Fantomina Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Portis Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Bruker kobberspiral jeg da, ikke hormon. Jeg ble dårlig av alt jeg prövde, og det var en gledelig overraskelse når jeg prövde kobberspiralen. Har hatt den i 1,5 år nå, og det eneste som plager meg er noe kraftig menstruasjon, men utenom det så reagerer jeg ikke i det hele tatt på den (og jeg har prövd p-piller, p-spröyte m.m.)
Gjest Gaia Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Jeg hadde samme problem som deg med pillen, og fikk et nytt liv etter at jeg fikk satt inn hormonspiral. PMS forsvant sammen med alle de andre plagene. Og best av alt; jeg har ikke hatt mens på 4 år! Det er imidlertid viktig å huske på at vi alle reagerer forskjellig på hormonbasert prevensjon, så andres erfaringer trenger ikke være noen pekepinn på hvordan akkurat du kommer til å reagere.
Fantomina Skrevet 29. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Sisu Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Jeg lurer også på dette med spiral. Er lei av å ta piller (bruker Cerazette) og lei av hormoner i det hele tatt. Men skeptisk i fall jeg skulle få voldsomt kraftig mens dersom jeg prøver kobberspiral.... Hm.
Fantomina Skrevet 30. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Portis Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Ja jeg fikk jo, som fortalt, mye kraftigere mensen etter å ha fått kobberspiral. Men det er liksom bare et par dager för mens, og de to förste mensdagene hvor jeg har vondt og litt problemer. Men å leve et liv uten menssmerter etc er jo nesten umulig, så man venner seg til det.
Unik Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Jeg har hatt min spiral i rundt tre måneder, og har hatt småblødninger helt siden jeg fikk satt den inn. Jeg hadde ganske vondt helt i starten (type sterke menstuasjonssmerter), spesielt etter å ha hatt sex, men ikke nå lenger. Jeg får håpe at blødningene også avtar etterhvert, for bortsett fra de er jeg superfornøyd!
Nabodama Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Jeg har hatt min spiral i rundt tre måneder, og har hatt småblødninger helt siden jeg fikk satt den inn. Jeg hadde ganske vondt helt i starten (type sterke menstuasjonssmerter), spesielt etter å ha hatt sex, men ikke nå lenger. Jeg får håpe at blødningene også avtar etterhvert, for bortsett fra de er jeg superfornøyd! Jeg tok en runde med Cerazette for å bli kvitt småblødningene jeg hadde med spiralen. Har ikke hatt blødninger siden, og det er vel et år siden nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå