Gå til innhold

Hinte frem et frieri...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maiken_*
Skrevet

Har lest mange gode tips her på kvinneguiden, så prøver meg med et innlegg selv. Håper på tilbakemeldinger...

Er 25 år og har vært sammen med min kjæreste i 7 år. Vi begge vet at vi skal dele resten av livet med hverandre, så jeg har gått og ventet på et frieri en god stund nå. Jeg har ikke hintet frem noen ting, men ønsker å gifte meg til neste år. Dette fordi vi er inne en periode med god økonomi da vi enda ikke har fått barn, og jeg mener et bryllup vil passe bra til sommeren 2009. Ingenting å vente lengre med når vi passer så godt sammen som vi gjør. Da jeg ikke ønsker å fri selv, må jeg få han til å gjøre det. Så mitt store spørsmål er; HVORDAN SKAL JEG HINTE FREM ET FRIERI FRA HANS SIDE? Det beste hadde jo vært om han hadde kommet på det selv, men det virker som jeg må få han inne på tanken. Ønsker ikke frieri med ring, da jeg vil at vi skal plukke ut de sammen.

Ser frem til gode tips og innspill til hvordan jeg skal gå frem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe ditt bryllup og legge på stuebordet?

Skrevet

Vet han i det heletatt at du er interessert i å gifte deg? Det er jo faktisk mange np for tiden som har sin egen plan oppe i hodet der de aldri skal gifte seg - spesielt menn.

Du får se etter kjole på internett og "glemme" å lukke webleseren når du er ferdig sånn at han ser hva du har sett på. Evt se på noe annet som har med bryllup å gjøre og tilfeldigvis la han få se hva du har sett på.

Men om han skal fri må han få velge det selv, også hvordan han skal gjøre det - selv om det innebærer å kjøpe ring til deg.

Skrevet

Jeg ga tidlig min mann beskjed om at han aldri fikk lov til å fri.

Jeg hater den ideen at kvinnen skal være klar i årevis, og når mannen endelig bestemmer seg for at det er på tide, skal hun sitte klar å rope ja.

Jeg mener at det å gifte seg er en alvorlig beslutning, som bør tas i fellesskap da begge er klare. Så min anbefaling er altså å snakke med han, i stedet for å begynne å hinte. Høre om det er noe han har tenkt over, om han ønsker å gifte seg før dere får barn og så videre. Mitt inntrykk er at for flere gutter enn jenter er det en ide som må modnes litt, og at hinting generelt er noe gutter er lite glad i.

Skrevet

Skulle gjerne ha blitt fridd til jeg ... men tviler på at det skjer med det förste ...

Har sagt at jeg önsker å gifte meg, vi er t.o.m. enige om at vi begge vil gifte oss borgelig og ha et lite bryllup om det blir noe av.

Men han mener det koster alt for mye, og gidder ikke bruke så mye penger på noe slikt, mens jeg mener at om jeg får det bryllupet jeg önsker meg, så kommer det garantert ikke koste mer enn 50.000kr noe jeg syns er relativt billig.

Tiden får vel vise vil jeg tro, jeg er så gammeldags av meg at jeg venter jo på at han skal fri.

Skrevet

Dere har vært sammen lenge og du stoler sikkert nok på han til å snakke om alt... Jeg ville foreslått at dere tar en prat om det og at du forteller at du gjerne kunne tenke å gifte deg nå mens dere har god økonomi og ikke har barn ennå... Hinting er gjerne en lang bakvei i forhold til å være klar og ærlig...

Jeg var veldig konkret med min kjære i fjor sommer om at jeg nettopp så for meg at 2009 ville være et fint år å gifte seg og håpet at han kunne ønske det samme... Vi bestemte ingenting der og da, men han fridde noen måneder etterpå :)

Gjest KineMaria
Skrevet

Ååå, er så überteit å "hinte" seg fram til et frieri.. :fnise:

Skrevet (endret)

Kjøp forlovelsesring til deg selv, sett deg på kne og spør "vil du fri til meg?", mens du holder frem ringen.

Endret av Jade
Skrevet

Fri selv!!! Mye bedre det, enn å sitte og vente og hinte og hinte, menn forstår ikke hint!

Vet at mange der ute sitter og drømmer om og gleder seg til å bli fridd til, men jeg kan fortelle at det er minst like romantisk å fri selv. Da får man jo være med på hele prosessen. Planlegge, kjøpe ringer, og ikke minst spørre det store spørsmålet akkurat sånn at han blir mest mulig glad :jepp:

Jeg gjorde det på min egen måte, over frokostbordet, og det gikk faktisk veldig fint!

Gjest Ei i samme båt..
Skrevet

Det her er det rareste jeg har lest...!

Er selv 26, vi har vært sammen i 6,5 år... og jeg å venter på at han skal fri.. for akkurat som deg passer det bra nå..vi har kjøpt hus.. og begynt å jobbe...! Og føler vel snart det er på tide med barn.. men av en eller anne grunn ønsker jeg å gifte meg før det..!

Så bryllup til sommeren hadde passet perfekt...!!

Men så er det å finne ut hva som kan få han til å ta steget..!!

Men jeg vet allerede at kirkebryllup er noe han har sagt at han ikke behøver.. og at vi kan reise til byfogden..! Men det er ikke aktuelt..! hehe..;)

Så.. jeg venter jeg da...:sjenert:

Og nei: jeg skal ikke fri...dette er den ene han skal få lov til å gjøre...!! Må jo finnes noe "tæl" i ham ett eller annet sted..;)

Skrevet
Det her er det rareste jeg har lest...!

Er selv 26, vi har vært sammen i 6,5 år... og jeg å venter på at han skal fri.. for akkurat som deg passer det bra nå..vi har kjøpt hus.. og begynt å jobbe...! Og føler vel snart det er på tide med barn.. men av en eller anne grunn ønsker jeg å gifte meg før det..!

Så bryllup til sommeren hadde passet perfekt...!!

Men så er det å finne ut hva som kan få han til å ta steget..!!

Men jeg vet allerede at kirkebryllup er noe han har sagt at han ikke behøver.. og at vi kan reise til byfogden..! Men det er ikke aktuelt..! hehe..;)

Så.. jeg venter jeg da...:sjenert:

Og nei: jeg skal ikke fri...dette er den ene han skal få lov til å gjøre...!! Må jo finnes noe "tæl" i ham ett eller annet sted..;)

Du mener "tæl" som i "forkast dine egne meninger og gjør som jeg ønsker"? Jeg tror du forveksler tæl og tøffel.

Hvis du vil at han skal ta steget så blir du nok pent nødt til å snakke med han. Med mindre han ikke er et menneske så kan han ikke lese tankene tine ;)

Skrevet

Å jeg blir så frustrert av å lese slike tråder... !

*ARG*

Enten bør du fri selv eller vente til han gjør det av seg selv.

Eller så får dere bli enige via samtale, eller la være...

Hva er romantisk med å mase seg til et frieri ...???

Da er det mye mer romantisk å gjøre det selv :smilorange:

Skrevet
Kjøp forlovelsesring til deg selv, sett deg på kne og spør "vil du fri til meg?", mens du holder frem ringen.

Haha, høres ut som noe jeg kunne gjordt :skratte:

Skrevet

Jeg og mannen var enige helt fra begynnelsen av i at vi skulle gifte oss, men han var veldig nervøs for å fri likevel, for han gikk liksom og ventet på riktig tidspunkt, ville ikke overvelde meg (har han fortalt meg i ettertid). Så når jeg følte at jeg ville ta steget videre, så hintet jeg litt om det, tittet litt på ringer osv. Og så fridde han på bursdagen min (eller egentlig dagen etter, da vi var ute og spiste).

Jeg ville ikke fri til ham, fordi det ville blitt helt feil for meg.

Skrevet
Å jeg blir så frustrert av å lese slike tråder... !

*ARG*

Enten bør du fri selv eller vente til han gjør det av seg selv.

Eller så får dere bli enige via samtale, eller la være...

Hva er romantisk med å mase seg til et frieri ...???

Da er det mye mer romantisk å gjøre det selv :smilorange:

Venter for harde livet.... :filer:

Skrevet

Evt. gjøre det som vi gjorde...

Snakket sammen om at vi ønsket å gifte oss, og forlove oss offisielt. Gikk og kikket på ringer sammen. Fant en og bestilte i min størrelse, satt i hans navn. Han hentet den når den var kommet (jeg visste altså ikke når den var ferdig). Og dermed var det bare å vente på at han skulle overrekke ringen. Det er denne "seremonien" som er viktig for de fleste jenter uansett, ikke sant?

Så er det opp til han om han tar det over oppvasken eller en bedre middag.

Skrevet

Den dagen jeg kommuniserer så dårlig med en partner jeg ønsker å gifte meg med, at jeg føler behov for å "hinte frem et bryllup", håper jeg noen rister meg litt.

Skrevet

OK, så du vil BÅDE tvinge ham til å fri, for SÅ å ha et kirkebryllup han ikke har lyst på? Jeg skjønner jo godt at han vegrer seg, når du ikke i det minste kan møte ham på halvveien.

Omtenktsomt av deg... :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...