PoisonIvy Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Har akkurat fått 2 kattunger i hus. De er veldig kosete og elsker å ligge i sengen vår. Men når vi skal sove, må de ut på stuen. Der sover de enten i klorestativhuset sitt eller i sofaen.. Hvor sover din katt/hund? Og syns du det er "dårlig gjort" og lukke døren til soverommet om natten?
Chimamanda Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Nei, jeg synes ikke det er daarlig gjort. Vaar katt har aldri faatt lov til aa ligge i sengene her i huset. Katten her sover i sofaen, paa gulvet, paa en stol eller utenfor sovesomsdoera mi Noen ganger klarer hun aa snike seg inn paa gjesterommet ogsaa, men det faar hun egentlig ikke lov til..
Arkana Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Kattene våre får sove hvor de vil. Det er bare sånn vi liker å ha det uten at vi tenker at det er dårlig gjort å gjøre det på andre måter. Den eldste katten sover som oftest i stua eller på gjesterommet. Den yngste katten sover alltid i sengen vår.
spezitas Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 I senga vår, hvor ellers;) Kattene vil være der vi er. Våkner opp om morgenen med mann, to barn og tre katter i senga. Deeeilig! (Bortsett fra at jeg er litt stiv i ryggen av og til...)
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Pusina mi sover på forskjellige steder: på klorestativet sitt på verandaen, i sofaen, i en kurvstol på badet.. :søvn: Men om natten sover hun hos meg, ligger på armen min! :rødme: Våkner innimellom av at hun slikker meg på armen, snur seg eller strekker litt på seg. Forrige pusen min fikk ikke sove i senga mi, for jeg innbilte meg at jeg ikke fikk sove skikkelig da. Men nå er jeg avhengig... Syns ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for at de ikke får være på soverommet om natta nei. De er jo to, og har selskap i hverandre! Jeg hadde også to en periode, og da fikk de heller ikke være på soverommet om natta. Det ble for mye styr. Aurora
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Min katt sover nå hvor den vil. men jeg ønsker nå å venne den på å være ute om natten. Det er jeg vant med fra jeg var liten og syns det fungerer best iforhold til at jeg ikke ønsker å ha kattedo inne.
hufsa! Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Heia nå har jeg ingen dyr men kan ikke sjønne at dere orker å ha dyra i senga deres??Synntes det er supersvinete!!Naboens katt kom seg inn på rommet mitt en gang og lå på enden av senga når jeg skulle legge meg,hev den ut og tenkte:tja,bytter på senga i morra! men det skulle jeg ikke gjort den hadde noe loppedritt i pelsen og jeg hadde småbitt over alt om morgenen.Fyttigrisen å kvalmt!!Full av røde prikker.Tenk på alle de plassene kattene er i løpet av en dag og roter!Og katter i ungenes seng skulle iallefall vært forbudt, for de er ikke obs på lopper og dritt.Nei dyra for holde seg på gulvet må skille mellom mennesker og dyr!Min mening iallefall!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Heia nå har jeg ingen dyr men kan ikke sjønne at dere orker å ha dyra i senga deres??Synntes det er supersvinete!!Naboens katt kom seg inn på rommet mitt en gang og lå på enden av senga når jeg skulle legge meg,hev den ut og tenkte:tja,bytter på senga i morra! men det skulle jeg ikke gjort den hadde noe loppedritt i pelsen og jeg hadde småbitt over alt om morgenen.Fyttigrisen å kvalmt!!Full av røde prikker.Tenk på alle de plassene kattene er i løpet av en dag og roter!Og katter i ungenes seng skulle iallefall vært forbudt, for de er ikke obs på lopper og dritt.Nei dyra for holde seg på gulvet må skille mellom mennesker og dyr!Min mening iallefall! Forsåvidt enig i det.. men blandt folket her så virker det jo igrunn som at kattene skal behandles som mennesker også da, ergo skulle de igrunn hatt egen seng;)
hufsa! Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Forsåvidt enig i det.. men blandt folket her så virker det jo igrunn som at kattene skal behandles som mennesker også da, ergo skulle de igrunn hatt egen seng;) Ja helt enig!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Forsåvidt enig i det.. men blandt folket her så virker det jo igrunn som at kattene skal behandles som mennesker også da, ergo skulle de igrunn hatt egen seng;) Det er jo ikke snakk om å behandle katter som om de var mennesker, men det er snakk om at VI er mennesker. Med følelser som også smitter av på dyrene. Dessuten er det mange, spesielt enslige, som finner trøst i å ha et dyr hos seg. Og for alt vi vet kan dette like godt være innekatter som ikke er så "skitne" som utekatter tydligvis er.
