så den skal bygges opp med brusk på hver side av nesetippen. I tillegg til å sy sammen brusken (har en grop i midten av nesetippen).

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering fra meg som har operert hos Tormod Westvik denne uken kommer her :) 
Først; veldig fin klinikk. Ligner litt på et spa. Oppvåkningen etter operasjon var helt grei. Hadde vondt da jeg våknet, sa fra om det og fikk smertestillende med en gang og noe frukt. Var i helt fin form etter det, utenom å være trøtt, sliten og følelse av å være beruset. Tok så taxi til hotellet med et familiemedlem og reiste hjem med tog dagen etter, noe som var utrolig slitsomt da jeg ble så kvalm. Brakk meg og spydde på vei hjem, måtte til og med innom en legevakt for å få ekstra smertestillende. Horribel tur. Men verdt å komme hjem så jeg slapp å bo på hotell en hel uke i en annen by. Må også si at jeg er sjokkert, på en positiv måte over hvor lite østlendinger bryr seg om andre folk. Tror jeg ble stirret på av max tre personer i løpet av alle timene på Oslo S og på toget. Hadde med meg en ansiktsmaske, men droppet den til slutt for det ble lettere å puste uten. 
Det går nok ikke an å se resultatet enda, da den er så hoven og hard og det er noen plater inni som skal taes ut om noen dager. Neseborene mine ser midlertidig veldig store ut, noe som bekymrer meg litt. Luftet dette for kirurgen og han sa at dette er nok pga platene og hevelsen, men at det også går an å fikse på de i lokalbedøvelse (det høres alt for skummelt ut, så jeg håper og regner med at det ser bedre ut etterhvert..).

Å reise tilbake er jo litt styr, men det blir i det minste med fly neste gang og ikke tog. Håper det fortsatt er litt Corona-galskap så jeg slipper unna med å gå med maske da også😂 

Anonymkode: ce1b2...922

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra meg som har operert hos Tormod Westvik denne uken kommer her :) 
Først; veldig fin klinikk. Ligner litt på et spa. Oppvåkningen etter operasjon var helt grei. Hadde vondt da jeg våknet, sa fra om det og fikk smertestillende med en gang og noe frukt. Var i helt fin form etter det, utenom å være trøtt, sliten og følelse av å være beruset. Tok så taxi til hotellet med et familiemedlem og reiste hjem med tog dagen etter, noe som var utrolig slitsomt da jeg ble så kvalm. Brakk meg og spydde på vei hjem, måtte til og med innom en legevakt for å få ekstra smertestillende. Horribel tur. Men verdt å komme hjem så jeg slapp å bo på hotell en hel uke i en annen by. Må også si at jeg er sjokkert, på en positiv måte over hvor lite østlendinger bryr seg om andre folk. Tror jeg ble stirret på av max tre personer i løpet av alle timene på Oslo S og på toget. Hadde med meg en ansiktsmaske, men droppet den til slutt for det ble lettere å puste uten. 
Det går nok ikke an å se resultatet enda, da den er så hoven og hard og det er noen plater inni som skal taes ut om noen dager. Neseborene mine ser midlertidig veldig store ut, noe som bekymrer meg litt. Luftet dette for kirurgen og han sa at dette er nok pga platene og hevelsen, men at det også går an å fikse på de i lokalbedøvelse (det høres alt for skummelt ut, så jeg håper og regner med at det ser bedre ut etterhvert..).

Å reise tilbake er jo litt styr, men det blir i det minste med fly neste gang og ikke tog. Håper det fortsatt er litt Corona-galskap så jeg slipper unna med å gå med maske da også😂 

Hvordan er smertene sånn ca? Kunne du gjort det igjen? Du må oppdatere videre når du får sett resultatet! 

Anonymkode: d3878...3be

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er smertene sånn ca? Kunne du gjort det igjen? Du må oppdatere videre når du får sett resultatet! 

Anonymkode: d3878...3be

I dag hadde jeg ingen smerter. Bare ubehag, for det er jo ikke behagelig å ha to silikonplater i nesen. 
Smertene var forbigående i det jeg våknet opp etter operasjonen, en svie oppi nesen opp mot pannen. Gikk over ganske kjapt da jeg fikk smertestillende. På hjemreisen fikk jeg også samme svie som da resulterte i en tur til legevakta siden jeg ikke hadde noe sterkere enn Paracet. Kvalmen på den turen var verst. Men det var absolutt ikke det verste jeg har opplevd og kunne lett gjort det igjen med tanke på smertene så er det den minste bekymringen, dette er jo min andre neseoperasjon :) Ja, jeg tenker å oppdatere videre for å hjelpe andre å ta en riktig vurdering på hvem de skal dra til. Det finnes jo ikke all verdens info på nett om norske kirurger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...