Gjest Kit Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hei.. Jeg har lenge hatt problemer med smerter i hodet og noen ganger hendene under dårlig vær, lavtrykk, regn, torden etc.. Det siste halvåret har dette bare forværret seg, og jeg har vondt i hele kroppen. Jeg kjenner det i ledd og i musklene.. Er det noen som er kjent med dette? Er dette vanlig, eller er jeg "overfølsom"? Jeg har i perioder ikke orket meg på jobb en gang (2-3 ganger) og jeg anser meg vanligvis som en veldig oppegående person som ikke lar noe smått holde meg hjemme fra jobb. Dette begynner å bli plagsomt! Noen som kjenner seg igjen? Er det noe som kan hjelpe mot dette? Blir jeg noengang kvitt det? Alle råd taes imot med stor takk...... Kit!
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Hei.. Jeg har lenge hatt problemer med smerter i hodet og noen ganger hendene under dårlig vær, lavtrykk, regn, torden etc.. Det siste halvåret har dette bare forværret seg, og jeg har vondt i hele kroppen. Jeg kjenner det i ledd og i musklene.. Er det noen som er kjent med dette? Er dette vanlig, eller er jeg "overfølsom"? Jeg har i perioder ikke orket meg på jobb en gang (2-3 ganger) og jeg anser meg vanligvis som en veldig oppegående person som ikke lar noe smått holde meg hjemme fra jobb. Dette begynner å bli plagsomt! Noen som kjenner seg igjen? Er det noe som kan hjelpe mot dette? Blir jeg noengang kvitt det? Alle råd taes imot med stor takk...... Kit!
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Hei på deg, Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, jeg reagerer også slik!! Enkelte mennesker er mer følsomme og sensitive for lavtrykk/værforandringer enn andre. Du er ikke en smule reumatisk da?? Siden du reagerer så sterkt mener jeg...., det er jo ille når du blir så "dårlig" at du ikke klarer å gå på jobb. I mitt tilfelle henger det nok sammen med det, kanskje du skulle sjekke?? Jeg gikk til homeopat og fikk kjempegod hjelp av det. Spiser også ganske "store" doser Omega3, som også hjelper. Mariluu
Gjest Kit Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Åh så godt med svar! Tusen takk... Hva gjør en homeopat? Og hva gjorde han/hun for at det skulle hjelpe? Dersom det er en smule reumatisk - betyr det at det kan bli værre med årene? Kan det kureres helt? Jeg er en veldig aktiv jente og tåler dårlig å ligge i ro for mye, blir så utålmodig og det er frustrerende å bli "holdt nede" sånn her.... Blir så ufrivillig redusert! Men det vet du sikkert alt om selv. ;-P Kit
Gjest Kit Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Åh så godt med svar! Tusen takk... Hva gjør en homeopat? Og hva gjorde han/hun for at det skulle hjelpe? Dersom det er en smule reumatisk - betyr det at det kan bli værre med årene? Kan det kureres helt? Jeg er en veldig aktiv jente og tåler dårlig å ligge i ro for mye, blir så utålmodig og det er frustrerende å bli "holdt nede" sånn her.... Blir så ufrivillig redusert! Men det vet du sikkert alt om selv. ;-P Kit
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Åh så godt med svar! Tusen takk... Hva gjør en homeopat? Og hva gjorde han/hun for at det skulle hjelpe? Dersom det er en smule reumatisk - betyr det at det kan bli værre med årene? Kan det kureres helt? Jeg er en veldig aktiv jente og tåler dårlig å ligge i ro for mye, blir så utålmodig og det er frustrerende å bli "holdt nede" sånn her.... Blir så ufrivillig redusert! Men det vet du sikkert alt om selv. ;-P Kit Hei igjen, En homeopat stiller en hel masse spørsmål om deg, både i forhold til symptomer, matvaner, søvn, etc. etc. Så får du en eller flere homeopatiske medisiner (sukkerkuler) som er tilpasset akkurat deg og dine opplevelser av symptomene dine. Som sagt har jeg hatt veldig god hjelp av det. Hvor i landet bor du? kanskje jeg har noen å anbefale deg. Skulle det være reumatisk betinget, trenger det ikke bli verre og verre, det fins utrolig mye du kan gjøre for å "holde det i sjakk", trening, kosthold, masse masse. Kan være lurt å sjekke det ihvertfall. Det kan jo selvfølgelig være at du bare er ekstremt sensitiv for fuktig vær, det er meget mulig det også Skjønner godt at det er frustrerende ja....., men som sagt det finns hjelp, jeg er mye bedre enn jeg var før. Mariluu
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Åh tusen takk igjen altså... Jeg har undersøkt en del på egenhånd (legetime imorgen), og det ser ut til at det kan være fibromyalgi jeg har, med symptomene som hører til - kjenner igjen omtrent alle punkter. Heldigvis er det som du sier en god del man kan gjøre ved kosthold for å hjelpe på dette, så jeg har en masse på gang allerede. Skal jeg ta opp dette hos fastlegen min eller skal jeg like greit dra rett til homeopat? Jeg bor i Trondheim, så tar gjerne imot en anbefaling om du har.. Kit
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Åh tusen takk igjen altså... Jeg har undersøkt en del på egenhånd (legetime imorgen), og det ser ut til at det kan være fibromyalgi jeg har, med symptomene som hører til - kjenner igjen omtrent alle punkter. Heldigvis er det som du sier en god del man kan gjøre ved kosthold for å hjelpe på dette, så jeg har en masse på gang allerede. Skal jeg ta opp dette hos fastlegen min eller skal jeg like greit dra rett til homeopat? Jeg bor i Trondheim, så tar gjerne imot en anbefaling om du har.. Kit Hei på deg igjen, Ikke usannsynlig at det er fibromyalgi nei...., ofte en veldig lang prosess å få den diagnosen hos en lege desverre, men du får høre hva han/hun sier i morgen. Jeg ville oppsøkt Homeopat uansett, jeg bor også i Trondheim nemlig, og kan varmt anbefale en dame som heter Tove Nordtømme, hun har drevet i mange år og er utrolig dyktig. Masse lykke til
Gjest Kit Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 Flott, tusen takk - jeg ringer på mandag! Hvordan stilles en sånn diagnose? Jeg leste at det ikke vises på verken røntgen eller blodprøver..
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 Hei. Jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan du beskriver plagene dine. Jeg har det værst i nedre rygg (korsryggen) når jeg har vondt. Jeg har hatt det endel år nå og har mer eller mindre prøvd å leve med det. Jeg har også ekstra vondt når det er fuktig vær o.l Jeg er revmatisk, samme som min mor, mormor osv. Smertene i ryggen gjør at jeg blir svimmel , sløv og hodepine... En ting jeg har lært etter mange år er å bruke ullsokker, ullteppe der det gjør vondt + ibux krem direkte der det verker.. Min mor har ogå fibromylergi forresten, men jeg er heldigvis ikke så plaget som henne. Håper du finner ut hva det er du har.. Hilsen Unni
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Flott, tusen takk - jeg ringer på mandag! Hvordan stilles en sånn diagnose? Jeg leste at det ikke vises på verken røntgen eller blodprøver.. Min mor fikk stilt diagnosen etter mange år, hun er 55 år og har hatt en jobb med tungeløft hele livet. Tror ikke den diagnosen stilles før man har sjekket alle andre muligheter.. -U
Eline1986 Skrevet 28. august 2008 #14 Skrevet 28. august 2008 Hei! jeg har det akkurat sånn som deg. skjønner godt at du er frustrert. sommeren er topp, da merker jeg nesten ingenting. Det som er så dumt med slike plager er at "ingen tror deg".. jeg har i flere år oppsøkt diverse hjelp, alt fra fastlege til ostepat, fysioterapeut,akupunktør osv, uten noen nevneverdige resultater. Nå er det sånn at jeg nesten har gitt opp. Uansette hvem jeg har henvendt meg til, så får jeg beskjed om å være flink til å tøye musklene.. synes ikke det har noe spesiell virkning. Vil veldig gjerne høre hvordan det går med din prosess og om du får noe hjelp! Har dessverre ingen gode råd til deg, bare medfølelse
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 28. august 2008 #15 Skrevet 28. august 2008 Flott, tusen takk - jeg ringer på mandag! Hvordan stilles en sånn diagnose? Jeg leste at det ikke vises på verken røntgen eller blodprøver.. Hei og hopp, stemmer at det ikke vises på prøver, de undersøker det meste for å utelukke andre ting, deretter handler det vel om å observere symptomer etc. over lang tid, samt at man må tester smerter i triggerpunkter rundt om i kroppen..... er visstnok en lang prosess. Sånn som jeg ser det spiller det ikke så stor rolle hvilken diagnose man, eller hva den heter. En annen ting jeg kan tipse deg om er Qigong, har du vært borti det? Les litt om det på nettet, jeg begynte med dette for et par mnd. siden, supert!! Siden du bor i Trondheim, vet jeg at det starter kurs i dette i september. Ha en fin kveld Mariluu
Gjest Kit Skrevet 1. september 2008 #16 Skrevet 1. september 2008 Sukk, skrev et langt svar - så forsvant det....... Korte sagt: - takk for tips, rekker ikke kurs, men sjekker ut senere anledninger! - hvor lang tid tok det før du merket forskjeller? Jeg har begynt på omega 3 og magnesiumstabletter, sover allerede veldig bra, ingen kramper lenger, så er spent på det enda mer langsiktige resultatet med muskelsmerter osv.. TAKK luu!! ;-D
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 Sukk, skrev et langt svar - så forsvant det....... Korte sagt: - takk for tips, rekker ikke kurs, men sjekker ut senere anledninger! - hvor lang tid tok det før du merket forskjeller? Jeg har begynt på omega 3 og magnesiumstabletter, sover allerede veldig bra, ingen kramper lenger, så er spent på det enda mer langsiktige resultatet med muskelsmerter osv.. TAKK luu!! ;-D Hei på deg. Så flott at du har "kommet igang", magnesium er supert, og virker rimelig raskt. Omega3 må du ta en god stund før virkningen kommer, du kan godt ta dobbel dose av det som står på pakken. Jeg merka bedring etter et par mnd., gradvis bedre og bedre. Det jeg merket var at jeg måtte ta det pent med trening, altså styrketrening etc, det gjorde ting verre for meg. Kjappe gåturer hver dag er min form for trening, og eventuellt svømming. Lykke til, til jul er du nok i fantastisk form!! Mariluu
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Hei. Jeg har fibromyalgi og er utrolig værsyk På fibromyalgiforbundets diskusjonsforum startet jeg i går en tråd ang værsyke fordi det var storm i Trøndelag da Følg med på denne tråden: http://www.fibromyalgi.no/forside/forum/hv...a_tas_paa_alvor På ME-forumet er det også mange tråder om det å være værsyk Piami
Gjest hei værsyk.farge Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 Hei.. Jeg har lenge hatt problemer med smerter i hodet og noen ganger hendene under dårlig vær, lavtrykk, regn, torden etc.. Det siste halvåret har dette bare forværret seg, og jeg har vondt i hele kroppen. Jeg kjenner det i ledd og i musklene.. Er det noen som er kjent med dette? Er dette vanlig, eller er jeg "overfølsom"? Jeg har i perioder ikke orket meg på jobb en gang (2-3 ganger) og jeg anser meg vanligvis som en veldig oppegående person som ikke lar noe smått holde meg hjemme fra jobb. Dette begynner å bli plagsomt! Noen som kjenner seg igjen? Er det noe som kan hjelpe mot dette? Blir jeg noengang kvitt det? Alle råd taes imot med stor takk...... Kit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå