Gjest solalin Skrevet 4. juni 2003 #1 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har ikke fått sommerjobb i norge, og har drømt om å jobbe litt i utlandet.. bare på sommeren ettersom jeg er student. Jeg er kvinne, 25 år. Noen som har tips til hvordan man får en liten feriejobb i Spania, Hellas o.l ? Hører hele tiden om folk som har jobbet et par mnd. på bar restaurant o.l. Hvordan gjør jeg dette? Noen som har tips til hvordan eller hvor? Evt noen som man kan kontakte? Jeg har kontaktet folk igjennom AETAT osv, men det gir ikke uttelling. Regner med jeg må reise et sted, og spørre der og da? Eller? Aner ikke hvordan jeg skal gå frem... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grete Skrevet 4. juni 2003 #2 Del Skrevet 4. juni 2003 Min venninne fikk sommerjobb i Frankrike gjennom en venn av familien som hadde feriehus der. Kjenner du noen som bor i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 4. juni 2003 #3 Del Skrevet 4. juni 2003 Jobb iallefall IKKE på barer og utesteder i Hellas!!! Var der i fjor og ble kjent med en del jenter som jobber på barer. Det er snakk om at man tjener 10,- kr i timen bare fordi man er jente. Jentene fikk heller ikke stå i baren og kassen, kun tømme askebegre, vaske bord og flørte med gjestene. De fikk ikke engang bære drinkene til bordene... Bare et lite tips... jentene blir ikke akkurat satt høyt der! ... og en ting til: Jentene fikk heller ikke "sin" del av driksen. Det var kun for gutta i baren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #4 Del Skrevet 4. juni 2003 Takk for tipsene.. Altså.. Ikke HEllas.. Frankrike derimot høres fantsastisk ut.. Men kjenner desverre ingen der.. Bare i TYskland.. og dit har jeg ikke så lyst.. dessuten er der vanskelig med jobb.. Hmm.. er like langt.. Flere tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La guapa Skrevet 5. juni 2003 #5 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei. Jeg jobbet på Gran Canaria og Mallorca i to år. Den eneste grunnen til at jeg bor i Norge nå er at jeg forelsket meg her og at han ikke kan flytte ned dit fordi han har barn her. Det var to flotte år. Jeg jobbet på norsk bar og et discotek i Puerto Rico. Vi fikk helt grei betaling og levde mye på god tips. Hvis du er ei jente som vet hva du vil og som inngir respekt er det ikke noe problem å jobbe i et "mannsdominert" land. Det var utrolig mange jenter som ikke fikk de gode jobbene og som ble med sjefen "på handleturer" til Las Palmas ol. Men det var stort sett jenter som var litt "løs i trusestrikken" når de var hjemme også. Hvis du går inn for å lære deg å snakke språket merker du at du får mye sterkere aksept og blir tilbudt de gode jobbene. Jeg hadde stort sett bare kanariske venner da jeg dro derfra og bodde sammen med ei spansk jente. Snakker Canario med aksent pga. dette.Moro fordi du føler deg som en del av samfunnet der nede. Hvis du er interessert kan jeg fortelle deg mer om hva du bør tenke på før du reiser ned! Sesongen har begynt (skandi-sesong)det er her pengene ligger så du har ikke så god tid! Fordelen med GC er at det er sesonger gjennom hele året om du skulle ønske å bli lenger!!! (jeg skulle bo i to mnd. og ble i to år!!!) La guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #6 Del Skrevet 5. juni 2003 Heeeei! La Guapa! Jeg er veldig interessert! Har tatt ett år med litt spansk for noen år siden.. men har iallfall grunnlaget for å kunne lære da! Er enig med deg, flott at det er sesong på vinteren også.. Var på Lanzarote i januar, og trives faktisk på de spanske øyene.. Har vært på Gran Canaria tidligere. Kan vel ikke skrive mail adressa mi her.. men.. skulle gjerne fått opplysninger med deg.. Hvordan gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #7 Del Skrevet 5. juni 2003 Er forresten ikke løs i trusestrikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #8 Del Skrevet 