Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Da jeg begynte i 8 klasse så begynte jeg også å drikkeen del cola, 1,5 L per dag man-fre. Lørdager drakk jeg en halv liter og søndager ingenting. Da jeg begynte i 9 så drakk jeg 1,5 l cola hver dag, mandag til søndag. Slik pågikk det helt jeg var 22 år gammel (snart 23 nå). Jeg drakk 1,5 L hver dag i rundt 9 år. Jeg trodde jeg var avhengig, godt var det også. For et halvt år siden så bestemte jeg meg veldig brått for å bare slutte med cola. Grunnen er privat, men var egentlig ikke nødvendig. Jeg hadde kjøpt opp en del før jeg sluttet så brukte de siste ukene på å bare drikke opp det. Det var kun en liter i uka ei stund, så bare en halv liter før jeg sluttet helt, men det tok ikke mer enn en måned. nesten som jeg fikk overnaturlig hjelp. Nå har ikke jeg drukket 1,5 liter brus på snart et år, jeg drikker ikke brus hver dag lenger, kun 1 halvliter på lørdagene og kanskje en gang i blant i uka hvis jeg har lyst. Eller det var en stund i ferien i juni jeg drakk rundt en halvliter hver dag i 3 uker så sluttet jeg i gjen. Nå er jeg tilbake der jeg var, ikke noe brus i ukedagene og dette går strålende bra. Hvorfor ble jeg ikke avhengig? Jeg føler ikke noe behov for å drikke brus lenger, klarer meg fint på vann. Jeg har alltid trodd jeg var avhengig og også trodd at man blir det av å drikke 1,5 L cola om dagen i rundt 9 år. Jeg sluttet mer eller mindre på dagen uten problem. Jeg er bare så overrasket over at jeg har klart det så bra. Flere som har sluttet og som har klart det bra?
Gjest Store My Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg røykte hasj så og si hver eneste dag i tre år. Sluttet på dagen, og så meg aldri tilbake. Ingen abstinenser, ingen erstatningsbehov. Det er fire år siden nå, og jeg har ikke gjort det siden. Har mye kontakt med kompiser som fremdeles gjør det. Plager meg ikke det minste. Koffein derimot, gir jeg aldri opp. Hodepine og sutrestemning i heimen etter en halv dag.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Verken Coca Cola eller hasj gir nevneverdig abstinenser, annet enn evt psykiske.
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg er ikke avhengig av Cola, men når jeg først drikker det får jeg en god følelse, og fortsetter å drikke det ut kvelden. Er man avhengig er vel avhengigheten psykisk og sånn er det nok med de fleste avhengigheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå