Reveal Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Er det noen som har ideer om hvordan jeg kan printe hvit tekst på farget papir? (har en god fullfargeprinter på jobb). De dokumentene jeg vanligvis lager med hvit tekst ligger på farget bunn i dokumentet (som regel pdf-filer), og da inbilder jeg meg at det bare er "nullfarge" der jeg får hvitt. Prøve å forklare; Jeg har farget papir- ønsker hvit tekst. Lar det seg gjøre? (har ikke tilgang på grafisk avdelig før etter lunsj i morgen- og dette trenger jeg igunn før det....)
pittie Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 I openoffice så går det i hvertfall ann å skrive det man vil, deretter markere hele teksten og trykke på "Font color" og skifte den til hvit. Da blir alt hvitt her i gården.
Gjest gjestig Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Tviler på om dere har noe annet en en CMYKprinter på jobb. De blander farger ved hjelp av C(cyan=blått) M(magenta=rødrosa) Y(yellow=gul) K(svart) Det du har som hvitt i dokumentet ditt vil derfor få samme farge som den arkfargen du legger inni printeren. Så det er riktig som du tenker at hvitt=null farger. Kan jo selvfølgelig printer ut på hvitt ark og farge alt rundt, men det blir jo sløsing av blekk/tonere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå