Gjest gjeste-gjeste-gjesten Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg jobber i et engasjement på en bedrift. Etter at engasjementet mitt går ut håper jeg å få fortsette der ettersom jeg trives veldig godt her på arbeidsplassen. Mitt dilemma er at det jobber en lærling her på jobben. Når vedkommende er ferdig med fagprøven er han tilbudt en fast jobb her på jobben. Det han har fortalt meg og ikke ledelsen, er at han om ca. et halvt år skal ut på en lang reise med varighet ca. to år. Altså jeg vet noe om en ansatt som vil få konsekvenser for bemanningen på avdelingen, men ikke ledelsen. Vil det få konsekvenser for meg i forhold til at jeg kan fortsette her, når jeg vet dette? Bør jeg informere noen i ledelsen? Men jeg vil for pokker ikke være sladrehank heller, selv om denne lærlingen allerede nå vet at han skal brenne alle bruer med denne jobben uten å informere om det. Og jeg vet også noe. Og jeg vil ikke at det skal få konsekvenser for meg, at jeg vet noe. Hva gjør jeg?
Rosalie Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Dette har du absolutt ingenting med. Hold deg unna!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Når er lærlingen ferdig med læretiden da? Nå snart, eller har han tenkt å dra på ferie etter lærlingtiden? I såfall burde det ikke være noe problem for lærlingen å si ifra til bedriften selv. Uansett synes jeg ikke du bør si noe. Hvem vet, kanskje de ikke vil ansette deg videre uansett om han slutter eller ikke, og da har du sladra til ingen nytte.... Hold deg unna du...
Brunhilde Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Dette har du absolutt ingenting med. Hold deg unna! Helt enig. Du har ikke noe med denne lærlingens valg, dessuten kan han ombestemme seg før den tiden kommer!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Går han bare ut i fra at han får 2 års permisjon fra jobben uten videre? Han blir nok ansatt, søker om permisjon, får det ikke og sier opp - en ny blir ansatt og ikke noe problem. Man får ikke slike permisjoner uten videre så vidt jeg har forstått.
mann23 Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Spør deg selv: "Hva i all verden kan jeg tjene på å si dette til ledelsen?" og "Hva kan jeg tape på å si dette til ledelsen?" Tror det går kjapt opp for deg hva som veier tyngst
Harlekin Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Enig med siste innlegg. Jeg tror du vil tape mer enn vinne på å være "sladrehank". Dette er ikke din sak, selv om jeg skjønner at du ergrer deg over dette. Ledelsen vil forstå at du har egen interesse av å si ifra til dem, og dette vil stille deg i et negativt lys.
Gjest Stjernedryss Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Spør deg selv: "Hva i all verden kan jeg tjene på å si dette til ledelsen?" og "Hva kan jeg tape på å si dette til ledelsen?" Tror det går kjapt opp for deg hva som veier tyngst Mulig jeg er litt treg her, men hva veier egentlig tyngst?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå