Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil egentlig høre at jeg overdriver, at dette er ingenting, men jeg vet jo at det er det. Ihvertfall for meg.

Jeg og typen har bare vært sammen i 3 mnd, men vi har likevel blitt veldig knyttet til hverandre på denne tiden, derfor er dette så utrolig vanskelig. For meg har han vært den rette og jeg trodde jeg aldri skulle gråte over en gutt igjen, men det viste seg ikveld at jeg tok feil.

For å ta det fra begynnelsen av: Typen min har alltid fremstått som godheten selv. Han har vært veldig engasjert i temaer som utroskap, hvor grusomt dette er og at han aldri under noen omstendigheter ville gjort noe sånt mot noen.

Det siste forholdet han hadde var for 5 år siden med en jente han vistnok hadde sett for seg fremtiden sin sammen med, men hun var utro mot han og knuste han vistnok totalt. Etter dette sa han at han ikke klarte å stole på en jente igjen fordi han var så redd for å bli såret igjen. Og jeg er den første han skal ha stolt på etter henne.

Jeg har også vært åpen om mine forhold. Og fortalt at jeg engang rotet med en annen gutt i fylla da jeg hadde type. Han var veldig glad for at jeg fortalte det sa han og sa det ville vært ødleggende for forholdet hvis jeg hadde holdt det skjult eller løyet om det.

Han har også gjort det klart for meg at ærlighet er veldig viktig i et forhold og at han var en veldig ærlig person. Dette har jeg også vært fullstendig enig i med tanke på at jeg er ærligheten selv. Jeg har slukt vært eneste ord fra han rått.

Jeg har hatt noen ekstremt dårlige forhold bak meg med vold, dop, utroskap og løgner. Dette knuste meg totalt og det er først i år jeg klarte å komme meg på beina igjen. Dette vet typen min alt om og han har vært veldig støttende.

Så ikveld kommer vi atter engang inn på teamet "utroskap". Jeg har alltid syntes det har vært litt rart at han har intressert seg så veldig for noe han aldri kunne gjort selv..det stemmer liksom ikke helt. Og han begynner å annklage meg for at jeg var utro mot xn min og lurte på hvordan jeg klarte å gjøre noe sånt og at han alrdi kunne gjort det..

Så kommer vi inn på han og xn hans og han forteller at det gikk rykter om at han var utro mot henne etter at det ble slutt, noe som han mente bare var tull. Jeg sa at det måtte da være noe hold i ryktene og etter mye om og men kommer det fram at han også har rotet med en annen jente og vært utro mot sin x. Jeg blir forbanna selvfølgelig, her fremstår han som den drømmemannen og klandrer meg for noe han selv har gjort. Men værst av alt, han har løyet.

Han gråter å ber meg om å tilgi han og at det ikke er noe mer han skjuler for meg nå. Jeg ser at det er noe mer og klarer å få ut av han at det ikke bare er klining som har skjedd men også sex. Dette kommer fram etter at han har bedt meg om å stole på han igjen og lovet å aldri lyve igjen.

Dette er selvfølgelig ting han har gjort mot xn sin så det angår ikke meg, men det at han lyver for meg å gir et inntrykk av seg selv som ikke stemmer vet jeg ikke om jeg klarer. Og han vet godt hvor mye jeg hater løgner.

Han har løyet om småting før da han også lovet å aldri gjøre det igjen.. Jeg kan vel ikke gi han flere sjanser?

Hele mitt inntrykk av han er snudd på hodet og jeg er så forbanna for at jeg har blitt lurt igjen. Han som har spilt på det "stakkars meg, xn min var utro"-kortet fra dag 1. Så er det han selv som var drittsekken.

Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid, det siste jeg trengte var dette akuratt nå. Jeg som så vidt hadde begynt å stole på gutter igjen.. Nå kommer jeg aldri til å gjøre det.

Overdriver jeg??

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Synes ikke du overdriver. Det at han har løyet til deg flere ganger og har grått etter tilgivelse hver gang er desverre ett veldig dårlig mønster..

Dere har jo ikke engang vært sammen så veldig lenge og du har allerede hatt flere sånne episoder. Dette tegner ikke så bra synes jeg. Vanskelig å si soe svart/hvitt, men når man ikke har tillit i bunnen er det ikke lett å bygge forhold.

