Gjest Gjest_Aja_* Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg har åpen løsning, altså kjøkken og stue i ett. Jeg skal ha parkett over hele. Kjøkkeninnredningen er helt enkelt hvit og med valnøtt benkeplate. Jeg ønsker et klassis og nøytralt gulv som varer. De mer spenstige parkettene som valnøtt kan jeg ta på soverommet. Det er så kinkig å legge gulv selv her at jeg får fagfolk til å gjøre det. Dermed blir kostnaden desto større og jeg vil ha et gulv som er varig sånn trendmessig. Møbler styrer ikke type gulv. Ei heller kostnad. Vil gjerne ha forslag fra dere. Flott med link til type gulv og produsent også, men ikke et must.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Hvorfor vil du ha valnøtt på soverom, men ikke i stue/ kjøkken? Valnøtt er ett hardt treslag som tåler mye. Ellers ville jeg ikke delt opp rommene med forskjellige gulv. Like gulv i de fleste rommene synes jeg er finest. Denne synes jeg er fin, tror du får den for ca 600,- kr kvm. http://www.tarkett-floors.com/floors/site/...587/article.asp
Gjest Gjest_Aja_* Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg ønsker ikke et mørkt gulv i stua/kjøkken for støv synes så fort. Ikke vil jeg ha et gulv som er trendy i dag, men ikke i morgen. Spesielt viktig er det når jeg her må leie inn fagfolk for å legge gulv. Det er lettere å ta litt friskere avgjørelser i et mindre rom som det går greit å pusse opp selv. Synes som deg at en helhet er viktig, men samtidig så er det bare meg som skal inn på soverommet mitt. og et sted må jeg få slå ut håret. Takker for lenka. Skal finne en butikk som fører Tarkett så jeg får se det i virkeligheten.
Concertina Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Eik er tidløst og vakkert. Vi har oljet eikeparkett fra Kährs, er veldig fornøyd med denne.
Regndråpe Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 (endret) Kährs har mange flotte og gode kvalitetsgulv. Min favoritt, som jeg skal ha i mitt hus den dagen jeg får hus () er Rød Eik. Helt forferdelig akkurat det bildet da, med den lilla veggen (synes nå jeg). Rød eik blir med gyllent med tiden, og det er da jeg syntes at det virkelig blir fint! Og jeg synes helt klart at det er finest med 1 eller 2 stavs. Lykke til! Valg av parkett er forresten fryktelig vanskelig! Endret 28. august 2008 av Regndråpe
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Det var jeg som hadde linken til Tarkett sin valnøtt... Hvis du ønsker ett lysere gulv enn valnøtt, så tror jeg at jeg hadde satset på vanlig trestav eik. Har selv eik, og støv og hybelkaniner synes ikke så godt. Vanlig trestav eik er ofte billig, men unngå de som selges for under 200,- kr kvm.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Det ble eik, hvitlasert fra Tarkett. 850 kr pr kvm. Jeg gremmes fortsatt over prisen, men håper inderlig at jeg blir fornøyd. Takk for alle innspill.
lulle Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Jeg synes det er finest om benkeplata på kjøkkenet harmonerer med gulvet. Mørkt gulv er et likeså klassisk gulv som f. eks. eik. Har selv lagt merbau (noe i samme sjanger som valnøtt) i alle 3 husene jeg har bodd i. Men du har rett at støv vises fort. Velger du et lysere gulv, tror jeg at jeg ville skriftet benkeplata også. Evt lagt fliser (fliselaminat) på gulvet, noe som bryter helt.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Det ble eik, hvitlasert fra Tarkett. 850 kr pr kvm. Jeg gremmes fortsatt over prisen, men håper inderlig at jeg blir fornøyd. Takk for alle innspill. Da velger du i allefall kvalitet!!! Og det er bra=) Er ikke mange kronene for forhandleren å tjene på parkett, men du kan jo evt. sjekke med flere forhandlere om du kanskje får et enda bedre tilbud(?) Hvis du bestiller nok kvm kommer du kanskje opp i pallepris? Alle rom i samme kvalitet er fortsatt mitt stalltips=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå