Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Begynner alle på BI om dagen eller? Det virker nesten sånn. Jeg tror helt er seriøst at 80& av de jeg kjenner går på BI.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg tror det har mer med din omgangskrets å gjøre.
feuerstein Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Sånn går det når man ikke har gode nok karakterer til NHH.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Sånn går det når man ikke har gode nok karakterer til NHH. Haha, jadda.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 "Pappa betaler- holder ikke det ? , må man gjøre lekser også ? møte opp? "
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Jeg føler det samme i grunnen. Tør påstå over halvparten av de jeg var venner med på vgs og som jeg fortsatt har kontakt med går på BI. Hva er greia med å kjøpe seg til studieplass om dagen..
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg trivdes godt på BI. Det handler vel ikke om å kjøpe seg studieplass, for mange som går på BI kunne like gjerne kommet inn på andre skoler, men velger likevel BI. Opptakskravene er litt høyere på NHH, men siviløkonomer fra BI tjener like mye, så da spiller det vel ikke noen rolle hvilken av skolene man går på?
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Personlig er jeg litt imot BI. Jeg synes det er litt kvalmt at folk kan drite i alt og gi en lang f* på videregående og komme ut med møkkakrarakterer men likevel få seg en "ekslusiv" utdannelse som er godt ettertraktet på jobbmarkedet. Vanlige folk som ikke har penger til det må jobbe og gjøre seg fortjent til karakterene sine - så at noen slasker bare kan kjøpe seg til en kanskje bedre studieplass enn hva man kan få ellers (med unntak av NHH) synes jeg er kvalmt.
^^Belle^^ Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har aldri hatt det inntrykket av at det kun er de som har penger som går på BI. De får stipend/lån til å dekke semesteravgiften. Men det at de som har penger får en klasseutdannelse som de egentlig ikke fortjener - kun pga ''pappas penger'' - synes jeg er uhørt. Det blir litt sånn USA-tendenser, og det blir feil. Alle bør ha samme rett til utdannelse, uansett rik eller fattig.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Personlig er jeg litt imot BI. Jeg synes det er litt kvalmt at folk kan drite i alt og gi en lang f* på videregående og komme ut med møkkakrarakterer men likevel få seg en "ekslusiv" utdannelse som er godt ettertraktet på jobbmarkedet. Vanlige folk som ikke har penger til det må jobbe og gjøre seg fortjent til karakterene sine - så at noen slasker bare kan kjøpe seg til en kanskje bedre studieplass enn hva man kan få ellers (med unntak av NHH) synes jeg er kvalmt. Tydelig at du ikke kjenner så veldig godt til BI. Det er ikke uten grunn at BI studenter er attraktive i næringslivet. Det er karakterkrav på Bi også, så man kommer ikke inn med elendige karakterer. De fleste på BI betaler for skolen ved hjelp av studielån, og noen får dekket av foreldrene. Det jeg synes er kvalmt er at det går ann å rakke ned på en hel studentgruppe på den måten du gjør der!
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 Som jeg skrev "Jeg synes det er litt kvalmt at folk kan drite i alt og gi en lang f* på videregående og komme ut med møkkakrarakterer men likevel få seg en "ekslusiv" utdannelse som er godt ettertraktet på jobbmarkedet. " <-- Med det snakker jeg jo dermed om de med dårlige karakterer. Jeg har en hel haug fra min vgs, rike foreldre og bor i digre villaer. Oppførte som de eide skolen da de gikk der, og ga en lang f i alt. Og går nå på BI hele gjengen. Er så klart noen som jobber seg til det og, og da blir det noe annet. Jeg snakker om de som IKKE har gjort det.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Som jeg skrev "Jeg synes det er litt kvalmt at folk kan drite i alt og gi en lang f* på videregående og komme ut med møkkakrarakterer men likevel få seg en "ekslusiv" utdannelse som er godt ettertraktet på jobbmarkedet. " <-- Med det snakker jeg jo dermed om de med dårlige karakterer. Jeg har en hel haug fra min vgs, rike foreldre og bor i digre villaer. Oppførte som de eide skolen da de gikk der, og ga en lang f i alt. Og går nå på BI hele gjengen. Er så klart noen som jobber seg til det og, og da blir det noe annet. Jeg snakker om de som IKKE har gjort det. Okei, så du unner ikke folk med dårlige karakterer en utdannelse? Folk med dårlige karakterer kan gjøre en like god jobb som folk med gode karakterer, så jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Det er ikke hvor god du er til å tolke norrøne dikt som bestemmer om du blir en god bedriftsleder skjønner du
Ciara Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Det er da ikke noe rart at det er mange som går på BI? De tilbyr jo mange fag som man ikke kan studere andre steder. Jeg tror også de fleste som drømmer om å gå på BI får det til selv om det er dyrt. Det er snakk om prioriteringer og studielån, ikke bare pappas lommebok. Men det finnes selvsagt unntak.
Gjest Charming Skrevet 26. januar 2009 #14 Skrevet 26. januar 2009 Okei, så du unner ikke folk med dårlige karakterer en utdannelse? Folk med dårlige karakterer kan gjøre en like god jobb som folk med gode karakterer, så jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Det er ikke hvor god du er til å tolke norrøne dikt som bestemmer om du blir en god bedriftsleder skjønner du Jeg bare mener det riktige er å jobbe for det man vil oppnå, ikke tilby disse "snarveier" for penger. Med snarveier mener jeg IKKE at det ikke kreves jobbing for å gå på BI! Men at folk i det ene øyeblikket gir f. for så å ende opp på samme nivå (gjerne over på BI) som de som jobbet hardt gjennom hele vgs. Og nei, jeg er ikke "bitter". For jeg var selv en av de som ikke gjorde den største innsatsen på vgs, men har flere venninner som jobbet rompa av seg, og som har måtte ta opp fag for å forbedre karakterene sine for å komme inn på studiene sine (fordi de ikke har ressurser til f.eks BI) - mens andre igjen bare betaler penger og kommer rett inn på en privatskole.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. januar 2009 #15 Skrevet 26. januar 2009 Jeg bare mener det riktige er å jobbe for det man vil oppnå, ikke tilby disse "snarveier" for penger. Med snarveier mener jeg IKKE at det ikke kreves jobbing for å gå på BI! Men at folk i det ene øyeblikket gir f. for så å ende opp på samme nivå (gjerne over på BI) som de som jobbet hardt gjennom hele vgs. Og nei, jeg er ikke "bitter". For jeg var selv en av de som ikke gjorde den største innsatsen på vgs, men har flere venninner som jobbet rompa av seg, og som har måtte ta opp fag for å forbedre karakterene sine for å komme inn på studiene sine (fordi de ikke har ressurser til f.eks BI) - mens andre igjen bare betaler penger og kommer rett inn på en privatskole. Da man får studielån fra lånekassen er det ingen som ikke har ressurser til å gå på BI. Det er et valg man tar. Prøv å gjøre det beste ut av ditt liv i stedet for å klage på hvor lett alle andre har det.
Ueland Skrevet 26. januar 2009 #16 Skrevet 26. januar 2009 Vanlige folk som ikke har penger til det må jobbe og gjøre seg fortjent til karakterene sine - så at noen slasker bare kan kjøpe seg til en kanskje bedre studieplass enn hva man kan få ellers (med unntak av NHH) synes jeg er kvalmt. Beklager å ødelegge illusjonen din at vi som går på privatskole er noen late slasker med masse penger. Men Lånekassen gir faktisk ekstra lån for de som vil gå på privatskole. Om noen har valgt å ikke vurdere slike skoler fordi de ikke var klar over akkurat det er det vel heller de som er slasker
Mariehønen Skrevet 26. januar 2009 #17 Skrevet 26. januar 2009 Kjenner bare 1 som har gått på BI jeg, så jeg har sikkert en annen vennekrets enn deg.
Rawien Skrevet 26. januar 2009 #18 Skrevet 26. januar 2009 Av de jeg gikk på videregående sammen med, er det vel kun slaskene som går på BI. En kamerat av meg gikk der ett år, fordi han skulle gå markedsføring, han bare lo av bachelorstudiet. Jeg kan nesten forstå det å gå på BI i Oslo, og å gå master der forstår jeg godt... De tilbyr jo en del ting som ikke finnes andre steder.Men å gå på BI i Bergen eller Trondheim, der det er så mye bedre økonimiskoler, det er helt meningsløst. Skal også nevnes at jeg prøvde å hjelpe en BI-student med bed.øk., for det hadde han strøket. Jeg har vært stud.ass., men det er det vanskeligste tilfellet jeg har vært borti...
Gjest studstine Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 http://www.bi.no/Content/Study____46354.as...container=51785 Jeg vil påstå at ikke alle har råd, jeg har ikke råd til dette.
Ueland Skrevet 1. februar 2009 #20 Skrevet 1. februar 2009 http://www.bi.no/Content/Study____46354.as...container=51785 Jeg vil påstå at ikke alle har råd, jeg har ikke råd til dette. Siden du får 50 000 ekstra per år fra Lånekassen forruten de 80 000 er du ganske flink om du ikke får råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå