Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Jeg og kjæresten skal nå ordne oss innboforsikring og lurer derfor på om dere har noe tips til oss. Hvilken en bør vi velge? Har ikke så mye erfaring med forsikring..

God helg til dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er medlem i LO(fagforbundet) og får billigere forsikring derfra.Kanskje en av dere er medlem i en organisasjon og kan få det billigere der? Noen velger også å ha alle forsikringer i ett forsikringsselskap,da blir det ofte billigere tror jeg.Men er ikke sikker på hvilket som går for å være billigst.

Skrevet

Vi har alle forsikringene våres i Gjensidige - også innbo.

Vet ikke om de er flinke på akkurat innbo, da vi heldigvis ikke har trengt å bruke den :)

Så langt er jeg iallefall veldig fornöyd, har hatt god erfaring med Gjensidige når det gjelder andre ting som bilen, kamerautstyr m.m.

Husk på en ting, uansett hvor dere velger å forsikre innboet. ALT det dere har skal kunne kjöpes nytt. Vi trodde kanskje vi bare trengte å forsikre for 150.000kr, men etter en grundig gjennomgang så har vi nå gått opp til 400.000kr. Det er utrolig mye man har om man bare ser nöye nok, alt fra sokker og truser til laken og putetrekk, alt fra TV, böker, planter, möbler, utstyr.

Veldig kjedelig om det brenner ned, og dere har forsikret for lite, så dere bare har råd til det mest nödvendige.

Skrevet

Har sett noen som har tilbud på en slags "nybegynnerforsikring" for unge mennesker, mener det var til en ganske god pris også.

*leter*

Det er If som har den. Dekker de viktigste tingene. Her:

http://www.studnet.no/tilbud.php?id=15709

Skrevet

Skikkelig vanskelig det med forsikring ja.. Vet så alt for lite om hva som er bra og ikke. Hvordan skal man finne ut hvor høy forsikringen burde være?

• 1 måned senere...
Skrevet
Vi har alle forsikringene våres i Gjensidige - også innbo.

Vet ikke om de er flinke på akkurat innbo, da vi heldigvis ikke har trengt å bruke den :)

Så langt er jeg iallefall veldig fornöyd, har hatt god erfaring med Gjensidige når det gjelder andre ting som bilen, kamerautstyr m.m.

Husk på en ting, uansett hvor dere velger å forsikre innboet. ALT det dere har skal kunne kjöpes nytt. Vi trodde kanskje vi bare trengte å forsikre for 150.000kr, men etter en grundig gjennomgang så har vi nå gått opp til 400.000kr. Det er utrolig mye man har om man bare ser nöye nok, alt fra sokker og truser til laken og putetrekk, alt fra TV, böker, planter, möbler, utstyr.

Veldig kjedelig om det brenner ned, og dere har forsikret for lite, så dere bare har råd til det mest nödvendige.

og hvordan komme frem til hvor mye man må forsikre for? Plusse sammen ca. verdien av alt man har? :vetikke::tongue: Jeg har omtrent null peiling på dette. :|

Skrevet

Husk at innboforsikringen også skal dekke kostnadene du har ved å bo annen plass mens boligen blir satt i stand igjen etter skaden. Det er det mange som ikke tenkter på.

Gjest Gjest_Pelle_*
Skrevet

Hei

Vi har noe som heter innbo m/uflaks. Det er Trygvesta som har den forsikringen. Den har vi benyttet oss av da hunden vår veltet tv'n så den knuste i gulvet. 1500 i egenandel, og vi hadde nytt tv. Enkelt og ryddig forsikringsselskap :) Vi har 400 000kr, men det er ikke nok tror jeg.... Når man tenker seg om, så har man verdier overalt. Tenk på om jeg skulle kjøpe alle klærne, sko og jakker på nytt igjen? Hadde jo blitt et par hundre tusen bare der...

Skrevet
og hvordan komme frem til hvor mye man må forsikre for? Plusse sammen ca. verdien av alt man har? :vetikke::tongue: Jeg har omtrent null peiling på dette. :|

Japp, og det i nyverdi - selv om feks. sofaen er tre år gammel så skal forsikringen dekke at du kjøper en ny tilsvarende. Husk at klær og sko også skal erstattes - det blir fort mye penger. I det store og det hele så har man stort sett mye mer verdier enn man tror.

Skrevet

Ja det er litt av en jobb å finne ut hvor mye man skal forsikre for :)

Alt av laken, sokker, servise, velværeprodukter, cd`er, puter, gardiner - ALT!

Og som concertina sier, alt skal være til dagens pris også.

Jeg har jo en TV som sikkert ikke er verdt mer enn 100 lappen i dag (en stor diger gammel kloss av en TV), men om jeg skal ha en ny TV i dag fordi min har brent inne med alt annet, så er det vanskelig å få ta i en ny TV til under 5000kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...