Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Jeg jobber natt, og har en helg med tunge vakter fremfor meg. Det innebærer å gå ut og inn av hus, i et forholdsvis kaldt og surt vær, og i verste fall mye løping, noe løft, og mulighet for utagering. Vi er kun 2 personer på vakt, og om "uforutsette" ting (les: slikt som skjer et par ganger i året, men som helst ikke skal skje) oppstår er det så vidt vi klarer det når vi er 2 som er i 100 % form. På en vanlig vakt derimot kan vi med litt flaks hangle oss gjennom det selv om en av oss er syk. Men dette er som sagt vakter som etter all sannsynlighet kommer til å bli tunge. Og frisk er jeg overhodet ikke. Jeg har sannsynligvis bronkitt eller lungebetennelse (kjenner igjen symptomene fra tidligere), med feber, hoste, tildels store muskelsmerter i bena, svimmel, sløv, ustø osv. Anstrenger jeg meg får jeg i tillegg hjertebank og ubehag/svake smerter i øvre del av lungene. Skal til lege i løpet av neste uke, har ikke mulighet til å komme meg avgårde før, med mindre det blir så ekstremt at det er legevaktmatriale. Det er det ikke ennå. Jeg vurderer egenmelding ut helgen... Har en friperiode etter helgen, og kommer sannsynligvis til å være frisk innen jeg må på jobb igjen. Jeg vet innerst inne at det er galskap å gå på jobb slik, men det sitter langt inne.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 jeg synes helt klart du bør bruke en egenmelding da ja. Er jo greit å være frisk når man er på jobb. God bedring
Idnar Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Sykemelding/egenmelding er til for å brukes hvis man er syk! Er du syk, så er du syk! Hvis du går på jobb i helgen i stedet for å holde deg i ro blir du i alle fall ikke frisk, men gjør som regel vondt verre!! Pluss at du gjerne smitter din kollega. Hold deg hjemme under dynen med god samvittighet!! God bedring!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå