LineC Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Vi har et dusjkabinett som heter Showerama fra Porsgrund. Da vi kjøpte det fulgte det med et rengjøringsmiddel, men jeg syns ikke det fungerer særlig bra. Det burde jo vært skikkelig saker, men dørene blir ikke "som nye". Det er helt gjennomsikte, blankt glass (eller kanskje plast..) og bunnen er hvit. Hva er deres hemmelige triks? Det ser ikke særlig pent ut når dørene er skjoldete og prikkete etter såpe..
pittie Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg pleier å sprute ned dusjen med klor(in) på sprayflaske og la det funke, før jeg gnukker litt med en skuresvamp og skyller. Funker her gitt
pittie Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Foresten, hvis du søker i forumet finner du en slik tråd til med mange svar.
Gjest *Mim* Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ikke dusjkabinett, men når jeg skal rengjøre dusjen sprayer jeg den ned med jif, skrubber med skrubb og skyller etterpå. Vasker over til slutt, og er det innmari møkkete bruker jeg salmiakk.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg har kjøpt noe spesialgreier på en baderomsbutikk. En stor grønn krukke med noe hardt hvitt krittaktig innhold. Bruker en våt svamp, gnir litt i krukken og så på dusjkabinettet - tungt arbeid men glasset får tilbake sin gjennomsiktighet og stort sett uten vannskjolder. Det var dyrt men jeg tror det varer i årevis...
Gjest Gjest_tussemor_* Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 hemmelig triks? bruk f.eks zalo, og ha eddik i vannet! da får du bort kalk så lett som bare det og skinnende rent blir det. neste gang kan du godt bruke bakepulver i vannet - har nemlig hørt at du tar knekken på forskjellige "huffer" med basiske og syre- vaskemidler. Fikk ren den skitneste dusjen jeg noen gang har vasket ned med å bruke salmiakkvann først, og eddikvann etterpå.. og dette var i huset til en gammal ungkar som ikke hadde vasket annet enn seg selv på år og dag..
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Jeg har samme dusjkabinett som deg trådstarter. Fikk det aldri helt rent før. Det var små hvite kalkprikker igjen på glasset uansett hva jeg vasket det med. Men det var helt til jeg kjøpte Fix-universal. Det tar bort de hvite prikkene. I tillegg skyller jeg bestandig veggene på dusjen etter at jeg har dusjet for å få vekk såperester. Fix-universal er vidundermiddel også for kjøkkenet. Har fått vekk flekker på benkene som ingenting annet har tatt før.
Fat Sally Lee Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Cillit Bang dusj er et vidundermiddel. Er bare å spraye på, la virke i 5 minutter og ta en dusj, så forsvinner kalk og såperester ned i sluket.
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Vi bruker TD Rent -dusj/bad, fungerer veldig bra! http://www.tdrent.no/
Aeriana Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Cillit Bang dusj er et vidundermiddel. Er bare å spraye på, la virke i 5 minutter og ta en dusj, så forsvinner kalk og såperester ned i sluket. Jeg bruker også dette, men bruker som regel en glassklut og tørker av med en gang. Behøver ikke å gnikke og gnu for at kalken går vekk, så den er kjempefin faktisk
Alison Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Jeg bruker også dette, men bruker som regel en glassklut og tørker av med en gang. Behøver ikke å gnikke og gnu for at kalken går vekk, så den er kjempefin faktisk Jeg bruker også Cillit Bang og det fungerer kjempebra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå