Gå til innhold

Middagstråd - enkelt og raskt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pannekaker i går og stekt ris i dag.

Skrevet

Pasta de Parma og hjemmelagde hvitløksbrød m/ost :sikle:

Gjest RuskeSara
Skrevet

Pizza Grandiosa :sjenert: I mangel av lyst på å gå ut døra tok jeg det jeg fant øverst i fryseren..

Gjest kokkenette
Skrevet

Kyllingwraps

salatkylling (ferdigstekt kylling i biter)

wraps

Philidelphia krydderost (til å smøre på wrapsene)

cous cous

litt salat

litt hakket vårløk

litt annet du måtte ha lyst på

- nydelig og veldig kjapt!

Skrevet
Kyllingwraps

salatkylling (ferdigstekt kylling i biter)

wraps

Philidelphia krydderost (til å smøre på wrapsene)

cous cous

litt salat

litt hakket vårløk

litt annet du måtte ha lyst på

- nydelig og veldig kjapt!

Det hørtes veldig godt ut! Skal jeg prøve til uka..

Kopierer inn i min bok, så blir det lettere å huske :lur:

Skrevet

I dag blir det hejmmelaget grønnskassuppe m/kjøttboller

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag ble det hjemmelaga blomkålsuppe, og i går hadde vi linsesuppe.

Gjest Sulten gjest!
Skrevet

I går spiste vi stekte ørretskiver i hjemmelaget purresaus med poteter og gulerøtter.

Sausen er knall god og bør prøves;

Etter å ha stekt fisken i smør surret jeg purre i "fiskefettet" og hadde i hakket paprika. Helte så over kremfløte og kokte det opp, krydret med litt pepper og karri, knall godt=)

Idag hadde vi pasta med pølse og spagetti saus;)

Skrevet

I dag ble det kyllingfileter med bacon og blåskimmelost med pasta med soltørkede tomater! :sikle:

Skrevet

I dag blir det betasuppe fra pose med pølse oppi og brød ved siden av.

Skrevet

Pestomarinert laksefilet i pitabrød med salat.

Skrevet

Fiskepinner, råkost og poteter :)

Skrevet

Idag spiste vi stekte fiskekaker med kokte poteter og råkost.

Hvis jeg lager råkosten litt tidlig, så blander jeg i et glass litt sukker, 1del eddik og 2 deler vann (trenger ikke mer enn et halvt glass). Dette heller jeg over råkosten og blander det litt inn. Legger på lokk(evt et fat over bollen). Slik holder den seg frisk og fin selv om den må stå litt. :) Jeg synes også den smaker bedre, men den saken er det veldig delte meninger om!

Skrevet
Den andre middagstråden ble for avansert for meg, så jeg starter en for de lettvinte middagene.

I dag blir det grønnsakswok m/ris hos meg.

Bra noen startet enn sånn tråd. Begynte å lure på om jeg var unormal som ikke spiste sånn fancy mat hver dag. Hvordan har de tid???

Har ikke spist noe middag idag ennå, men igår var det laksefilet med salat.

Gjest Fru Mæla
Skrevet

Hei, vil tipse deg om en KNALLGOD rett som har falt i smak hos MANGE i min vennekrets. I det siste blir det ofte det jeg serverer når vi har besøk. Passer både til en enkel setting, og en litt mer koselig setting.

Ja er her den...

Ingredienser:

- Kyllingfilét

- Bali Kyllingsaus

- Matfløte

- Tagliatelle pasta

- Ost (Gjerne Jarlsberg eller pizzaost)

Fremgangsmåte:

1) Skjær opp kyllingfilét i mellomstore biter ("golfballstørrelse) (Beregn ca. 1,5 kyllingfilét på hver, kommer ann på størrelsen).

2) Stek kyllingen i panne, krydre kyllingen med et krydder du liker (jeg bruker Natvig krydderblanding, det er godt å passer til det meste)

3) Putt kyllingbitene i en ildfast form

4) Sett ovnen på 225 grader

5) Lag Bali Kyllingsausen (dersom man bruker mer en 3-4 kyllingfiléer kan det lønne seg å ta to poser saus, avhenger av hvor store filéene er + hvor tynn man vil retten skal være)

6) Sett på vannet til pastaen

7) Hell sausen over kyllingen og "bland"

8) Du kan velge å putte mer i retten, (f.eks hvis det er noen grønsaker du er glad i eller noe slikt)

9) Strø ost over retten (Bruk en god ost, f. eks jarlsberg eller pizza ost. Disse ostene er det mer smak i, og da syns jeg retten smaker bedre)

10) Legg pastaen i vannet, og kok i ca. 10 min (avhenger av hvem merke pastaen er - les bakpå)

11) Stek retten på 225 grader i 10-15 min (til osten er smeltet)

12) La retten hvile i 5-10 minutter før servering

Serveringstips:

- Hvitløksbaguetter

God fornøyelse

Gjest RuskeSara
Skrevet
Hei, vil tipse deg om en KNALLGOD rett som har falt i smak hos MANGE i min vennekrets. I det siste blir det ofte det jeg serverer når vi har besøk. Passer både til en enkel setting, og en litt mer koselig setting.

Ja er her den...

Ingredienser:

- Kyllingfilét

- Bali Kyllingsaus

- Matfløte

- Tagliatelle pasta

- Ost (Gjerne Jarlsberg eller pizzaost)

Fremgangsmåte:

1) Skjær opp kyllingfilét i mellomstore biter ("golfballstørrelse) (Beregn ca. 1,5 kyllingfilét på hver, kommer ann på størrelsen).

2) Stek kyllingen i panne, krydre kyllingen med et krydder du liker (jeg bruker Natvig krydderblanding, det er godt å passer til det meste)

3) Putt kyllingbitene i en ildfast form

4) Sett ovnen på 225 grader

5) Lag Bali Kyllingsausen (dersom man bruker mer en 3-4 kyllingfiléer kan det lønne seg å ta to poser saus, avhenger av hvor store filéene er + hvor tynn man vil retten skal være)

6) Sett på vannet til pastaen

7) Hell sausen over kyllingen og "bland"

8) Du kan velge å putte mer i retten, (f.eks hvis det er noen grønsaker du er glad i eller noe slikt)

9) Strø ost over retten (Bruk en god ost, f. eks jarlsberg eller pizza ost. Disse ostene er det mer smak i, og da syns jeg retten smaker bedre)

10) Legg pastaen i vannet, og kok i ca. 10 min (avhenger av hvem merke pastaen er - les bakpå)

11) Stek retten på 225 grader i 10-15 min (til osten er smeltet)

12) La retten hvile i 5-10 minutter før servering

Serveringstips:

- Hvitløksbaguetter

God fornøyelse

Dette hørtes kjempegodt ut! Tror jeg skal prøve meg på denne i helga :jepp:

I dag er ikke matlysten noe særlig.. så jeg tror det blir blomkålsuppe. Type rett i koppen :sjenert:

Gjest Fru Mæla
Skrevet

Ja det er knall godt, og knall enkelt :) Gi meg tilbakemelding hvordan det går?? :)

Jeg skal også lage dette i helgen, får besøk av familien til mannen min :)

Lykke til!!

Dette hørtes kjempegodt ut! Tror jeg skal prøve meg på denne i helga :jepp:

I dag er ikke matlysten noe særlig.. så jeg tror det blir blomkålsuppe. Type rett i koppen :sjenert:

Skrevet

I går: Stekte laksefileter med hjemmelaget potetstappe. I dag: Spinatsuppe fra pose. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...