Billeba Skrevet 4. juni 2003 #1 Del Skrevet 4. juni 2003 Den store dagen for mitt vedkommende finner sted neste år. Jeg er selvsagt allerede i gang med letingen etter drømmekjolen.. Har vært inne på tanken om å reise til København da det vistnok er godt utvalg til en rimeligere penge enn her hjemme. Er det noen som har erfaring med netttopp dette?? -Får man kjolen med selg med engang eller blir den bestilt og sendt hjem til meg? -Hvordan blir det med tilpassing? Ordner man bare med sydame her hjemme? -Kan noen anbefalle brudesalonger i København med bra service og godt utvalg? -Og HVOR MYE sparer man egentllig på det? Takknemlig for alle svar!!! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 4. juni 2003 #2 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei Billeba - velkommen til KGs Bryllupsforum! Lilly synes jeg har mange flotte kjoler, og ved å titte på websidene deres her, finner du hvor de har salonger hen i København (Amagertorv 19) og andre steder. Ingen hemmelighet at brudekjoler er ganske dyrt i Norge, så du vil nok spare en god del på å handle utenlands! Ellers er det andre som driver privatimport av brudekjoler i Norge, som selger på f.eks. www.qxl.no. Andre URL'er: www.lisenett.no www.snart-gift.no Sikkert andre som kan komme med tips også! Sjekk forøvrig også ut markedsplassen her på KG. Det er fullt mulig å gjøre noen kupp der! Lykke til da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. juni 2003 #3 Del Skrevet 4. juni 2003 Heisann! Jeg var i København på lilly midt i gågata. Søk på nettet og se litt. De har flere kjoler enn det som vises der. Er du heldig finner du fine kjoler på salg der. Jeg sparte litt på å reise ja. Jeg fant en kjole på lillestrøm som lignet veldig på min, bare at jeg hadde avtagbart slep på min. På lillestrøm kosta den nesten 12000,- og jeg betalte ca. 6600,- i Danmark. Det var ikke av de billigste kjolene. Ingen av disse prisene var med underskjørt eller slør men det er også billigere der. I tillegg fikk jeg ganske billig båtbillett, så ja jeg sparte penger på det. Jeg er så heldig å ha min mor til å sy inn kjolen så jeg vet ikke noe om syersken. Jeg var der bare på dagstur, så jeg vet ikke hvordan de fikser det. Jeg skulle som sagt ha avtagbart slep men det hadde de ikke i butikken så det fikk jeg tilsendt. Ikke noe problem! Ellers drassa jeg med meg resten. Det er ei norsk som jobber der, anbefaler henne!! Noen butikker i Norge har lilly-kjoler, du kan jo prøve der, se om du liker noe og sammenligne priser. Ellers kan du ringe og spørre, ikke reis i vinterferien som jeg gjorde-mye folk! Sjekk www.lilly.no der er det priser også. Håper det hjalp litt. Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. juni 2003 #4 Del Skrevet 4. juni 2003 Sorry, du må selvsagt søke på www.lilly.dk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kuva Skrevet 4. juni 2003 #5 Del Skrevet 4. juni 2003 hei billeba. Jeg har kjøpt meg en Lillykjole, den fikk jeg fra Stor Stas i Bødø.Det er en 2002 modell. Den var bruk en gang å jeg betalte 4000 med sko å underskjørt. Jeg kjøpte den uprøvd, men jeg hadde to dager returrett.Jeg var jo så utrolig heldig at kjolen passet , med små justeringer passet den perfekt. Skoene passet også. Det jeg vil si er at kjolen min er en 38 str, å den er LITEN i størrelsen. Jeg er en 36 til vanlig , jeg måtte sy ut kjolen så mye som mulig , å da er vel den en" 40"størrelse regner jeg med.For den skal vel kunne justeres en størrelse opp å en ned. Syerken min syntes også at den var liten i størrelsen, men jeg vet jo ikke om dette er vanlig for Lilly kjolene eller det er bare min som er liten. Syntes jeg skulle nevne dette , slik at du kan forhøre deg om størrelsene. Kanske masse bryderi spart!!! Eller vil jeg bare si at Lilly kjolen min er utrolig vakker, å utrolig behagelig å ha på seg.Rimelig i pris også!!! Så lykke til med kjolekjøpet!!! Hilsen 14junibrud 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. juni 2003 #6 Del Skrevet 4. juni 2003 Heisann. Ville bare si at min lilly-kjole var normal i størrelsen. Jeg bruker 40 eller 42 og gikk rett inn i en 40. Det som er positivt med lilly-kjole er at de er så lette i stoffet. Ellers så jeg kjolen min på www.stostas.no som Kuva henviste til. Der var den mye billigere enn andre lilly-kjoler i Norge, men den var vel litt billigere i Danmark allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 4. juni 2003 #7 Del Skrevet 4. juni 2003 Huff- jeg er så sløv på tastaturet. Sorry igjen!! Rett adresse er www.storstas.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 4. juni 2003 #8 Del Skrevet 4. juni 2003 På www.lilly.dk finner du en tabell hvor du kan fylle inn dine mål (bryst-midje-hofte) og så finner den ut hvilken kjolestørrelse du trenger. Veldig praktisk! Vil dog bare bruke det på Lilly-kjoler. På www.lisenett.no finner du størrelsestabell for bl.a. Maggie Sottero-kjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #9 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg var i København rett før jul og kjøpte kjolen min - til 1/2 norsk pris! Vil anbefale brudesalongen Nicolai på det sterkeste - kjempekoselige damer og god service! Butikken ligger i Klareboderne i gågatene, og de har en systue tilknytta seg. De gjorde noen små justeringer på kjolen, og så fikk jeg hente den dagen etterpå - kjempegreit! Jeg har oversikt over ganske mange brudesalonger i København - med adresse og telefonnummer. Den kan du jo få hvis du vil. Må bare finne ut hvordan man blir medlem her først... Bare husk på at du kanskje må betale norsk moms når du tar den med deg til Norge - hvis du ikke får spesifisert den danske momsen - noe jeg glemte... (men klarte å snakke meg fra det i tollen på Gardermoen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå