Gå til innhold

Nakkesyndrom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos legen pga svimmelhet og kvalme over lengre tid. Mister også mye hår. Har en ganske stressende jobb hvor jeg i det siste har måttet ta på meg mye mer ansvar en det jeg egentlig skal, grunnet forskjellige ting. Legen sa jeg hadde b 12-mangel og jeg fikk resept på vitaminer. Han kjente på nakken min og den var hard som en stein, det gjorde så vondt når han klemte at jeg holdt på å knekke sammen. Har hatt litt vondt i nakken i det siste, men ikke mye, har slitt mer med dundrenes hodepine nesten hver da. Nå ville legen langtidssykmelde meg, men jeg kan ikke være så mye borte fra arbeidet mitt, så han gikk så vidt med på bare 50% sykmelding.. Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet ovenfor jobben min..Men kan jo egentlig ikke noe for at jeg er syk. På sykmeldingen min står det at diagnosen er nakkesyndrom, hva er det egentlig? Han sa at jeg er i den formen jeg er grunnet en kombinasjon av stress og at jeg har mye å fare med...Hva menes med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han sa at jeg er i den formen jeg er grunnet en kombinasjon av stress og at jeg har mye å fare med...Hva menes med det?

Det betyr at du trenger å ta det med ro.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Ta det med ro og ikke ha dårlig samvittighet.

For den nakken og hodepinen anbefaller jeg akupunktur.

Jeg slet med dundrende hodepine over lang tid, våren 2007. Begynte med akupunktur, og ble faktisk kvitt hodepinen.

Skrevet

Jeg hadde stiv nakke som førte til hodepine over lengre tid. Kiropraktor og trening hjalp meg.

Skrevet

For det første er det ingenting som heter nakkesyndrom. Ordet syndrom kommer av at legen ikke har peiling på hva som faktisk er galt med nakken din. Kom deg til noen som er spesialister på nakkeproblemer eg. kiropraktor, osteopat, fysio med spesialisering innenfor nakke etc.

Det er synd at både du og jobben din skal lide av at legen din ikke klarer å gjøre jobben sin skikkelig og gi deg rikrig råd om hvor du bør henvende deg.

Stress og dårlig holdning over lang tid fører ofte til stive nakke og hodepine, men for å få bukt med det kan du ikke bare sitte hjemme og "vente" på at det går over. Aktiv initiativ fra din side er nødvendig for å bli bedre. Oppsøk kvalifisert helsepersonell og jobben din ang tilrettelegging av arbeidstilling. Altså ikke sitte for lenge av gangen foran pc, ha riktig stol, godt fottøy etc.

Lykke til!

Gleder meg til å høre fra deg!

Skrevet
For det første er det ingenting som heter nakkesyndrom.

Uff nei, tenk å innfløre et så vanvittig begrep. :ler:

Ts: Du har spenningshodepine pga stress. Det kommer av at du er anspent i musklene dine. Regner med du emrker det selv når du kjenner etter.

Spenningshodepine er veldig vondt, og det tar tid å bli kvitt det. For å bli kvitt det må du lære deg å slappe av, men siden muskelen dine er så vant med å være anspent så må du være veldig bevisst.

Så får du velge: Hva er viktigst av helsa eller karrieren.

Men du trenger ikke å være 100% sykmeldt for å bli frisk, men du må altså lære deg å slappe av.

Skrevet

Takk for svar! Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, så får håpe det hjelper... Må nok lære meg å slappe av ja, det er jeg ikke særlig flink til, tenker alltid at det er ett eller annet jeg skulle ha gjort...hehe.. Hadde blodtrykk på 154 over 103 og det er litt for høyt tror jeg. Hvordan er det med sykmelding. Jeg var sykmeldt i halvannen uke i mai, begynte de 16 dagene arbeidsgiver skal betale sykepenger for da, eller begynner det på nye 16 dager nå? Har ikke vært sykemeldt før den gangen i mai, så vet ikke så mye om dette.

Skrevet
Takk for svar! Jeg fikk henvisning til fysioterapaut, så får håpe det hjelper... Må nok lære meg å slappe av ja, det er jeg ikke særlig flink til, tenker alltid at det er ett eller annet jeg skulle ha gjort...hehe.. Hadde blodtrykk på 154 over 103 og det er litt for høyt tror jeg. Hvordan er det med sykmelding. Jeg var sykmeldt i halvannen uke i mai, begynte de 16 dagene arbeidsgiver skal betale sykepenger for da, eller begynner det på nye 16 dager nå? Har ikke vært sykemeldt før den gangen i mai, så vet ikke så mye om dette.

Du høres nesten litt forstyrra ut. :ler:

Som et slitsomt menneske som ikke klarer å sitte stille. (Husk at de fleste av oss ikke liker sånne menensker da ;) )

Og blodtrykket ditt er ikke bare litt for høyt, det er altfor høyt!

Lær deg å slappe av.

Få deg et liv.

Opparbeid deg selvtillit.

Erkjenn at du ikke er jobben din.

Kan du noe annet enn jobben din?

Skrevet
Du høres nesten litt forstyrra ut. :ler:

Som et slitsomt menneske som ikke klarer å sitte stille. (Husk at de fleste av oss ikke liker sånne menensker da ;) )

Og blodtrykket ditt er ikke bare litt for høyt, det er altfor høyt!

Lær deg å slappe av.

Få deg et liv.

Opparbeid deg selvtillit.

Erkjenn at du ikke er jobben din.

Kan du noe annet enn jobben din?

Hvorfor sier du at jeg høres forstyrret ut?

Klarer å sitte stille altså, men tenker alltid på at jeg har noe jeg skulle ha gjort.

Må lære meg å slappe av ja, har ett liv, masse selvtillit og er og kan mer enn jobben min.. Dette handler bare om at jeg ikke liker å være syk og føler at jeg svikter de andre på jobb ved å være sykmeldt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...