Hedda-78 Skrevet 3. juni 2003 #1 Skrevet 3. juni 2003 Eg veit at dette temaet har vore oppe før, men no treng eg verkeleg hjelp. Eg er plaga med at eg svettar mykje på føtene når eg har sko på meg, sandalar også. Eg har prøvd "alt" av pulver, kremar og fotbad. I dag morges hadde eg føtene i iskaldt vatn i fleire minutt før eg pudra dei med sånn talkum-pulver, og tok på meg sandalane eg hadde hatt i frysaren over natta (et kjerringråd eg har hørt mot dårlig lukt fra skoa). Hjalp det? Neeeida.... etter en time var eg søkkblaut på føtene, eg var varm og skoa lukta... og det var åtte timar til eg kunne ta dei av meg igjen. Er det nokon som veit om det finst noko på resept som kan hjelpe? Evt har andre kjerringråd eg kan prøve? Please!!!!
Gjest Vega Skrevet 3. juni 2003 #2 Skrevet 3. juni 2003 Ta fotbad med grønnsåpe i. Sitt med bena i bløt i ti minutter. Fil vekk døde hudceller. Bruk også en grov klut og vask/gni med den. Tror ikke talkum er noe som hjelper. Kanskje en tur til fotpleier? Det er ikke dyrt, rundt 350 kr. og verdt pengene. Etterpå bør du ta fotbad en gang i uka, kanskje to, ettersom. Det finnes visst noe du kan legge i skoene som fjerner lukta, fås kjøpt på dagligvareforetninger, men jeg vet ikke hva det kalles.
Amica Skrevet 3. juni 2003 #3 Skrevet 3. juni 2003 Sikkert lurt med en tur til noen som kan noe om føtter. Hvis det er med føttene som med resten av kroppen, så liker jo ikke den å bli vasket og herjet med for mye den heller...da oppnår man stort sett motsatt resultat fordi man stimulerer til økt produksjon av beskyttende stoffer. Det eneste jeg kommer på for å forhindre lukt, er å kun bruke naturmaterialer i strømper og sko. Alt som er det minste syntetisk blir klamt og lukter fortere. I skoene må ALT være av skinn om det skal nytte, ikke bare toppen...
Litago Skrevet 4. juni 2003 #4 Skrevet 4. juni 2003 Enig med Amica her. Bruk bare skinn eller tøysko!
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #5 Skrevet 4. juni 2003 Et produkt kalt Podolight Dermo skin er en krem som skal gnies på bena, ligge med sokker på over natta og helst gå med samme sokkene på dagen etterpå. Vaske bena lett om kvelden. Dette skal holde i ca 6 uker, den tar vel bort helst lukt fra bena. Hvor du får tak i den i Norge er jeg ikke sikker på i det hele tatt. Jeg fikk tak i dette i Spania....
*nora* Skrevet 4. juni 2003 #6 Skrevet 4. juni 2003 Har du prøvd oriflame sine fotprodukter? Jeg har ikke selv, men vet at mange skryter av dem, og sier det hjelper. Du kan jo ta en titt her: http://www.oriflame.no/index.jhtml Serien heter Foot care.
Hedda-78 Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2003 Eg har prøvd noko som liknar det der som Gjest snakkar om over her, låt med pulver i sokkane og greier. Dama på apoteket sa at det hjalp på alle, det var det ypperste av fotprodukt. Hjalp ikkje det spor..... Er så lei, så lei....
Gjest Gjest_Bambus_* Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Jeg har hatt store problemer med fotlukt i lang tid. Nå har jeg endelig funnet en løsning som virker for meg! Sokker produsert av bambusfiber. Bambusfibrene er visstnok antibakterielle. Uansett - null fotlukt selv etter lange jobbdager med støvletter! En annen fordel er at det også transporterer fuktighet slik at føttene ikke kjennes klamme. Vet de føres hos Enklere Liv, men man får de sikkert andre steder også...
Gjest Christina Skrevet 7. november 2012 #9 Skrevet 7. november 2012 Hei, Løsningen er enkel (og naturlig) Bruk sokker laget av bambus. Ikke helt sikker, men tror det har noe med at bambusfibrene er antibakterielle... Funker ihvertfall for meg. Ingen mer fotlukt hos meg :laugh: Mange varianter kan kjøpes på nett hos www.doyoubamboo.no
Gjest Maria husbygger Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 Eg veit at dette temaet har vore oppe før, men no treng eg verkeleg hjelp. Eg er plaga med at eg svettar mykje på føtene når eg har sko på meg, sandalar også. Eg har prøvd "alt" av pulver, kremar og fotbad. I dag morges hadde eg føtene i iskaldt vatn i fleire minutt før eg pudra dei med sånn talkum-pulver, og tok på meg sandalane eg hadde hatt i frysaren over natta (et kjerringråd eg har hørt mot dårlig lukt fra skoa). Hjalp det? Neeeida.... etter en time var eg søkkblaut på føtene, eg var varm og skoa lukta... og det var åtte timar til eg kunne ta dei av meg igjen. Er det nokon som veit om det finst noko på resept som kan hjelpe? Evt har andre kjerringråd eg kan prøve? Please!!!! Har du prøvd sokker av bambus?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå