Gå til innhold

Barnebursdag invitasjoner


Gjest Gjest_mamma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma_*

Blir tre år nå, skal invitere de på avdelinga i barnehagen.

Men vet ikke hva jeg skal skrive. Skriver å printer ut selv, blir litt mer personlig enn de ferdige på butikken.

Hvordan skal de gi beskjed om de kan komme eller ei? Kjenner ikke foreldrene til de andre, på hils med halvparten..

Skal de legge svarlapp i hylla, eller er det teit? Ringe meg eller mannen?

Må også ha med at de må gi beskjed om noen har matallergi, så de og kan få mat og kake.

Hva er forresten best? Pizza eller pølse?

Aldri arrangert barnebursdag, og det er jo så lenge siden jeg var liten at eg husker ikke. Ting har kanskje forandret seg og.

Vi har heller ikke blitt bedt i noen barnebursdager her, kom hit i mai såh..

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger å opplyse om hvem som har bursdag, tid og sted. Jeg hadde nøyd meg med to timer for en treåring, tror jeg.

Jeg pleier å be om beskjed om de ikke kan komme, og oppgi mobilnummer til meg og/ eller mannen.

Både pølser og pizza er greit å servere. :)

Et lite råtips til slutt: ikke gi godteposer. Det er dyrt, unødvendig og skaper en forventning du må følge opp i årevis framover. Godteri kan du servere i bursdagen hvis du vil, men det er absolutt ikke noe must for små barn. Hvis du vil sende med noe, kan det heller være en liten gave - småting, såpebobler, hårpynt e.l.

Lykke til! Barnebursdag pleier å være litt stress på forhånd, men hyggelig når den først er i gang. Fin anledning til å bli kjent med andre foreldre på et nytt sted også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma_*

Takk for svar!

Har litt problemer med å formulere meg, kunne noen ha skrevet et eksempel for meg? Noe litt hyggeligere enn sånn som er på butikken:

______ er invitert til _______ bursdag på __________ den _______ kl___-____.

Virker så upersonlig. Og ikke plass til å gi beskjed om allergi, om de ikke kan komme, tlf o.l.

Håper noen kunne tatt seg bryet. De bør legges i hyllene i barnehagen senest fredag ettersom feiringen er lørdag neste uke!

Jeg jobber ikke bra med ord under stress! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til...

Jeg fyller tre år, og håper du vil komme i bursdagen min ...dag den... fra klokka ... til ... Jeg bor i ...

Det er fint om du gir beskjed på forhånd om det er noe du er allergisk mot.

Si fra eller send en melding til mamma (tlf....) eller pappa (tlf...) om du kan komme eller ikke.

Hilsen ... (barnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bursdagsfester, og jeg og størstejenta lager invitasjoner sammen. Veldig hyggelig! Sist skrev vi dette:

Kjære .......!

Jeg blir 4 år, og det skal feires med kaker, pølser og moro!

Jeg vil invitere deg til min fødselsdagsfest lørdag (dato) klokken 14.00 til 16.00.

Jeg bor i ........vei nummer......

Hvis du vil ha med en voksen går det fint. Gi beskjed om du vil komme før onsdag på telefon ........

Gleder meg til å se deg!

Klemmer fra .........

Eller man kan invitere til prinsesse /piratfest, og formulere seg deretter. Kjære prinsesse.... osv. :dronning:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grei tkst i invitasjonene. Min erfaring er da likevel at allergier og sånn er sånn som foreldrene gir beskjed om. Jeg hadde nok også forventet at foreldre er med treåringene sine.

Og la meg samtidig starte et opprop om dette med å sende med ungene noe hjem. Hva er det for noe tøys. jeg har hørt om unger som får med gaver, godteposer etc - det burde seriøst være helt unødvendig og jeg kommer aldri til å sende med unger noe fra våre barnebursdager. De får mat og godis og opplevelser og kanskje en ballong hver vi har hatt til pynt, evt partyhatten om vi har hatt det. Noe utover det synes jeg vi skal gå sammen om å avvikle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tekster dette, og er enig i at to timer nok for så små barn.

Dette med godteriposer er jeg også i mot, men vi bodde i England en periode, der var det helt vanlig. Samt at barna fikk med seg hjem kakestykket sitt. Det ble altså ikke spist kake i flere av bursdagene vi var i der.

Her serverer vi pølse, taco, pizza eller hamburger. Pluss kake og godteri.

Dette med allergi: Her tar foreldrene med egen mat/godteri til de barna som har allergier. Man kan ikke forvente at foreldrene skal holde greie på og kunne lage det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Vi skal snart ha treårsbursdag selv. Tenker vi skriver noe sånt som "X fyller tre år og inviterer til bursdagsselskap i [adresse] lørdag fra 14 til 16. Ta gjerne med mamma eller pappa. SU på telefon zzz innen torsdag." Jeg liker ikke de man får kjøpt (dårlig plass til å skrive det man vil), så jeg gjør det bare enkelt og lager invitasjonen i Word, skriver ut, bretter i to og skriver navnet på den som er invitert utenpå. Invitasjonene henger jeg på plassen til de som er invitert (alle guttene, så naturlig inndeling). Jeg nevner ingenting om allergi, for dette er noe foreldre vanligvis informerer om uansett eller tar med spesialmat selv. Ellers tror jeg vi serverer pizzasnurrer, brus/saft og sjokoladekake, enkelt og greit. Ingen organiserte leker, barna ordner det best selv.

Forøvrig har vi fått godteposer i alle barnebursdager vi har vært i så langt, så dette er klart en utbredt skikk. Jeg har ikke bestemt om vi skal ha det selv ennå, men må innrømme at jeg ser ikke helt hvorfor enkelte er så veldig motstandere av dette. Det er ikke som om de er fylt til randen med snop (og de fleste bursdager er dessuten på lørdager, så vi lar det være lørdagsgodt den dagen). Sist fikk de en liten pose fullkornskjeks, en liten melkesjokolade og en kjærlighet på pinne. Ingen treåringer tar skade av det.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...