Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #21 Skrevet 1. februar 2009 Sånn går det når man ikke har gode nok karakterer til NHH. Akkurat det jeg og tenker om BI-studenter.. Men har fått passet grundig påskrevet av en kamerat av meg som går der, BI har faktisk blitt rangert høyere enn NHH på en eller annen definitiv liste over verdens beste økonomiutdannelser i det siste og de er visst like attraktive på arbeidsmarkedet osv. Men uansett om det er en god utdannelse eller ei, så endrer det ikke på det faktum at han også er en av dem som ikke hadde gode nok karakterer for NHH.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #22 Skrevet 1. februar 2009 BI har faktisk blitt rangert høyere enn NHH på en eller annen definitiv liste over verdens beste økonomiutdannelser i det siste og de er visst like attraktive på arbeidsmarkedet osv. Du kan jo fortelle kameraten din at dette er blitt bevist at var pga at BI har engelsk betegnelse, og NHH brukte norsk, så da mennesker fra universiteter over hele verden skulle stemme valgte de BI siden navnet deres var forståelig for dem, mens NHH sitt ikke var det. Fra en artikkel i BT. Det som jeg synes er greit med BI, er at de gir de som ikke var flinke på vgs en sjanse til å komme inn. Alle får lån og stipend hos lånekassen, så dette er jo et valg alle kan ta. For min egen del så kommer jeg ALDRI til å betale for å kunne gå på noen skole, foruten bøker og semesteravgift på et par hundrelapper. På mitt studie på HiO har jeg nøyaktig samme forelesere og nøyaktig samme fag som på BI. Valget mitt blir derfor; betale, eller ikke betale for å gå på skolen? Nå hadde jeg aldri valgt BI for noe i verden uansett, men godter meg godt over at folk lar seg villede av at BI bare bruker andre navn på fagene sine for å få dem til å virke mer attraktive, samtidig som at de inneholder samme pensum som absolutt alle andre høgskoler har.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. februar 2009 #23 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tror ikke folk går på BI fordi de tror fagene eller foreleserne er bedre enn på HiO, vi vet at det er mange av samme foreleserne. Mange velger nok BI fordi det er bra studentmiljø og liksom kulere å gå der. For studentmiljøet på BI er veldig bra, masse sosialt og antakeligvis bedre enn Høgskolen.
Varsia Skrevet 1. februar 2009 #24 Skrevet 1. februar 2009 http://www.bi.no/Content/Study____46354.as...container=51785 Jeg vil påstå at ikke alle har råd, jeg har ikke råd til dette. Takket være Lånekassen har du råd til dette, som alle oss andre. At du ikke vil skaffe deg masse ekstra studielån for å gå på BI er nå en helt grei sak, de fleste av oss vil ikke det når det finnes andre like gode alternativer (men til noen av studiene på BI finnes det ikke alternativer), men hvis du VIL, så har du råd!
Varsia Skrevet 1. februar 2009 #25 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tror ikke folk går på BI fordi de tror fagene eller foreleserne er bedre enn på HiO, vi vet at det er mange av samme foreleserne. Mange velger nok BI fordi det er bra studentmiljø og liksom kulere å gå der. For studentmiljøet på BI er veldig bra, masse sosialt og antakeligvis bedre enn Høgskolen. Og fordi det i mange tilfeller ser mye bedre ut med f.eks en siv.øk. fra BI, enn en siv.øk. fra HiO. Når næringslivet anser BI som "bedre" enn HiO nytter det ikke en døyt noen plass at man har de samme foreleserne, og kanskje en like god utdanning. Noen skoler er mer anerkjent enn andre, sånn er det bare...
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #26 Skrevet 1. februar 2009 Utenom fag og forelesere, så er miljøet på skolen også viktig for å forme studentene som arbeidstakere senere.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #27 Skrevet 1. februar 2009 Akkurat det jeg og tenker om BI-studenter.. Men har fått passet grundig påskrevet av en kamerat av meg som går der, BI har faktisk blitt rangert høyere enn NHH på en eller annen definitiv liste over verdens beste økonomiutdannelser i det siste og de er visst like attraktive på arbeidsmarkedet osv. Men uansett om det er en god utdannelse eller ei, så endrer det ikke på det faktum at han også er en av dem som ikke hadde gode nok karakterer for NHH. Jeg går på BI. Som VGS-student var jeg utrolig lat, udisiplinert og hadde mildt sagt et elendig snitt. Nå nyter jeg livet som revisorstudent med et snitt på B. Det føles utrolig godt å vite at jeg vil havne i en langt bedre betalt jobb enn mine gamle klassekamerater som slet ræva av seg for å studere møkk på Blindern.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #28 Skrevet 1. februar 2009 ... og der fikk vi et innblikk i en verden bestående av kun revisorer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå