Gå til innhold

Skumle pek og klikk spill.. A'la Phantasmagoria


Gjest Gjest_Vaporetta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vaporetta

Hei!

Jeg elsker sånne skumle pek og klikk spill..

Da tenker jeg på sånn som gamle Phantasmagoria, og relativt nye Scratches..

Altså, litt gammeldagse spill av typen : Du flytter inn i ett nytt herskapshus, men her er det noe skummelt, og strømmen går, og du må finne ut av hva som egentlig skjer her, ved hjelp av å klikke på ting i rett rekkefølge, lese gamle dagbøker, finne fyrstikker i kjelleren som man kan fyre opp lampa på loftet med osv..

Skjønner dere hva jeg mener?

Spørsmålet mitt er egentlig :

Har dere noen tips på andre bra sånne spill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker sånne skumle pek og klikk spill
Denne typen spill kalles for Adventure games eller Eventyr spill.

Jeg er også glad i slike, men ikke av typen Phantasmagoria. Det blir litt for creepy for meg - og litt for gammel spill teknologi.

Et eldre "skummelt" og bra adventure games er Gabriel Knight, Beast within.

Benytter samme gamle teknologi som Phantasmagoria, med ekte mennesker i filmklipp av tvilsom kvalitet etter dagens standard..men historien er jo det viktigste ?

Noen nyere "skumle" adventure games :

* Dracula: Origin

* Still Life

* Dracula 3: Path of the Dragon

* Penumbra: Black Plague (litt mere action)

Frogwares har mange Sherlock Holmes spill. De fleste har en creepy undertone.

Mange fine Agatha Christie spill. Personlig liker jeg disse godt. Pen grafikk og gode historier.

Du nenvte Scratches. Får litt varierende karakterer, men sjekk denne siden, og legg merke til "Games you may like / Similar games" delen i venstre side. Les om noen av disse spillene. Har ikke prøvet noen av dem selv. De fleste får dårlige omtaler.

Her kan du kikke i gjennom en liste over gode adventure games. Se over titlene og last ned noen demoer.

Personlig venter jeg på Dead mountaineer's hotel. Ser stemningsfull ut. Liker sånn stengt-inne-på-avsides-sted-pga-storm spill :)

Kan også varmt anbefale Broken Sword serien. Spesiellt 1 & 2. Ikke mye skummelt her, men nydelig håndtegnet old-style grafikk i de første spillene, og gode historier ispedd morsomme kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...