Gå til innhold

Noen som er i mot vaksinering her?


Babyface

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent som har bestemt seg for å ikke vaksinere ungene sine. Hovedårsaken til dette er at det er en liten sjanse for at man kan få alvorlige senskader av vaksinene, i verste fall kan vaksinering føre til dødsfall. Etter å ha lest infobladet vi fikk på helsestasjonen om vaksinering, kan jeg ikke finne en god grunn til å ikke vaksinere tulla mi. Sykdommene det vaksineres mot er jo dødelige og det er langt større sjanse for at barnet dør av en av sykdommene det ikke er vaksinert mot enn at det dør av vaksinen. Hvordan kan man være i mot dette? Det står bl a i infoheftet at dersom de aller fleste i befolkningen vaksinere, kan det være mulig å utrydde sykdommen helt (dette har skjedd med kopper). Hvordan kan man være i mot dette? Min bekjente argumenterer videre med at barnesykdommer har man hatt til alle tider og at man har overlevd. Vel, i infoheftet står det at hvert eneste år dør en million barn i verden av meslinger, også i vår del av verden. Jeg vil ikke akkurat kalle dette en lav dødsrate for en sykdom. Hvordan kan man være i mot dette???

Dette innlegget ble litt rotete, men jeg blir så utrolig provosert av mennesker som tror de har mer greie på sykdommer, vaksinering, virkninger av dette osv enn de profesjonelle på området (les leger, forskere, osv.) :evil: Disse menneskene setter faktisk sine egne barns liv i fare og andres, ved at de bidrar til at sykdommene ikke blir utryddet. Jeg klarer rett og slett ikke å respektere at folk er i mot disse vaksinene.

Her er en link om emnet:

http://www.baby.no/helse/barnelegen/spor/b...arnevaksine.doc

Er det noen som tør å si at de er i mot vaksinering til meg nå? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All medisinsk behandling, også vaksiner, har en risiko. Årsaken til at vi fortsetter med den medisinske behandlingen er selvfølgelig at det går galt i svært får tilfeller, samtidig som mange får god hjelp.

Det har etterhvert bygget seg opp noen voldsomme skylapper i vårt samfunn, så vi forventer at helsevesenet skal være ufeilbarlig, og alle medisiner skal være uten avorlige bivirkninger. Men sånn er det ikke. Og når vi oppdager at det ikke stemmer får vi sjokk, gjør det motsatte av det fornuften tilsier, og nekter å motta behandling. Det være seg vaksine eller andre ting som settes søkelys på i media.

Ingen er redde for lokalbedøvelse, men en nabokvinne ble faktisk begravet i forrige uke. Hun døde av en dose lokalbedøvelse på størrelse med den vi får når vi borer hos tannlegen. Ingen medisinsk behandling er uten risiko, og det må vi akseptere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eldste barn fikk alle vaksinene,mens min yngste, fikk bare HIBèn...ikke det at jeg er imot vaksinene,men etter å ha diskutert dette med helsestasjonen..ble vi mer eller mindre enige at det ikke er en nødvendighet med alle vaksinene,bortsett fra HIB.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men etter å ha diskutert dette med helsestasjonen..ble vi mer eller mindre enige at det ikke er en nødvendighet med alle vaksinene' date='bortsett fra HIB....[/quote']

Hva er argumentene for at vaksinene ikke var nødvendige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg desverre ikke nå...(6 år siden)....men jeg stilte spørsmålstegn ang vaksinene,og det ble godt mottatt av helsestasjon.

Hadde mye info om det,men nå er det helt vekk..Beklager :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager

Ok!

For de som er interessert i det infoheftet om vaksiner, kan det bestilles her: [email protected]

Det heter "Vaksinasjonar i barne- og ungdomsalder". (Jeg har visst fått nynorskutgaven.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg syns det er egoistisk å ikke vaksinere!

Jeg har et barn som er allergisk mot kikhostevaksine. Det ble mye styr og det måtte bla. rapporteres til myndighetene osv...

Når andre velger å ikke gi barna sine denne vaksinen kan det skape en epidemi! Dette kan få katastrofale følger for mitt barn og andre barn i samme situasjon. Sykdommen er farlig i seg selv for alle, men disse barna er spesiellt utsatt og sårbare i en slik situasjon!

Pga denne allergien må skolen informere meg ØYEBLIKKELIG hvis noen på skolen er smitte, så jeg kan holde barnet mitt borte til faren er over!

Og når jeg tenker på at noen faktisk kan la være å vaksinere barna sine blir jeg provosert!

Disse vaksinene er laget for å få ned antallet barn som dør som følge av disse sykdommene og ettersykdommene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør alle være såpass solidariske at vi gjør det vi kan for å unngå slike ting!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på Seraphines innlegg.

Jeg har utsatt MMR, til småen blir to år og dette på et medisinsk grunnlag. Vil være HELT sikker på at jeg ikke utsetter han for noe som immunsystemet ikke takler. Men; tanken på å IKKE vaksinere i det hele tatt er ikke-eksisterende. Jeg syns det er egoistisk å la vær og ikke minst syns jeg at man er en utrolig dårlig forelder om man frivillig vil utsette barna for potensielle dødelige sykdommer på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Har jobbet med handikappede, og der var det flere ungdommer som var meget hjerneskadede som følge av barnesykdommer som hadde herjet alt for mye med kroppen dems, så sent som i 10-års alderen.

Meslinger er en meget alvorlig sykdom for svært mange barn i verden.Det sier litt om hvor bra vi har det, når vi "har råd" til å velge vekk vaksiner. Og blir man syk er det bare å dra på sykehus.

Husk ihvertfall at man kan ta med smitte til andre land, og dermed drepe mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to minste fikk sin første vaksine i høst.

Dem er 6 og 12 år.

Hvet dere at vaksinen inneholdt kvikksøvl for at den skulle holde seg.

Jeg turte ikke å gi mine babyer en dose med kvikksølv.

Nå har dem fjernet kvikksølvet, men tro hva dem bruker nå ?

I Sverige vaksineres det ikke mot kikhoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Seraphine.

Du formulerte deg MYE bedre enn hva jeg klarte! :)

Takker også for støtten, og at noen tar hensyn til slike barn med allergi mot vaksiner (som jeg skrev tidligere at mitt barn er)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i USA får du ikke barnehageplass eller plass på privatskoler dersom barna ikke har tatt alle vaksinene sine. Vi må levere vaksinasjonskjema hvert eneste år til skolen som bevis på at alle vaksinene er tatt.

Jeg tror de samme reglene gjelder for den offentlige skolen, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Scarlet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte er i mot vaksinering. I hvertfall så lenge det er større sjangse for å få en av disse sykdommene man vaksineres mot enn at man ikke tåler vaksina. Hva velger man da? Vaksinering, eller ikke vaksinering? En risiko er det uansett hva man velger. Personlig ville jeg da selvfølgelig ha valgt vaksinering. Man vil vel sitt barns beste? Hva med f.eks. tuberkolose? (hvis man får vaksine for det enda) Det er jo en livsfarlig sykdom, som faktisk ikke er så sjelden lenger. Den dagen jeg får barn kommer jeg ikke til å være i tvil en gang; De skal vaksineres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt sagt Seraphine.

(.. og vi er bl.a. desverre på god vei til å få problemer med tuberkulose her i landet igjen, som et resultat av innvandrere med smittestoffer - og lav vaksinasjonsrate i befolkningen... Det kan da ikke være ønskelig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man vaksinerte mot meslinger, vannkopper og røde hunder.

Jeg hadde to av disse, eller tre (røde hunder = usikker) da jeg var barn. Og det hadde alle ungene i gata - ingen døde eller fikk noe mèn.

Vet ikke helt hva jeg skal synes om vaksiner. Min sønn fikk det som var vanlig da - hadde jeg fått barn i dag, skulle jeg satt meg mer inn i det først, før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...