Hva tror du? Tror du virkelig at dette er siste gangen eller ser du for deg at dette kan komme til å skje igjen?

Jeg Synes i alle fall ikke du overdriver. Men selv om du har vært veldig uheldig med tidligere typer håper jeg du ikke mister motet. Det finnes massevis av bra folk her i verden, en av dem kommer nok til å finne deg!

Skrevet

Enig, jeg hadde ikke giddet når forholdet har et så dårlig utgangspunkt. Hadde han vært ærlig og sagt at han har tråkket i salaten en gang fra starten av, hadde det ikke vært noe problem, men at han starter et forhold (det er jo i startgropa etter bare 3 mnd) med løgner om slike ting, er et dårlig tegn. Ikke kast bort tida di.

Skrevet
Hva tror du? Tror du virkelig at dette er siste gangen eller ser du for deg at dette kan komme til å skje igjen?

Nei, jeg tror overhodet ikke dette er siste gangen.Jeg hører hver gang " dette er siste gangen, gi meg en sjanse til, jeg lover å aldri gjøre det igjen".

Og erfaring vet jeg at at en løgner alltid er en løgner.

Jeg sa til han forrige gang han løy at neste gang var det over og ut og da trodde jeg at han tok meg seriøst. Men nå ber han meg om enda en ny sjanse til å bevise at han er en ærlig person.

Men det værste er, hele bildet jeg har hatt av han har vært basert på løgner. Han har utgitt seg for å være en han ikke er. Føler ikke at jeg kjenner han lenger engang.

Jeg vet at jeg må gå, men jeg er så svak.. Jeg lar meg selv bli tråkket på 100 ganger før jeg klarer å gå. Trodde jeg hadde blitt sterk og selvstendig så det er helt latterlig at jeg sitter her med et knust hjerte igjen.

Gjest strykebrett
Skrevet

Uff, for en fæl situasjon. Virker jo som du selv har gjort deg opp en mening her, og hvis du ikke har noe håp om at det blir forandring så er det nok ikke så mye å samle på.

Viktig at du ikke sier "neste gang så...." og så følger du ikke opp. Det gjør mye med selvrespekten din å blir tråkka på gang på gang som du sier, og den er det vanskelig å rette på. Høres ut som at du har klare grenser for hva du synes er greit og ikke så ikke la han gå over dem, da sitter du tilbake og føler deg kjip og utnytta til slutt.

Håper alt ordner seg for deg !

Du er ung og frisk og fin så ikke mist motet du, alt ordner seg til slutt :)

Skrevet

Jeg syns vel igrunn ikke han har gjort så mye galt jeg da. Han ville nok ikke si det pga at han var redd din reaksjon, samtidig som han vil være fast bestemt på at dette er noe man ikke gjør og ikke kan tilgis. Det er ikke bestandig så lett å gjøre de riktige tingene, men så lenge han angrer på at han ikke var ærlig med en gang, så skjønner jeg ikke at han trenger å straffes noe mere for det. Det var uansett ikke deg han var utro mot. jeg mener også at fortid skla være fortid, og alt trengs ikke å snakkes om. Det trenger ikke nødvendigvis å være sundt for et forhold å ta opp alt som har skjedd tidligere. La fortid være fortid å fokuser på hva som skjer dere i mellom. En liten hvit løgn tror jeg man vil finne i hvert eneste forhold. Denne gangen ønsket nok din kjære å fremstå litt annerledes, kanskje pga at han ønsker å vise deg hvor sterke meninger han har om saken, noe han kanskje føler blir litt domt nå som dette kom opp.

Så etter min mening er ikke dette noen grunn å avslutte et forhold for dersom man elsker personen og har det bra sammen.

Skrevet

Han ønsket nok å fremstå litt annerledes ovefor deg enn hvordan han har vært tidligere. Skjønner du blir skuffet over at han ikke var ærlig. Da er det seff riktig å si ifra og ikke godta dette. allikevel syns jeg ikke det er noen grunn til å avslutte et forhold dersom man elsker personen. Noen hvote løgner vil du nok oppleve flere ganger, uansett hvem du er sammen med. Så lenge dette ikke går direkte utover deg, syns jeg ikke det har skjedd noen stor skade i grunn.

Han er kanskje usikker, noe som ikke er en unnskyldning for å lyve, men kan være en forklaring.

Skrevet
Jeg syns vel igrunn ikke han har gjort så mye galt jeg da. Han ville nok ikke si det pga at han var redd din reaksjon, samtidig som han vil være fast bestemt på at dette er noe man ikke gjør og ikke kan tilgis. Det er ikke bestandig så lett å gjøre de riktige tingene, men så lenge han angrer på at han ikke var ærlig med en gang, så skjønner jeg ikke at han trenger å straffes noe mere for det. Det var uansett ikke deg han var utro mot. jeg mener også at fortid skla være fortid, og alt trengs ikke å snakkes om. Det trenger ikke nødvendigvis å være sundt for et forhold å ta opp alt som har skjedd tidligere. La fortid være fortid å fokuser på hva som skjer dere i mellom. En liten hvit løgn tror jeg man vil finne i hvert eneste forhold. Denne gangen ønsket nok din kjære å fremstå litt annerledes, kanskje pga at han ønsker å vise deg hvor sterke meninger han har om saken, noe han kanskje føler blir litt domt nå som dette kom opp.

Så etter min mening er ikke dette noen grunn å avslutte et forhold for dersom man elsker personen og har det bra sammen.

Er ikke utroskapet som er problemet da, men at han juger - er det så vanskelig å forstå?

Helt på tryne å legge ut om hvor viktig ærlighet er når han selv juger så det renner av seg.

Gjest tenke seg om
Skrevet

Og i tillegg bruker han det hun har fortalt han om sin tidligere utroskap mot en eks mot henne, samt at han fremstiller seg i et bedre lys for han ville jo selvsagt ikke gjort noe sånt. Og så viser det seg at han ikke er noe bedre selv!

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal fortelle hverandre absolutt alt som har vært i livet før de ble et par, og alt som har skjedd i tidligere forhold og hvor mange man har sex med osv.. For min erfaring tilsier at før eller senere blir det brukt mot deg, den dagen forelskelsen ikke er så sterk lenger.

Løgnen hadde kanskje ikke vært så ille hvis ikke han hadde brukt hennes ærlighet mot henne.

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke at en mann som lyver og er hyklersk virker som noen drømmemann akkurat.

Han fortalte TS at ærlighet er viktig i forholdet og forventer det av henne, men SELV lyver han. Han sier at utroskap er noe forferderlig og ikke kan forstå de som vil sin kjære så vondt at de er utro. Han forventer selvsagt at TS er 100% tro og anklager henne for tidligere å ikke ha vært tro ut fra hva hun har fortalt om tidligere forhold. Han kunne aldri vært utro sa han, men så viser det seg at han også har vært utro.

Hvis man lever et liv som en hykler (stiller høyere krav til alle andre enn seg selv) og gjerne lyver for å skjule sannheten så kommer man neppe til å plutselig bli bedre.

Jeg tror at denne mannen vil komme til å mistro TS i forholdet og tenke det verste (hun er utro, hun snakker ikke sant etc.) selv om TS ikke gjør noe som tilsier at han skal tenke slik. Slik oppførsel vil være nedbrytende for tilliten i forholdet. Kanskje han innerst inne vet at slik oppførsel er gal og at han selv har gjort det i svake øyeblikk? Dermed passer han på som en smed slik at kjæresten hans IKKE faller for fristelsen til å gjøre det. Derfor denne trangen til å debattere utroskap etc. hele tiden. Det virker på meg som at han prøver å fritte ut informasjon av TS om livet hennes tidligere for å finne "bevis" på at hun kommer til å såre ham i fremtiden. Men han tenker ikke på at han kan komme til å såre henne med sine løgner og mistenksomhet overfor henne.

Endret av Paladin
Skrevet

nesj.. tror han er bare usikker jeg.. Sikkert ikke noe ille med gutten.

Ro dere nå ned litt ¨gi han en sjangse da. Hallo, har dere aldri hatt en hvit løgn i deres forhold?? Bullshit!

Selvflgelig er det ikke riktig av han å lyve. Men når han blir oppriktig lei seg, så fortjener han da en sjangse til. Se nå heller an situasjonen og si at du ikke aksepterer løgn, så ser du hvordan det går

Skrevet (endret)

Det er forskjell på en liten hvit løgn og det å lyve om utroskap, når man i tillegg rakker ned på andre som har vært utro. Og dersom man stadig vekk tar partneren i å lyve, så er det mer en bare en "hvit løgn". Jeg ville ikke ha klart å stole på en slik person, og for min del er tillit en av de aller, aller viktigste forutsetningene for et godt forhold.

Hvor mange ganger skal man gi "en sjanse til"? At han er usikker er ingen unnskhyldning for å få lov til å oppføre seg som en drittsekk. Da får han heller ta seg selv i skinnet og gjøre noe med denne hersens usikkerheten.

Endret av Beast
Skrevet

Alle har vell hatt en hvit løgn på lur, men dette er vel ikke akkuratt det samme? når man etter 3mnd begynner og finne ut små løgner er det best og kaste inn håndkle. Du sier jo at det har vært flere små løgner og det vil utvikle seg om du ikke setter en stopper på det. Han vil etterhvert lære deg og kjenne og finne ut flere måter og manipulere på.

Godt mulig han er lei seg, men av erfaring får jeg spy smak i munnen av ordene jeg skal aldri lyve igjen, så kommer det en liten ekstra avsløring på nytt og på nytt. :nei:

Velg selv hva du gjør, men etter 3 mnd er ikke ting blitt så seriøst som det har når du reiser fra han om 5år hvis du forsetter dette nå!

Flere fikser i havet!!!! :klemmer:

Lykke til, kun du vet hva som er riktig og gjøre her!

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke en man har vært sammen med i 3 måneder trenger å vite om man har vært utro mot noen tidligere. Ikke hvis man angrer og aldri kunne tenke seg å gjøre det igjen. Da er det en sak mellom den som var utro, og den h*n var utro mot.

Men da trenger man heller ikke å mase ekstremt masse om hvor forferdelige alle utro folk er, selv folk som var mindre utro enn han (som TS).

Om han kommer til å være utro mot deg? Det vet jeg ikke. En gang utro alltid utro er bare tull og vas. Men han bør jekke seg ned et par hakk med å kritisere alle andre som har gjort noe dumt, og heller passe på seg selv.

Om du skal fortsette å være sammen med han? Det vet jeg heller ikke. Kjenn etter hva DU føler.

Lykke til!

Paladin er angivelig en mann, men tenker, føler og skriver som en kvinne.

Menn burde ikke være på kvinneguiden, de burde være ute på tur, eller i sjarken.

Alvorlig talt.

Synes det er fint med mannlige synspunkter på ting. Ellers blir det voldsomt ensidig... Kanskje Gjest_Lise burde tatt seg en tur også? Det er sunt for kvinner også!

Endret av Jade
Skrevet

TS her! Får av en eller annen merkelig grunn ikke svart når jeg er logget inn, så da må jeg gjør det på denne måten.

Jeg har fått snakket ut med han idag og jeg gir han en siste sjanse. Jeg håper han har forstått alvoret nå. Han fortalte meg at han har et problem med lyving og at det har ødelagt for han før. Så han ringte legen sin i stad og bestillte time for å bli henvist til en terapaut. Han vil finne roten i probleme sine og prøve å tenke nytt. For som han sier selv så lyver han når han føler at det lønner seg. Akuratt nå har han tatt ansvar for det han har gjort og det respekterer jeg han for. Han knakk sammen på jobb idag og kom gråtene hjem og ba meg om en sjanse til, så det er tydlig at han angrer.

Og jeg vil bare bekrefte at jeg aldri har gravet i fortiden hans. Dette er noe han har fortalt helt av seg selv. Og det med utroskapen er ikke det værste med dette her, for det angår ikke meg. Det er det at han lyver for meg, klandrer meg for noe han selv har gjort og har gitt seg ut for å være en person han ikke er. Det er det som sårer. Og når jeg har blitt brent så mange ganger før i tidligere forhold har jeg dessverre blitt veldig sårbar.

Skrevet

Min erfaring med menn som lyver på den måten du beskriver, er at det ikke blir bedre over tid. Forholdet til min eksmann startet slik, og jeg tenkte hele tiden -En sjanse til kan jeg da gi han. Og håpet hele tiden at han skulle bli mer ærlig etterhvert som vi ble trygg på hverandre o.s.v. Vel, jeg var idiot nok til å gifte meg med han, og han ble IKKE bedre. Så mitt råd er: Dropp han! Du vil bare gå og føle deg utrygg hele tiden, og DET er ingen god følelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...