Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 (endret) Venninnen min skal gifte seg senere i høst og hun har fordelt en del oppgaver ut blant oss i venninnegjengen. Jeg har fått "æren" av å ordne med gjestekurver som skal stå på toalettene. Det jeg foreløpig har tenkt ut av innhold er: DAMETOALETTET: -bind -tamponger -kondomer (mange single folk, hvem vet hva som skjer...) -små pakker med Kleenex -ekstra nylonstrømper i nøytral farge -deodorant spray -Frisk -tannpirkere -tanntråd -klar neglelakk -neglefiler -"Krise Make-Up kits" bestående av: mascara, eyeliner, nøytral øyeskygge og leppestift. (Kjenner noen i kosmetikk-bransjen og har fått masse gratisprøver) HERRETOALETTET: -kondomer -små pakker med Kleenex -Frisk -tannpirkere -tanntråd Noen flere tips til hva som bør være i kurvene?? Endret 27. august 2008 av Veslejenta
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hvorfor kondomer? Sender ikke det ut litt merkelig signal syns du?
Spirito Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Deodorant til herrene også! Paracet og Ibux er greit å ha. Truseinnlegg Q-tips
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hvorfor kondomer? Sender ikke det ut litt merkelig signal syns du? Jo, det virker rett og slett latterlig.
angara Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Sikkerhetsnåler, for de som opplever at noe rakner utpå kvelden! Jeg har vurdert dette selv, men er litt usikker. Vi er over 100 mann på tre toalett, og det blir kanskje kø dersom mange av jentene skal stå der og ha på seg sminke og slikt? Eller kanskje det er noe folk vil drive med uavhengig av kurv eller ikke... Vurderte å "bare" ha noen små kurver med frisk eller tyggis eller noe, men da igjen er det kanskje litt uapetittelig med noe slikt som ligger på toalettet? Har ikke bestemt meg helt ennå. Men var på en pub en gang som hadde slike kurver (med kondomer og tamponger), og jeg syntes det var et kjempebra tiltak.
Gjest Snart 42 Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Lenge siden jeg har vært i bryllup skjønner jeg... Innlegget fanget interessen for jeg lurte på hva disse gjestekurvene på toalettet kunne være. Har aldri vært borti noe slikt - er dette noe som nå er vanlig? Leste et annet sted her om gaver fra brudeparet til gjestene - er det også vanlig? (jeg spør av ren uvitenhet..., begge deler er for meg helt ukjent)
Bokormen Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde satt pris på at det sto småflasker med Antibac der.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Sikkerhetsnåler, for de som opplever at noe rakner utpå kvelden! Jeg har vurdert dette selv, men er litt usikker. Vi er over 100 mann på tre toalett, og det blir kanskje kø dersom mange av jentene skal stå der og ha på seg sminke og slikt? Eller kanskje det er noe folk vil drive med uavhengig av kurv eller ikke... Vurderte å "bare" ha noen små kurver med frisk eller tyggis eller noe, men da igjen er det kanskje litt uapetittelig med noe slikt som ligger på toalettet? Har ikke bestemt meg helt ennå. Men var på en pub en gang som hadde slike kurver (med kondomer og tamponger), og jeg syntes det var et kjempebra tiltak. Hvorfor ikke droppe kurvene helt. Dette er en nyinnført oppfinnelse fra USA, hva i all verden skal vi med den? Tenk på: Hva skal folk f.eks. med våtservietter på do? Det er jo såpe og vann der. Og kondomer? Helt utrolig at det går an å tenke tanken. De med mens har med seg tamponger og bind selv. Tannpirkere? Det får man da i forbindelse med serveringen. Jeg kunne fortsatt lista, men dropper det. Saken er at å bruke penger på sånne kurver er bare tull. (Å bruke penger på gave til gjestene er forresten også bare tull), bruk heller de pengene på noe annet som gjestene kan ha glede av - f.eks. godt drikke og gode kaker.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde satt pris på at det sto småflasker med Antibac der. Aner ikke hva antibac er, men er det noe du hadde ønsket å ha tilgjengelig når du er gjest i et bryllup, så kan du vel ta det med deg selv?
Bokormen Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Aner ikke hva antibac er, men er det noe du hadde ønsket å ha tilgjengelig når du er gjest i et bryllup, så kan du vel ta det med deg selv? Selvsagt kan man ta det med selv, men nå spørr faktisk TS om hva folk kunne tenkt seg i slike kurver, og svarer jeg på det. Skjønner ikke poenget med å svare på den måten.
Gjest ny Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Antibac er sprit til å smøre på hendene. "Anti-bacteries" - skal hindre at baskelusker setter seg fast. Men herlighet! Hva slags folk er det man går på fest til hvis man må smøre seg med desifiserende sprit ?
B.A. Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Syns det er kjempelurt å ha disse kurvene på toalettet ved bryllup. Det går jo over mange timer og er alltid greit å kunne freshe seg litt opp selv om man har glemt noe selv. Kondomer syns jeg ikke er rart at ligger i kurvene, bra du tenker på det:)
Gjest Grafica Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 (endret) De med mens har med seg tamponger og bind selv. Aldri opplevd at mensen plutselig dukker opp midt på dagen du eller? Selv vært i selskap og opplevd det. Hadde bare med en liten clutch med litt kontanter og mobil. Var lettere flaut å gå rundt og diskrè spørre de andre damene der om noen hadde OB... Siden jeg kjente for det meste bare gutta. Istedet for klar negllakk ville jeg faktisk kjøpt inn denne sprayen http://stockingshq.com/shop/product.php?pr...;cat=417;page=2 om du finner noe lignende i Norge. Går du på en litt mer ekslusiv undertøysbutikk hvor de selger mye strømper og sånt kan de hende de har det. Har en venninne i England som alltid har den med i håndveska når hun er på fest og lovpriser den. Endret 25. august 2008 av Grafica
Wildy Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Nå er jeg ram til å ha Antibac i veska, men det er ikke akkurat det første jeg tenker på ha med i bryllup, nei. Har opplevd ett bryllup hvor det var gaver til gjestene og kurver både her og der og ærlig talt synes jeg hele greia var litt merkelig. Men hver sin lyst og hvert sitt bryllup....
Bokormen Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Antibac er sprit til å smøre på hendene. "Anti-bacteries" - skal hindre at baskelusker setter seg fast. Men herlighet! Hva slags folk er det man går på fest til hvis man må smøre seg med desifiserende sprit ? Mange har jobber hvor man må vaske seg svært ofte på hendene i løpet av en arbeidsdag, meg inkludert. Da er det bedre å bare bruke Antibac eller lignende produkter. Så lenge det ikke er synlig skitt på hendene mine, bruker jeg Antibac istedet for såpe og vann, da slipper jeg at de blir såre og tørre, og jeg får rene hender raskt.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Jeg hadde satt pris på at det sto småflasker med Antibac der. Jeg også.
Gjest Grafica Skrevet 25. august 2008 #17 Skrevet 25. august 2008 Å, det glemte jeg... Plaster er faktisk en kjekk ting å ha liggende der. Særlig gnagsårplaster. Sikkert endel med nye eller vonde sko... På både dame og herredoen.
Mo9qa Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Her er det vi har tenkt til å ha i gjestekurven: Hårspray, deospray, hårnåler, strømper, sikkerhetsnåler, munnspray/frisk/tyggis/, mascara, kleenex, plaster, hodepinetabletter, nål og tråd, tanntråd/-pirkere, hårbørste, bind/tamponger, blank neglelakk... Ser det blir kommentert at dette er dumt å bruke penger på, men ærlig talt; dette er ting man kan kjøpe inne litt her og litt der... Tror ikke det blir den store utgiftsposten uansett, men det kan bety mye for den som trenger noe derfra i løpet av kvelden. Et bryllup er et maratonløp!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #19 Skrevet 25. august 2008 Forresten, Grafica, gnagsårplaster var faktisk en god idé. Sant nok, men da kan vel forlover, brudeparets mødre e.l. ha det i beredskap. Samme med en pakke med hodepinetabletter.
Gjest Mona - TRÅDSTARTER Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 Herregud som tråden har sporet av i forhold til det jeg spurte om... For å klargjøre en ting for alle som tror at disse kurvene gjør at det må spares andre steder: Det skal være FRI BAR i dette bryllupet!!! Bruden har bedt meg fikse disse kurvene, da hun gjerne vil ha dem og jeg har ingenting imot og hjelpe en god venninne. Jeg synes faktisk ideen er god, har selv opplevd raknende strømpe i bryllup og det var ikke gøy... Jeg ser poenget med kondomene, det var en "nachspiel-ide" vi fikk etter litt for mange Cosmopolitans på lørdag, så de utgår. Gnagsårplaster, Ibux og Paracet kommer inn i steden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå