Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å være støttekontakt for sønnen til ei dame jeg ikke kjenner godt-men har snakket med en 4-5 ganger.

Jeg og forstod det som om det er snakk om 2 ganger i uka + en helg i måneden..

Er det faste satser for støttekontakter? Og hva gjelder dersom man tar med barnet på aktiviteter (noe jeg ettersom jeg skjønte er noe hun ønsker).

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått tilbud om å være støttekontakt for sønnen til ei dame jeg ikke kjenner godt-men har snakket med en 4-5 ganger.

Jeg og forstod det som om det er snakk om 2 ganger i uka + en helg i måneden..

Er det faste satser for støttekontakter? Og hva gjelder dersom man tar med barnet på aktiviteter (noe jeg ettersom jeg skjønte er noe hun ønsker).

På forhånd takk!

Har ikke jobbet som støttekontakt selv, men broren min har gjort det. Det er faste satser for støttekontakter. Det er vel ikke veldig godt betalt slik jeg forstod det, men helt greit. Å ta med barnet/personen på aktiviteter er veldig vanlig. Det er det enten arbeidsgiver eller klienten selv (klientens familie) som dekker.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hei!:)

Jeg har jobbet som støttekontakt i to år, så kan fortelle litt! Det er faste satser ja..ligger på ca 100 kr timen, så er ikke godt betalt, man må interessere seg for det! ( gjøre det av glede). Når det gjelder aktiviteter som dere skal gjøre er dette som regel opp til den du er støttekontakt for/foreldrene å bestemme hva er. Man kan bruke noe som heter ledsagerbevis. F.eks. hvis dere skal på kino sender foreldrene med penger til den du er støttekontakt for, du kommer inn gratis pga av beviset. Beviset gjelder for en rekke ting! Kino, bowling,buss,tog,basseng osv. Det gjelder bare å undersøke på forhånd!:) Dette er lagd for att man litt lettere skal kunne finne på aktiviteter uten att det blir for dyrt!:) Gjelder ikke ledsagerbeviset må foreldrene betale! Var i hvertfall sånn i min kommune...Du får også dekket bensin/diesel.

Skal man bli støttekontakt må man ha god tid! Fordi man ofte bruker fritiden sin til å jobbe som det, tar man veldig lett "jobben" med seg hjem hvis du skjønner..! det kan være litt slitsomt.Men en veldig fin jobb hvis du interesserer deg for mennesker! Man gjør det ikke pga av lønna! Etter min erfaring er det nesten betaling nok å se hva man kan gjøre for ett barn eller en familie som ikke alltid har det like lett!:)

Skrevet (endret)

Jeg er støttekontakt. Tjener 106kr timen tror jeg nå, etter nye lønnssatser. Får 25 kr timen i utgiftsedekning som vel skal dekke bensin og slik. Ellers er reglene som den over meg har forklart. Er støttekontakt 5 timer i uka.

Hvis det var snakk om en hel helg i måneden kan det hende at det var snakk om en helg som avlaster. Har i alle fall aldri hørt om noen som har støttekontakt en hel helg. Er også avlaster og da tjener jeg etter ansinitet. Som for meg nå svarer til 151kr timen. Men får bare betalt for 15 timer i døgnet da. Med laveste ansinitet hadde jeg 117 kr timen. Et avlaster 10 døgn i året.

Endret av IrmaAdele
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

I min kommune fungerer det slik at støttekontaktene ikke er å anse som ansatte i kommunen, men går på såkalte "oppdragskontrakter". Du har ikke rett på sosiale goder som sykepenger og feriepenger. Dette er under kritisk vurdering nå, men kan jo være greit å vite foreløpig. Satsene her er som IrmaAdele sier.

Skrevet
I min kommune fungerer det slik at støttekontaktene ikke er å anse som ansatte i kommunen, men går på såkalte "oppdragskontrakter". Du har ikke rett på sosiale goder som sykepenger og feriepenger. Dette er under kritisk vurdering nå, men kan jo være greit å vite foreløpig. Satsene her er som IrmaAdele sier.

Jeg får feriepenger av min lønn men ikke pensjon. Sykepenger aner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...