Gå til innhold

Lei av bråkete barn på flyreiser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært greit med en egen sone på flyet hvor småbarn, nordlendinger, damer med enorme pupper og folk med dårlig humor eller ånde kunne sitte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det ikke er en fin restaurant, men vanlig folkeskikk må man da kunne forvente?

Ja, det syns jeg man kunne. Kan ikke fri meg for å tenke at de foreldrene som gir blaffen kanskje er slik fordi de mangler oppdragelse selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Barn på fly er mer slitsomme enn de andre nevnte gruppene til sammen. Eneste som er verre er fulle folk, så jeg vil gjerne stemme for at de sistnevnte ikke får komme ombord en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Barn på fly er mer slitsomme enn de andre nevnte gruppene til sammen. Eneste som er verre er fulle folk, så jeg vil gjerne stemme for at de sistnevnte ikke får komme ombord en gang.

Har du noen gang forsøkt å fly SAS i edru tilstand ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-parfyme

Reagerer ofte på parfyme så jeg syns faktisk det er greiere å sitte sammen med en hyggelig 4-åring enn en "fin dame" som har vært på tax-free og prøvd alle parfymene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker er "programmert" til å finne barnegråt plagsomt. Det er for at vi skal prøve å ordne problemet og få barnet til å slutte å gråte.

Det finnnes unger med tilhørende foreldre som oppfører seg eksemplarisk på fly, som overhodet ikke er til sjenanse for noen.

Og så har man de andre. Som de jeg hadde bak meg i fire timer på flyet for et par måneder siden, da jeg var på vei til en konferanse. To unger som satt bak meg og hylte mesteparten av veien, mens de vekslet mellom å sitte i setet sitt og sparke meg i ryggen og å stå i setet og dra meg i håret, kaste mat og juice rundt omkring (også på jobbdressen min..), slåss, osv. Det hele mens foreldrene satt og leste avisen og drakk små flasker med rødvin. Og ble skitsur om noen kommenterte barnas oppførsel. For såpass burde man tåle, nemlig, om man ikke klarte å være ute blant folk så burde vi holde oss hjemme, tenk...

Foreldre som skifter bleier i flysetet er også på fy-listen min. Det samme med de som skal underholde barna med å synge høyt, eller *grøss* med en sånn opptrekkbar spilledåse som de trekker opp igjen og igjen og igjen og igjen og igjen... Og de som lar ungene løpe i midtgangen, og som mener jeg skal synes det er festlig når podene deres absolutt -skal- henge over setet mitt og prøve å spørre meg ut. "hei hei hei hei hei hei hei" er temmelig slitsomt når man prøver å få seg litt søvn fordi man skal rett fra flyet på møte.

Selvsagt er det flere enn barn som er plagsomme. Jeg mener berusede mennesker skulle vært bannlyst, og at alkoholservering på flyet burde vært forbudt. Men at andre -også- er plagsomme er da ikke noen grunn til ikke å gjøre noe for å redusere plagsomheten av andre? Har man to problemer går det an å løse det ene, det er ikke slik at "nei, vi skal ikke gjøre noe med problem A siden B også er et problem.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig problemet? Bråkete barn eller udugelige foreldre? Jeg heller til at det er foreldrene snarere enn barnet, barnet er et resultat (som regel) av sine foreldre. Kanskje skulle tråden hett "lei udugelige foreldre på flyreiser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråkete barn er ikke det største problemet. Da er det verre med voksne folk som deiser seteryggen ned straks fest setebelte skiltet er slått av. Slik sitter de oppreist å prater med sidemannen hele flyturen,mens knærne til den bak er i klem. Skikkelig hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Jeg er enig i at det er foreldrene som ikke oppdrar ungene når de er ute blandt folk. Hadde selv et tilfelle hvor vi skulle ta båten til danmark og hadde selv et barn med. Når taxfree hadde vært åpen en halvtime var det et eviiig bråk uten like. Alle barna hadde sukker opp til ørene og jeg var sikker på at de kom til å spy det opp igjen, for så mye spiste de. Aldri har jeg vært mer sliten enn etter den turen. Barnet vårt fikk chips og vi aktiviserte det med blader og underholdt det litt når det var lei. For oss gikk det greit, barnet hadde en grei oppførsel til tross for at det var midt i trassalderen, og h#n koste seg hele turen, h#n hadde noen rier med grining, men det fikk vi stanset ganske kjept.Vi voksne var utslitt etter å bli dunket utallige ganger i stolsetet og barn som brølte og hylte og klarte ikke å snakke på normalt lydnivå. Mens foreldrene var ute av sikte, barna satt igjen i setene og det var ingen som holdt oppsyn med dem.

- Med barnefri sone så ødelegger det for oss som faktisk ser etter barnet vårt, og vi blir sittende med bare bråk når vi skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig problemet? Bråkete barn eller udugelige foreldre? Jeg heller til at det er foreldrene snarere enn barnet, barnet er et resultat (som regel) av sine foreldre. Kanskje skulle tråden hett "lei udugelige foreldre på flyreiser"?

Det er vel egentlig foreldrene som er problemet ja, og jeg undrer meg om enkelte av dem er her i denne tråden og følte seg veldig truffet et øyeblikk. Det kunne se sånn ut på enkelte useriøse innlegg om soner for alt mulig mellom himmel og jord.

Klart det er lettere å la ungene løpe i midtgangen når det er det den vil, enn å tvinge den til å sitte stille i setet sitt til høylydte protester. Det skjønner vi alle, men det er ikke vi andre som har valgt å ta med disse ungene på fly, så vær så vennlig.

Jeg har flydd med mine tre da de var små, og enda tidligere fløy jeg med tre små fra California til Hawaii. Har aldri vært noe problem med løping, hyling, eller forstyrring av andre passasjerer. Jeg ville blitt utrolig FLAU om mine unger skulle oppført seg sånn, og antakelig ville jeg kviet meg for å ta dem med ut blant folk i det hele tatt.

FOR barnefrie soner på fly. Alle med barn under 7 år, burde sitte på de forreste radene. Ikke bare de som har småbarn. Og det kunne gjerne festes tykke gardiner mellom barneavdelingen og resten, som kunne dempe støyen og vise barn og foreldre hvor grensen for løping går. Vanskelig å gjennomføre antakelig, fordi antallet unger på fly ikke er konstant, men som en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder unger så gjelder ikke modereringen her på KG eller?

Makan til useriøs oppførsel blandt noen av "debattantene" her.

Jeg er HELT enig med det avisen skriver. Hva i all verden er problemet med å ha unger i egne avdelinger? Det har de på tog! Neste unge som forstyrrer meg på businessreise kommer jeg til å bære etter øret ned til foreldrene og fortelle hvor landet ligger. Dette er et av mine største irritasjonsmoment og burde vært innført for lenge siden!

dersom du er så plaget av barn på dine "businessreiser", bør du kanskje vurdere å reise på businessclass neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dersom du er så plaget av barn på dine "businessreiser", bør du kanskje vurdere å reise på businessclass neste gang?

jeg gjør jo det for svingende!!! Men skal innrømme at det er mindre av det der. Verste turen er vel inn til gardemoen, jeg må reise dit hvis det ikke passer med Amsterdam flighten fra Sola. I Norge har de ikke businessclass heller

Endret av mann23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kunne gjerne festes tykke gardiner mellom barneavdelingen og resten, som kunne dempe støyen og vise barn og foreldre hvor grensen for løping går.

? Du kan ikke ha flydd mye, eller så er det svært lenge siden... Problemet oppstår vel helst på lengre reiser? Eller OPPSTO? I dag ber alltid purseren foreldrene om å holde barna sine fra å leke i midtgangen. Og det respekterer selvsagt foreldrene. Det er flere år siden jeg har sett barn løpe fram og tilbake på flyet. Derimot er det en haug med frekke voksne som gjennom hele flyturen presser seg forbi serveringsvogner når de pent har fått beskjed om å sitte i ro til serveringen er over... Du er kanskje en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør det om barna løper i midtgangen?

Er forøvrig enig i at barnesoner hadde vært en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

? Du kan ikke ha flydd mye, eller så er det svært lenge siden... Problemet oppstår vel helst på lengre reiser? Eller OPPSTO? I dag ber alltid purseren foreldrene om å holde barna sine fra å leke i midtgangen. Og det respekterer selvsagt foreldrene. Det er flere år siden jeg har sett barn løpe fram og tilbake på flyet. Derimot er det en haug med frekke voksne som gjennom hele flyturen presser seg forbi serveringsvogner når de pent har fått beskjed om å sitte i ro til serveringen er over... Du er kanskje en av dem?

Har flydd min del jeg, både kort og langt, men aldri på en eneste chartertur, og det er kanskje der problemet som oftest oppstår. Neida, jeg har ikke opplevd så mange problemer med barn på fly, men barn er barn, også andre steder, og de har de samme foreldrene uansett hvor de befinner seg, om det er på restauranter, på tog eller på buss og i butikk. Er foreldrene sløve eller slitne så hender det at de får "rabiate" unger som er til plage for andre.

Jeg nevnte forøvrig at jeg har flydd med egne barn også, og at det aldri har vært et problem med at mine ikke har klart å sitte i ro, det være seg lange eller korte reiser. Ikke nødvendigvis fordi jeg er en fantastisk mor, men fordi jeg har vært velsignet med rolige barn.

Og nei, jeg er ikke av dem som presser meg verken hit eller dit når jeg er ute og flyr. Hvis jeg slipper å bevege meg ut av setet i det hele tatt, så er jeg kjempefornøyd. Derfor prøver jeg å alltid få vindusplass også, så jeg slipper og reise meg for andre som flyr ustanselig på do og hva de holder på med hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men aldri på en eneste chartertur, og det er kanskje der problemet som oftest oppstår.

Neida, det er nettopp der problemet IKKE oppstår, nettopp fordi charterflyselskapene har hatt problemet tidligere. Nå varsler de altså foreldrene på hver eneste flyvning om å ikke la barna løpet i midtgangen. iden de startet med det (noen få år siden) har jeg ALDRI opplevd problemet. Men på rutefly, derimot... Med foreldre som ikke er like reisevante...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anja_*
JEG GRUER MEG TIL DET BLIR LOV Å SNAKKE I MOBIL PÅ FLYET.

TENK DEN PIPINGEN AV SMS OG HØYTSNAKKINGA.

Håper det aldri blir noe av! - Gruer meg til å sitte fastspent og ufrivillig måtte høre på teite telefonsamtaler ala: "ja, nå sitter jeg på flyet, dere, hehe".

Kjære Gud- la det aldri skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest på fly er faktisk sånne som sitter og trykker når man skal av flyet. Og gjerne snakker høyt om at "det er jo ikke noe å stresse etter... o.s.v" Jeg har både flyskrekk og litt klaus og jeg får helt hetta når nabopassasjeren skal sitte og trykke og "sperre meg inne" samtidig som man skal fortelle alle hvor tåpelig det er å reise seg før trappa er kommet på plass.

Om sånne kunne fått en egen sone i flyet helt bakerst så kunne jo kanskje vi andre faktisk kommet oss av flyet litt før!!!

Det eneste som irriterer meg mer er å ha fulle folk som medpassasjerer. Det får meg rett og slett til å føle meg utrygg. Også er det utrolig ubehagelig med parfymedamer/svetteluktmenn. Barn kommer faktisk langt nede på lista for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...