Gå til innhold

Hvor sover katten/hunden din?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ærlig talt. Til alle som skal formane alle andre om hva som er riktig. Det må da være hver og ens eget valg?

Jeg velger å ikke ha kattene på mitt soverom, pga kattehår i dyne og klær, økt risiko for allergi, større mengder støvmidd i stengetøyet, og risikoen for toxoplasmose om man etterhvert skal ha barn. Det er min personlige vurdering.

Men det er da virkelig ingen vesentlige medisinske årsaker til at dyr ikke skal være på soverommet. Utover en marginal økt risiko fro allergi, men sånn sett er jo den største risikoen å ha dyr i huset i utgangspunktet.

Enig med deg, nok engang Anette:)

Videoannonse
Annonse
Gjest cavaliereieren
Skrevet

jeg syntes også at det var ekkelt med å ha dyr i sengen, men det var før jeg fikk hund selv, og han sover i sengen min, jeg får ikke sove uten han! og jeg er av den grunn til at han er i senga nøye med vask og stell av ham!! ingen møkkete hund for å si det sånn!! og pelsen blir børstet fri for utendørsrusk de andre dagene av uken som ikke er hans badedag! og jeg menneskegjør han ikke fordi om han sover sammen med meg, men jeg er jo bare veldig glad i han.

Skrevet

Pusen min har ett teppe på gulvet inne i klesskapet mitt. Der trives han godt :) Ellers lar vi han komme opp i senga når vi har lagt oss om kvelden for å kose litt, da det er eneste stedet han koser seg så mye at han maler! Men når han er "ferdig" hopper han ned og trasker inn i skapet. Om dagen får han ikke være på soverommet i det hele tatt, og sover der han måtte finne på å legge seg ned :)

Katten til mamma og pappa sov mye under rododenro(?)busken foran huset :P

Skrevet

Hunden vår har egen madrass med eget sengetøy på gangen, rett uttafor soverommet vårt. (Hun snorker så fælt og drømmer høylydt) Men hun har en mindre seng på soverommet vårt også, som hun av og til kommer inn og legger seg på, alternativet er der. :)

Hun er litt for stor for å ha i senga vår synes jeg..

Skrevet
Har akkurat fått 2 kattunger i hus. De er veldig kosete og elsker å ligge i sengen vår. Men når vi skal sove, må de ut på stuen. Der sover de enten i klorestativhuset sitt eller i sofaen..

Hvor sover din katt/hund?

Og syns du det er "dårlig gjort" og lukke døren til soverommet om natten?

Pusen min sover stort sett hvor han vil. Som regel på sofaen, men det hender at han kommer og legger seg hos meg i løpet av natten. Jeg syns ikke det er dårlig gjort å lukke døren til soverommet, det får være opp til hver enkelt.

Skrevet (endret)

Den sover i gangen. Har alltid gjort det, og har egen soveplass der. Vi har forresten en katt.

Endret av Annie
Skrevet (endret)

Vi har flere hunder, og de fleste sover ute. De har egen hundegård (der de fritt kan bevege seg mellom ute og inne), og er polarhunder som trives best i uteklima. På inneområdet har de hver sin madrass, slik at det skal være godt å ligge.

En av dem (vår førstefødte :) ) bor imidlertid inne. Han sover på sitt eget rom :fnise: Der har han stor dobbeltseng, haugevis med leker, stereoanlegg (som MÅ spille favorittmusikken hans ved sengetid) etc etc. Vi har 3 gjesterom, så vi fant ut at vi klarte oss fint med 2 og gav øyenstenen vår det ene.

Har stort sett aldri hunden(e) i senga av flere årsaker. For det første blir jeg litt allergisk når det blir mye hundehår konsentrert rundt meg. For det andre hadde det blitt slitsomt å måtte skifte på senga hver eneste dag, og for det tredje kan jeg tenkte meg at det går litt utover det intime liv....

Han får imidlertid komme opp om han blir redd om natta- og ved spesielle anledninger (morsdag og farsdag med frokost på senga etc).

Endret av Sjefs-snipa
Gjest Gjest_Pus_*
Skrevet

Mine dyr har alltid hatt egne senger...enten på stua, eller eget rom når vi hadde større plass. Sengen er kun for meg og mannen, synes ikke barn har noe der å gjøre heller...alle skal sove på egne rom. Klart om barnet ville kose litt i senga med oss om morgenen, så er det en annen sak. Og dyrene kan gjerne sove middag med oss på sofaen.

Har hatt et unntak, da ene pusegutten som baby var veldig redd første natta, og grein og grein....da fikk han sove i senga...våknet dagen etterpå med en liten pus oppi armhulen min :rødme:

Så for meg, dyr eller mennsker, alle skal sove i egne senger om natten :jepp:

Skrevet
Vi har flere hunder, og de fleste sover ute. De har egen hundegård (der de fritt kan bevege seg mellom ute og inne), og er polarhunder som trives best i uteklima. På inneområdet har de hver sin madrass, slik at det skal være godt å ligge.

Min er også polarhund (husky), men den har ikke fått med seg at den skal trives best ute. Iallefall ikke hvis den skal være ute helt alene.

Hunden min ligger igrunnen akkurat der den har lyst til å ligge. Har teppe i et hjørne av sofaen som den kan ligge på, også er det en kurvstol som den liker. Ellers har den buret sitt. Og om morgenen kommer den snikende opp i senga for litt morra-kos :klemmer:

Da jeg fikk min første hund, begynte jeg med faste liggeplasser og ikke-hund-i-møblene-regler. Men så ble det innmari kjedelig med en hund som bare var på gulvete hele tiden... Så nå har jeg armkrok-hund :sjenert:

Skrevet
Min er også polarhund (husky), men den har ikke fått med seg at den skal trives best ute. Iallefall ikke hvis den skal være ute helt alene.

:fnise: Det har nok med hva de er vant med :)

Den av hundene som har eget rom inne, er også polarhund. Men, siden han er vår førstefødte er han ekstremt bortskjemt. De andre har vært vant med å være ute hele livet - og stortrives med det. Du vet- dette er jo hunder som kan løpe iditarod i 40 kuldegrader ! :)

Skrevet

Schaeferen vaar ligger i senga, mellom mannen sine ben. Det er 50 kilo hund i senge enden. Skifter sengetoey OFTE!

Skrevet

katten vår har erobret den ene skinn stolen, får han ikke den blir han fornermet og går ut igjen ;) hehe

Skrevet

Pus ligger alltid i sengen min sammen med meg. Og hun må ALLTID ligge på den siden som jeg vender hodet mitt mot.. D.v.s. at hun ikke vil ligge bak ryggen min ! Så hver gang jeg flytter meg, flytter hun seg også. Av og til legger hun seg i fotenden min, må innrømme at jeg sover litt bedre da !

Hun enten snorker eller maler, men heldigvis synes jeg jeg begge dele er sk en deilig, hjemlig vuggesang ! Savner det faktisk når jeg er bortreist..

Skrevet

Hunden vår ligger i senga vår sammen med oss om natta. Vi hadde henne i bur til å begynne med, og det gikk veldig fint (buret var ganske stort da), men etter en gang eller to hvor hun lå i senga vår nekter hun å ligge i buret mer... Samboer synes så synd på henne når hun ligger der, og jeg er jo forsåvidt enig i det så derfor får hun nå lov å ligge i senga... Hun skal alltid ligge oppå eller tett inntil en av oss, søker varme hele tiden. Hun ligger som regel mellom beina på en av oss, men det har hendt et par ganger da jeg har skullet snu meg mot sambo at hun har ligget mellom oss, med hodet rett utenfor dyna, så det så ut som om lå som oss :fnise:

Ellers på dagen ligger hun der hun vil, som regel i morgenkåpa til samboeren min på badet, eller i en eller annen solflekk i leiligheten ;)

Skrevet

Hunden vår ligger i sin egen gode "skinn"seng (sånn firkantet) som står under trappen i kjellerstuen.

Han elsker å ligge der. Tusler ned ganske nøyaktig i 23 tiden på kvelden hver dag og sover der tungt til vi står opp neste dag. Da kommer han tassende opp, søvnig i øynene. :)

Skrevet

Katten vår sover alltid i sengen sammen med oss, og det synes vi er kjempekoselig :søvn: Hun har en liten kose-ape som hun bruker å hente og ta med seg i sengen som en teddybjørn :rødme:

Hun er innekatt, så vi slipper heldigvis lopper og hva enn det måtte være. Vi elsker katten vår, og vi elsker hennes selskap :yvonne:

Skrevet

Katt og hund går fritt i hele huset. Som regel sover hunden ved siden av senga, mens katten gjerne sover sammenkrøllet tett inntil hunden. Det hender katten sniker seg opp og sover oppå dyna etter at jeg har sovnet. Av og til våkner jeg av en lyd som får meg til å lure på om dyret er dieseldrevet.. ;)

Skrevet

har 2 mellomstore hunder og begge sover i senga samme meg og samboeren!!! Helst nder dyna med meg!! hehehe... det er så koselig!

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Katten min sover akkurat der det passer den. :ler: Og det er sjelden i min seng, men gjerne under sengen vår og oppe på klesskapet på rommet mitt. Hun kan finne på å legge seg i overkøyen på ene barnerommet, ellers er badet et foretrukket sted. Hun liker ikke å bli forstyrret når hun sover så hun vil gjerne ligge alene, eller med god avstand til bein og andre ting som kan røre på seg i løpet av natten. Hun ligger gjerne i sengen min når ingen andre ligger der. Og det gjør ingenting, hun er et av lysene i livet mitt for tiden.

Skrevet

Hunden vår sover på kjøkkenet om natten, men alt av dører står åpent, så det hender hun legger seg til i sofaen i stuen selv om hun vet at hun ikke har lov..

Soverommet er det eneste rommet hun ikke har lov til å gå inn på, så der er hun aldri.

Kjøkkenet er liksom den faste plassen hennes med matskåler og sånt, men hun har seng ute på trappa, i stuen, på loftet og på kontoret mitt også, sånn at hun ellers alltid kan være sammen med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...