Gjest jobbsøker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Skal nå begynne å skrive søknad til den nye erotiske butikken som kommer på kjøpesenteret vårt.. men så begynner jeg å skrive (helt normal søknad), så kommer jeg til det punktet der jeg skal skrive hvorfor jeg søker? Hva skriver jeg? Jeg er ei helt normal jente som interesserer meg for det jenter flest liker, også sex.. men om jeg må skrive noe som at jeg interesserer meg for noe i den duren,siden jeg søker til en slik butikk? --" Jeg søker på denne jobben fordi jeg er ei "" utadvent "" jente som interesserer meg for......."??? Aner ikke hva jeg skal skrive :S Takker for eventuelle svar!
tingeling Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg synes "utadvendt" høres ut som en bra egenskap, og jeg ville også sagt at jeg var usjenert. Vet ikke hva annet jeg ville skrive, men hvorfor ønsker du deg denne jobben? (ikke et kritisk spørsmål, men hvis du begrunner det her kan du kanskje få hjelp til å skrive det på en god måte)
taliee Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Takk Jeg virkelig trenger jobb nå, og de søker heltidsansatt, noe som er midt i blinken for meg. Samtidig er jeg usjenert, liker nye utfordringer- og liker også tanken på at dette ikke er en jobb alle har og ville turt og jobbe i...
liv Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 jeg er ei usjenert og utadvent jente/kvinne på x år som liker nye utfordringer. Jeg liker også tanken på at dette ikke er en jobb alle har og ville turt og jobbe i. Eller noe sånt?
Lille Lea Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 du trenger ikke skrive noe om sex i søknaden.. Jeg hadde skrevet noe i duren, Jeg er ei glad jente på xx år som søker om å jobbe som heltidsansatt hos Dere. Jeg ser på meg selv som ei utadvent, blid og ryddig jente som er glad i utfordninger og tar i ett tak når det trengs! Har tidligere jobbet - bla bla bla... Søker hos dere, rett å slett fordi jeg syns det ser artig ut og jeg trenger pengene. Er derfor interessert i å jobbe så mye som mulig. Håper på ett positivt svar! - må selvføgelig fikses på, men folka som jobber i slike butikker er sjeldent pripne, tror ikke du trenger å være super redd får å skirve noe "feil", lykke til
taliee Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Takk for svar:-) Var noe slikt jeg hadde skrevet Håper jeg får jobben.. hadde vært litt annerledes og kult! Kom gjerne med flere innspill, har ikke sendt søknaden enda
Gjest Peachbud Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Du kan skrive at du er "åpen og utadvendt" kanskje. Og at du liker å jobbe med kundebehandlig. Ikke skriv noe om sex i søknaden!
Ecolia Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Har ingen andre fornuftige innspill annet enn at jeg ikke ville skrevet "søker fordi jeg trenger pengene"! I en hvilken som helst søknad Ellers sporty av deg å søke der
Brunhilde Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Har ingen andre fornuftige innspill annet enn at jeg ikke ville skrevet "søker fordi jeg trenger pengene"! I en hvilken som helst søknad Ellers sporty av deg å søke der Helt enig.
Gjest Gitte Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Jeg syns ikke du bør skrive at du "interesserer deg for det jenter flest liker", da det for meg vitner om at du på en måte ekskluderer gutta Og det vil vi vel ikke! :-D Gutter er også sikkert en del av målgruppen til butikken.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Ja..herregud..dropp det med "trenger penger".. Hva med: * jeg er trygg på meg selv... * glad i service -relaterte yrker * ønsker å bidra til at andre får et godt forhold til seg selv og eventuelt sin partner * løsningsorientert * positiv * fleksibel * litt om tidligere erfaringer (arbeidsmassig), og hva med denne jobben som du mener du liker og kanskje har savnet tidligere * intiativrik * sans for deltaljer * god evne til å lytte å til å se kundens problem * vet at alle kunder er ulike og har forskjellige behov- trives med å finne det rette for akuratt DEN personen * engasjert * menneskekjenner * lett for å oppnå kontakt med folk * ærlig Noen av disse kan du jo plukke ut, dersom de passer deg og den du er.
Gjest Bond Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Husk at det hjelper lite å skrive at du er løsningsorientert og fleksibel hvis du ikke har noen konkrete eksempler. Alle kan skrive at de er verdensmestere i ditt og datt, du må linke det til konkrete eksempler fra dine tidligere erfaringer eller utdanning.
Gjest Gaby Skrevet 28. august 2008 #14 Skrevet 28. august 2008 du trenger ikke skrive noe om sex i søknaden.. Jeg hadde skrevet noe i duren, Jeg er ei glad jente på xx år som søker om å jobbe som heltidsansatt hos Dere. Jeg ser på meg selv som ei utadvent, blid og ryddig jente som er glad i utfordninger og tar i ett tak når det trengs! Har tidligere jobbet - bla bla bla... Søker hos dere, rett å slett fordi jeg syns det ser artig ut og jeg trenger pengene. Er derfor interessert i å jobbe så mye som mulig. Håper på ett positivt svar! - må selvføgelig fikses på, men folka som jobber i slike butikker er sjeldent pripne, tror ikke du trenger å være super redd får å skirve noe "feil", lykke til :sjokk: For all del, ikke skriv at du trenger pengene! Den søknaden hadde gått rett i nei-bunken hos meg iallefall.
covergrl Skrevet 28. august 2008 #15 Skrevet 28. august 2008 du trenger ikke skrive noe om sex i søknaden.. Jeg hadde skrevet noe i duren, Jeg er ei glad jente på xx år som søker om å jobbe som heltidsansatt hos Dere. Jeg ser på meg selv som ei utadvent, blid og ryddig jente som er glad i utfordninger og tar i ett tak når det trengs! Har tidligere jobbet - bla bla bla... Søker hos dere, rett å slett fordi jeg syns det ser artig ut og jeg trenger pengene. Er derfor interessert i å jobbe så mye som mulig. Håper på ett positivt svar! - må selvføgelig fikses på, men folka som jobber i slike butikker er sjeldent pripne, tror ikke du trenger å være super redd får å skirve noe "feil", lykke til ikke skriv at du søker fordi du trenger pengene!! det gir et vildig dårlig inntrykk.. folk vet jo at man må jobbe for å tjene penger til å leve, ikke skriv det i søknaden!! jeg ville aldri ansatt noen som skriver i søknaden at de trenger pengene, da virker de ikke interessert i jobben i det hele tatt og vil gjøre en dårligere jobb.. er ihvertfall det inntrykket det gir meg.. ellers ser det ut som lille lea har et veldig greit oppsett til deg =)
Lille Lea Skrevet 29. august 2008 #16 Skrevet 29. august 2008 smiler for meg selv her... jeg skrev det ikke direkte som -jeg trenger penger!!! Men var noe sånt jeg skrev i siste søknaden og jeg fikk da jobben likevel.. men skriver det visst ikke til neste gang...hehe!! Søknaden hennes er uansett for lengst levert inn;)
covergrl Skrevet 30. august 2008 #17 Skrevet 30. august 2008 smiler for meg selv her... jeg skrev det ikke direkte som -jeg trenger penger!!! Men var noe sånt jeg skrev i siste søknaden og jeg fikk da jobben likevel.. men skriver det visst ikke til neste gang...hehe!! Søknaden hennes er uansett for lengst levert inn;) a hardu skrevet en kjempe god søknad ellers da, eller bare blitt ansett av noen som ikke bryr seg så mye om d =) men det bør absolutt ikke gjøres, da man kan virke desperat etter penger i stedet for å vise at man er virkelig interesert i jobben.. man kan lett misforstås.. men kjempe flott at det funket for deg..
taliee Skrevet 30. august 2008 #18 Skrevet 30. august 2008 Hei alle sammen :o) Har nå levert søknaden, okei, er ei stund sia, men håper på positivt svar! Tok ikke med det med pengene, men mye av det andre dere kom med, takk! *kryssefingrene*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå