Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har det som meg og er konstant trøtte. Når jeg står opp tar det bare et par timer før jeg er trøtt igjen, og jeg sover ofte et par timer om ettermiddagen. Føle meg kjempeslapp. Noen tips på hva det kan være. Jeg har tatt noen blodprøver hos legen, og stoffskiftet var helt bra i følge ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med blodprosent og jernlagre, sjekket han dette? Jernmangel er en vanlig årsak til slapphet hos unge kvinner.

Hva med kostholdet ditt? Fem om dagen samt nok protein er viktig!

Drikker du nok vann?

Har du i deg godteri og/eller brus hver dag? HVis ja, slutt med det!

Får du nok mosjon og frisk luft? En rask tur hver dag utgjør en stor forskjell fra ingen aktivitet.

Drikker du mye kaffe og te? Kutt ned på koffein.

Hvis du har et bra kosthold og en aktiv livsstil og likevel er uttafor kan du sjekke for sykdommer: matintoleranser/allergier, andre typer allergier, depresjon, narkolepsi....

Skrevet

Kanskje det bare er vårslapphet.

Mange blir litt tiltaksløse nå på våren, uten at det skyldes sykdom eller vitaminmangel.

Jeg har tendenser til dette selv på denne tiden av året.

Skrevet

Har samme problem..er ofte trøtt og slapp.En stund siden jeg sjekke jernprosenten-kanskje jeg burde gjøre det....

Oftest så har det noe med vitaminmangel av et eller annet slag....kanskje omega 3, det spiser ihvertfall jeg lite av.Skal bli flink å ta tabletter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Sover du bra om natten da? Minst 7 timer? Mange trenger nemlig minimum 7 timer søvn for å unngå å bli trøtt og sliten på dagen.

Skrevet

Sjekk B12-nivå.... og jernlagre, som noen allerede nevnte.... Og frisk luft!!!! Massevis!! Da blir man også god og trøtt om kvelden og sover bedre om natten... :gape:

Gjest Penny
Skrevet

Hei!

Problemet ditt er nok nokså utbredt. Hvem har ikke kjent på "trøtt hele døgnet". Hvordan er livet ditt egentlig? Hvor gammel er du? Har du jobb? Når står du opp om morgenen? Når legger du deg? Hvordan er vekten din? Hva spiser du? Når spiser du? Drikker du nok? Mosjonerer du? Er du ute i frisk luft? Er du lett eller tung til sinns? Har du venner? Får du tilstrekkelig mental stimuli hver dag? Har du barn? Hvor gamle er de evt. ? Sover disse evt. om natten? Har du samboer/ mann? Hvordan er han? Har du uoppfylte drømmer? Hva gjør du med det?

Gjør du "ting" som er morsomt for deg selv? ER DU LYKKELIG?????

Hva slags forhold har du til evt. familie som du ikke bor sammen med? Bekymrer du deg for noen av dem? Mye eller lite? Er du oppstresset? Har du for mye å gjøre? Har du for mye å tenke på? Gjør du husarbeide hver dag, eller hoper det seg opp til uoverkommelige mengder? Hjelper evt. andre medboere deg i hjemmet?

Ja, dette er faktisk noen av de tingene som alene eller sammen kan være med på å gjøre deg så usigelig trøtt... Selvsagt kan det være noe sykelig med kroppen, -men svært ofte er det ting vi selv kan være med å påvirke for å bli mere kvikk og oppstemt, og komme på rett kjøl igjen.

VI HAR SELV HOVEDANSVARET FOR Å GJØRE DET VI KAN FOR AT VÅRT LIV SKAL BLI SLIK VI ØNSKER DET. Hva ønsker du ut av ditt liv? Hva gjør du for å oppnå dette? Skylder du på andre? Skylder du på at du er så trøtt at du ikke orker å ta tak i ditt liv??

Gi deg selv en supersjangse, og nøst opp alle de trådene som ditt liv består av. ER DET NOE DU KAN GJØRE FOR AT DITT LIV SKAL BLI BEDRE? SETT IGANG NÅ!!!

DETTE ER DEN FØRSTE DAGEN I RESTEN AV DITT LIV!!!

Jeg vil gjerne høre hvordan det går med deg!

Sprudle

Skrevet

Allergi? Ikke uvanlig da nemlig... :wink:

• 9 år senere...
Skrevet

Jeg og har dette problemet! Ifølge min mor har jeg alltid vært slik. Som baby sov jeg kjempelenge, og som barn måtte mamma "tvinge" meg til å se Barne-TV, slik at jeg ikke skulle legge meg kl 5 på ettermiddagen. Nå er jeg 21, og kan fortsatt legge meg rundt kl 22, for så å stå opp 11-12-ish. Kan ta meg en lur midt på dagen for så å legge meg ganske tidlig igjen. Aner ikke hva dette kommer av, men jeg gjesper hele dagen og avskyr "døgning".

AnonymBruker
Skrevet

samme problem her.. det er sykt plagsomt! trøtt hele tiden jo

er en jente på 15 år om det ga mening (det gjorde ikke det) (?)

Anonym poster: 19ad75dbe3f23e7c1026b31c36582976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...