Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man må gå gjennom soverommet for å komme til både kjøkken og bad, hvor upraktisk er det egentlig? Soverommet er stort nok til at man kan lage en slags romavdeler ved fotenden av sengen der man må gå forbi. Det er jeg og samboeren som eventuelt skal bo der, altså ikke to ukjente personer. Har lett lenge etter en leilighet i rett prisklasse og fant endelig denne.

Men jeg lurer altså på, tror dere det lar seg gjøre eller ville man blitt gal i lengden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om soverommet er såpass stort at man kan dele av det til soverom og gang, så er det jo greit.

Om man t.ex. setter opp en stor bokhylle (med ryggen inn mot sengen), og evnt har en stor gardin på resterende som en slags dör inn til det "nye soverommet"

Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye da... om man IKKE hadde kunne delt det av, så hadde jeg blitt GAL =)

Skrevet

Vi har bodd slik at vi måtte gå gjennom soverommet for å komme til badet. Fungerte helt fin (passet bare på å ha et ryddig soverom med oppredd seng).

Vi var også en gang og kikket på en leilighet der man måtte gå gjennom soverommet for å komme til kjøkkenet. Da snudde vi. Nei takk til matlukt i sengetøyet!!

Skrevet

Jeg ville aldri bodd slik, selv om det går an å dele av. Jeg ville ikke bodd der om det bare var badet en måtte gå gjennom soverommet for å nå engang.

Jeg som gjest liker ikke å måtte gå gjennom andres soverom, det blir for privat.

Og siden dere er to som bor der, så blir det kanskje plagsomt om en av dere skal sove og den andre da reker frem og tilbake gjennom rommet for å gå på do/ta seg et glass vann, osv. En bokhylle eller gardin skjermer ikke for støy, og ei heller så veldig mye for lys.

Skrevet
Når man må gå gjennom soverommet for å komme til både kjøkken og bad, hvor upraktisk er det egentlig? Soverommet er stort nok til at man kan lage en slags romavdeler ved fotenden av sengen der man må gå forbi. Det er jeg og samboeren som eventuelt skal bo der, altså ikke to ukjente personer. Har lett lenge etter en leilighet i rett prisklasse og fant endelig denne.

Men jeg lurer altså på, tror dere det lar seg gjøre eller ville man blitt gal i lengden??

upraktisk. Ville vert helt uaktuelt. hva med gjester,overnattingsbesøk? Skal alle måtte sluses gjennom soveromet? hva om den ene vil legge seg tidlig? kansje besøk i tillegg? forstyrrende. Hva når det kansje blir småbarn i leiligheten?

Om dere skiller av ved fotenden av sengen, hvor bred blir den passasjen? antagelig må dere isolere for at det skal bli funksjonelt.

Skrevet

Det er ikke alltid man kan få akkurat det man ønsker, så selvom denne løsningen er mindre fleksibel enn om soverommet er adskilt så er det deres livsstil som vil avgjøre hvor godt dette kan fungere for dere.

Er det sansynlig at den ene har lyst til å legge seg tidlig og den andre har en venn på besøk så vil ikke dette fungere. Samme gjelder om man sover vart og den ene legger seg eller står opp mye tidligere enn den andre. Matlokta får man vurdere etter husets matvaner, jeg har da bodd med soverom mot kjøkken uten plager før og det er ikke helt uvanlig.

Ellers så kan jeg ikke se de helt store problemene, man må vel rydde litt ekstra på soverommet eventuelt lage til en skjerming, men det er jo tross alt en smaksak.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har gått og tenkt litt fram og tilbake på diverse 'pros and cons' i mellomtiden. At man må rydde litt ekstra på soverommet er egentlig bare et pluss, trenger jo ofte et lite spark bak for å komme i gang unasett ;)

Det med matlukten plager meg ikke nevneverdig, det er jo bare å stenge dører og åpne vinduer. Jeg har også tenkt at det kan være litt slitsomt de gangene man har overnattingsgjester, men hvor mange dager i løpet av året har man egentlig det?!

Jeg ser jo helt klart ulempene ved å ha det slik, men det er jo fort gjort å krisemaksimere også...

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Hadde ikke gått for en slik leilighet.-

Skrevet

Nei takk. Noe slikt hadde jeg gått for kun om å bo på gata var eneste alternativ.

Skrevet

Jeg hadde sett på ulempen og fordelen. Ulempen bør jo gjenspeile seg i pris. Kun dere kan ta avgjørelsen.

Skrevet

Syns det hørtes ut som en svært dårlig løsning; lukter, privatliv, bråk fra kjøkken, gjennomgangstrafikk etc

Gjest Boligekspert
Skrevet

Må være bedre å flytte toalett og vask til soverommet da, fremfor å måtte gå igjennom det. Sett opp forheng så det blir pent.

Skrevet

Det kommer veldig ann på hvordan dere lever. Her har ofte den ene besøk mens den andre går og legger seg. Hvis du (eller samboeren din) blir veldig plaget av at noen går igjennom rommet da, så er nok dette en veldig dårlig ide.

Hvis dere derimot har en avtale at om den ene vil legge seg, så må besøk gå, eller at dere får satt opp en skillevegg som gjør at dere føler dere skjermet nok, så kan det nok gå bra.

Hvis leiligheten ellers er alt dere leter etter, og dere ikke tror det vil plage der for mye, så er det bare å gå for den. Dere skal nok ikke bo der resten av livet, og det å eie sin egen bolig er såpass mye verdt at man ofte kan leve med litt upraktiske løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...