5. juni 2003 Bli medlem og lag en profil! Da kan folk sende deg meldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. juni 2003 #9 Del Skrevet 5. juni 2003 Sjekk med Aetatkontoret på hjemstedet ditt. Pga EØSregler an man jo jobbe mange steder, og det finnes organisasjoner som fixer sånt Har lest en artikkel om det i Aftenp, vg el Dagbladet, ta et søk der og se hva du finner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #10 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei DonPedro! Har snakket med Aetat, de kan ikke hjelpe. Aetat har mang e gode forsetter, men når det kommer til saken er det eneste svaret jeg har fått noengang: Ring Manpower, eller gå rundt å spør folk om jobb. Det hjelper som regel fint lite. De sier så fint at de kan hjelpe med sommerjobb, men jeg fikk i fjor beskjed om at det ikke var vits i å ringe dem om det, de hadde aldri noe å tilby slik sa de. Konsentrerer seg om å gi arbeidsledige på heltid jobb, og holde kurs for dem.. Men takk for rådet iallfall.. Kom forresten på at jeg har en familie bekjent i hotell bransjen på Lanzarote.. Tror jeg må prøve å få litt hjelp med han. Klem Solalin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 6. juni 2003 #11 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvis du vil tjene virkelig gode penger så har jeg hørt at Dubai er stedet å dra! En venn av en venn jobbet der og tjente 3-400000 på ikke lang tid. Som bartender. Aner ikke hvordan han fikk jobben eller hvordan man går frem,men de som bor der har jo penger som gress og de elsker å snakke engelsk visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La Guapa. Skrevet 6. juni 2003 #12 Del Skrevet 6. juni 2003 8) Hvis du vil skriv til meg kan du jo bare skrive her på denne tråden, da vet du. :-) Ochos bonitos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #13 Del Skrevet 6. juni 2003 Høres jo utrolig ut med Dubai da.. Lurer på hvordan det er å dra dit som jente.. alene.. Og La guapa.. Hvordan fikk du jobben på GC? Bør jeg reise dit og prøve.. eller bør jeg kontakte noen på forhånd..? Vet liksom ikke helt hvem jeg skal kontakte i tilfelle.. Men som sagt, tror jeg i vertfall vil prøve hos en bekjent først. Fortell da.. Hva bør jeg tenke på.. Som.. hvor bodde du når du var der? Og sånt.. *SS* Solalin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. juni 2003 #14 Del Skrevet 6. juni 2003 Jobb iallefall IKKE på barer og utesteder i Hellas!!! Var der i fjor og ble kjent med en del jenter som jobber på barer. Det er snakk om at man tjener 10,- kr i timen bare fordi man er jente. Jentene fikk heller ikke stå i baren og kassen, kun tømme askebegre, vaske bord og flørte med gjestene. De fikk ikke engang bære drinkene til bordene... Bare et lite tips... jentene blir ikke akkurat satt høyt der! ... og en ting til: Jentene fikk heller ikke "sin" del av driksen. Det var kun for gutta i baren! Dette vil jeg påstå må dreie seg om et særtilfelle, med evt en spesiell kultur på en øy, som LD stiftet bekjentskap med. Jeg vet om massevis av dyktige skandinaviske jenter, som tvertimot tjener bra, også på driks, og har en framtredende posisjon på barer eller restauranter på div greske øyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juni 2003 #15 Del Skrevet 6. juni 2003 Møtte flere i Hellas som bare gik rundt på div barer og spurte om jobb litt tidlig i sesongen. Mange fikk jobb. Mener jeg så noen oppslag hos Aetat i Oslo om jobb i utlandet, hvor man kunne kontakte foreninger ol. Har du vært og tittet selv eller bare ringt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. juni 2003 #16 Del Skrevet 8. juni 2003 Her er noen linker du bør stikke innom http://europa.eu.int/eures/index.jsp http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=10310 http://www.workandtravel.no/ http://workabroad.monster.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå