Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det som irriterer meg mest på fly er faktisk sånne som sitter og trykker når man skal av flyet. Og gjerne snakker høyt om at "det er jo ikke noe å stresse etter... o.s.v" Jeg har både flyskrekk og litt klaus og jeg får helt hetta når nabopassasjeren skal sitte og trykke og "sperre meg inne" samtidig som man skal fortelle alle hvor tåpelig det er å reise seg før trappa er kommet på plass.

Om sånne kunne fått en egen sone i flyet helt bakerst så kunne jo kanskje vi andre faktisk kommet oss av flyet litt før!!!

Jeg er en av de som ikke gidder å reise seg opp før det er klart. Det er en av grunnene til at jeg alltid ber om et vindu-sete. Jeg orker rett og slett ikke å stå og klemme meg inn mellom alle menneskene som absolutt skal være først av flyet alle sammen. Ikke kommer man noe raskere hjem/frem til feriestedet heller. Og jeg regner liksom med at de færreste på flyet har klaustrofobi eller flyskrekk. MEN dersom jeg skulle ha fått en ukjent passager innenfor meg, så prøver jeg å se personen ann. Dersom de ser utolmodige ut, så reiser jeg meg opp litt før.

Dette er ikke ment som at du er dum eller noe slikt. Jeg har forståelse for at du ønsker å komme deg av så raskt som mulig. Jeg bare sier at det er mange som mener det motsatte av deg, og det er vanskelig å blidgjøre alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neida, det er nettopp der problemet IKKE oppstår, nettopp fordi charterflyselskapene har hatt problemet tidligere. Nå varsler de altså foreldrene på hver eneste flyvning om å ikke la barna løpet i midtgangen. iden de startet med det (noen få år siden) har jeg ALDRI opplevd problemet. Men på rutefly, derimot... Med foreldre som ikke er like reisevante...

Bra at de har funnet ut av løsningen på charterreiser da i hvert fall, det er vel gjerne der det er flest barn på tur kanskje?

Ellers, til anna over her. Du sier du irriterer deg over folk som sitter og trykker mens du vil ut av flyet.

Jeg for min del har problemer med å skjønne at folk gjerne står og trykker i midtgangen i et kvarter med håndbagasjen i armene, som om de er redd for ikke å komme ut av flyet før det tar av igjen... slik at de må bli med på en tur til ukjent destinasjon ;)

Skrevet

Fly er ett av de stedene man blir påtvunget andre mennesker på godt og vondt. Jeg liker ikke unger, jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg misliker dem. Men de er ikke det største problemet uansett. Jeg har forståelse for at små barn griner, og jeg kan ikke få gjort noe med det. Jeg har ikke forståelse for at større barn sparker i setet mitt, men det kan jeg få gjort noe med. Jeg har bare innfunnet meg med at hvis jeg vil ta fly så må jeg regne med alt mulig som jeg kanskje ikke er helt komfortabel med.

Jeg har langt større problemer med fulle mennesker, og jeg er glad for at flyselskapene tar dette på alvor i de fleste tilfeller.

Men jeg er helt med på tanken om egne "avdelinger" for barnefamilier, men de trenger ikke å være skjermet. For meg holder det å vite at barnefamilier f.eks. setter seg langt framme i flyet sånn at jeg kan velge å sette meg bak der jeg slipper å ha barnegråt en halvmeter fra meg. Erfaringsmessig setter barnefamiliene seg langt framme uansett, så det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...