Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvor ser jeg om jeg kan bruke 32 eller 64 bit av Vista?

Kanskje denne gir deg svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vista fungerte så dårlig på lap-topen min at jeg måtte avinstallere hele greia og gå over til XP.

Som forfatter er jeg avhengig av at de to datamaskinene mine fungerer til enhver tid. Dessuten bruker jeg endel billedbehandling. Vista skapte hele tiden problemer for meg med feilmeldninger og ved at den i perioder nektet meg å lagre ferdig arbeid. Å legge bildene inn på Vista maskinen turte jeg ikke.

Vista tar veldig store systemressurser og er et temmelig uferdig program med en masse bugs. Men det løser ikke noe problem som jeg ikke kan løse enklere med XP. Det er ingen funksjoner på Vista jeg synes at jeg trenger eller som hjelper med med noe. Alt er bare tregere og vanskeligere. Og nei, det blir ikke bedre etterhvert.

Jeg vil anbefale alle som har mulighet til det å bruke XP så lenge som mulig. Om en tre-fire års tid kommer det sikkert en Vista-versjon som faktisk virker slik den skal. Da kan man bytte til den.

Dette er en erfaring svært mange brukere har. Man påtvinges Vista fordi det er standard på nye Laptoper. Programmet fungerer elendig. Stadig flere velger å avinstallere det.

Det å avinstallere Vista er imidlertid ikke så lett og krever en viss kunnskap. Det er ikke bare å putte i en CD. Dermed må man enten kjenne noen som er flinke, eller betale for å få jobben gjort.

Skrevet
Kanskje denne gir deg svar.

Takk for link.

Jeg kjørte dette programmet for noen dager siden og fikk anbefalt å bruke Vista Business, men det er vel mer ressurser? Jeg tenkte å bruke Home Edition.

Jeg skal se nærmere på hva som ble anbefalt da jeg kjørte programmet, for jeg husker ikke om det sto noe om 32 eller 64 bit på resultatet av testen. :)

Skrevet
jeg ser nå at jeg skrev feil. det skal seøvfølgelig være omvendt slik du skriver.

hva slags prosessor har du?

Pentium 4 CPU, 340 GHz - er det svar på spm.? Jeg fant det ved å høyreklikke på min datamaskin, men er det andre steder jeg evt. finner mer informasjon?

Skrevet
Pentium 4 CPU, 340 GHz - er det svar på spm.?

Hehe, 340 GHz høres litt voldsomt ut, tror du mener 3.40 GHz :)

Enkelte Pentium 4 ble levert med støtte for 64-bit, men om dette gjelder din vet jeg ikke.

Det at du fikk feilmelding kan skyldes at du har nå installert en 32-bit Windows, da må du også ha 32-bit drivere, selv om du har 64-bit prosessor.

Gjest padawan
Skrevet (endret)

Intel har laget både 32 og 64 bits P4 så det kan godt være mulig du har begge deler. jeg regner med du har 3.40 GHZ da 340 GHZ antagelig ligger mange år fremover teknologisk. ;)

jeg vil tippe du har en 32-bits prosessor men jeg vil du skal prøve å finne ut litt mer før jeg sier noe helt sikkert. Hvis du går inn på Kontrollpanalet, Velge System og Enhetsbehandling vil du få opp en liste over alt som er installert på maskinen din av maskinvare. Der skal du ha noe ala Datamaskin og Prosessorer. hva står det der? (jeg sikker med Vista selv og husker ikke helt nøyaktig hva som er riktig i Xp men du finner det nok).

Dette er en erfaring svært mange brukere har. Man påtvinges Vista fordi det er standard på nye Laptoper. Programmet fungerer elendig. Stadig flere velger å avinstallere det.

mange av de som opplever dette er godt vandt med Xp og synes Vista er uvant å bruke. Det samme ble sagt om Xp VS Windows 2000 da Xp ble lansert. mennekser er vanedyr og alt er ikke like lett å endre på.

Endret av padawan
Skrevet
Hehe, 340 GHz høres litt voldsomt ut, tror du mener 3.40 GHz :)

Enkelte Pentium 4 ble levert med støtte for 64-bit, men om dette gjelder din vet jeg ikke.

Det at du fikk feilmelding kan skyldes at du har nå installert en 32-bit Windows, da må du også ha 32-bit drivere, selv om du har 64-bit prosessor.

Hehe... ja, det var selvfølgelig en bitteliten punktum som manglet der...

Skrevet
Intel har laget både 32 og 64 bits P4 så det kan godt være mulig du har begge deler. jeg regner med du har 3.40 GHZ da 340 GHZ antagelig ligger mange år fremover teknologisk. ;)

jeg vil tippe du har en 32-bits prosessor men jeg vil du skal prøve å finne ut litt mer før jeg sier noe helt sikkert. Hvis du går inn på Kontrollpanalet, Velge System og Enhetsbehandling vil du få opp en liste over alt som er installert på maskinen din av maskinvare. Der skal du ha noe ala Datamaskin og Prosessorer. hva står det der? (jeg sikker med Vista selv og husker ikke helt nøyaktig hva som er riktig i Xp men du finner det nok).

mange av de som opplever dette er godt vandt med Xp og synes Vista er uvant å bruke. Det samme ble sagt om Xp VS Windows 2000 da Xp ble lansert. mennekser er vanedyr og alt er ikke like lett å endre på.

På datamaskin står det: ACPI Flerprossesor-PC og på Prosessorer står det: Intel Pentium 4 CPU 3.40 GHz - to ganger... (denne gangen med et lite punktum hehe)

Jeg satt og funderte på dette med hva som er ille med Vista. Jeg har jo hørt flere si at Vista suger. Men, hva er dårlig? Jeg tror kanskje at noen ganger er det bare at man er uvant med det...

Gjest padawan
Skrevet
På datamaskin står det: ACPI Flerprossesor-PC og på Prosessorer står det: Intel Pentium 4 CPU 3.40 GHz - to ganger... (denne gangen med et lite punktum hehe)

jeg har også dualcore men jeg bygget min maskin selv nå i sommer. må min står det ACPI x64 basert PC. siden det ikke står x64 på dein regner jeg det ganske sikkert å være at du har en 32 bits prosessor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...