PoisonIvy Skrevet 26. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2008 De sov i sengen vår i begynnelsen. men en natt klarte jeg å vikle ene pusen inn i dyna og mellom knærne mine (ja, jeg sover veldig urolig). Pusen mjauet og gråt, men jeg våknet ikke. Det gjorde heldigvis samboer... Så jeg tør rett og slett ikke ha de i sengen lenger.. Men det virker ikke som om de "lider! av å måtte sove på stua - heldigvis. Har forøvrig innekatter, så de er ikke særlig mer møkkete enn meg
Brunhilde Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 I senga vår, hvor ellers;) Kattene vil være der vi er. Våkner opp om morgenen med mann, to barn og tre katter i senga. Deeeilig! (Bortsett fra at jeg er litt stiv i ryggen av og til...) Høres koselig ut. Vår katt sover i senga, og det nytter ikke å lukke døra til soverommet, vil den inn så åpner den døra selv. Heldigvis ligger den i fotenden. Til hufsa! vil jeg si at jeg ikke syns det er svinete med dyr i senga. Loppene som bet deg var sannsynligvis fuglelopper, og de kan komme seg med dyna inn når du har luftet den. Slett ikke sikkert at katten var synderen. På den annen side, du høres nokså hysterisk ut i forhold til dyr i senga, kanskje prikkene var en psykisk reaksjon?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Mine sover hvor enn de vil sove. Har liten leilighet og de er innekatter så har ikke samvittighet til å stenge de ute fra noen som helst rom. Som oftest så sover han ene i enden av senga, han andre sover i vinduet men kommer ned i løpet av natten og han siste sover som oftest i vinduet eller på toppen av klorestativet. På dagen sover de hvor enn de får plass, gjerne oppå stativet sitt, pc-stolene, senga, i vinduet, på gulvet, ja, alle steder en katt har plass til å krølle seg sammen omtrent.
AnetteR Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 På et eget rom. Her sover de godt gjennom natten - aldri noe bråk. Jeg elsker katter, og synes det er veldig koselig å ta en ettermiddagslur sammen med dem på sofaen. Men det å ha de i sengen har jeg alltid syntes var uhygenisk. De har ikke tilgang til soverommene. På den måten unngår jeg også kattehår på klærne. Av hygieniske årsaker er kattene også lært opp til å aldri gå på kjøkkenbenk eller bord.
Ambivalent Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Min pus sover som regel i kontorstolen om natta. Eller i sofaen. Hun får ikke komme inn på soverommet vårt, de få gangene hun har fått lov til det har det bare blitt herjing og leking. På ettermiddagen hender det hun sover oppå meg når jeg slapper av på sofaen. Husker en gang jeg passet en liten kattunge i et par uker, hun skulle absolutt sove i halsgropa mi om natta, hver natt. En natt våknet jeg av at hun gråt hysterisk; jeg hadde slengt armen min over henne så hun ikke kom seg løs, stakkar.
Leo Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Til hufsa! vil jeg si at jeg ikke syns det er svinete med dyr i senga. Loppene som bet deg var sannsynligvis fuglelopper, og de kan komme seg med dyna inn når du har luftet den. Slett ikke sikkert at katten var synderen. På den annen side, du høres nokså hysterisk ut i forhold til dyr i senga, kanskje prikkene var en psykisk reaksjon? Veldig enig! Normalt sover hunden i sin egen seng på eget rom og katten der det passer seg. (Sistnevnte er forresten en ikke helt unormal katt som stort sett sover om dagen... ). Begge behandles for lopper, lus og flått hele sesongen og drar sannsynligvis ikke med seg mer enn det jeg gjør selv.... Når dyrene av en eller annen grunn har behov for det, dvs. er stresset, redde, syke etc. får de sove sammen med meg og da er det ikke vanskeligere enn at jeg skifter sengetøy oftere enn vanlig...
Noli Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Når jeg er alene sover kattene sammen med meg, men samboeren min våkner så lett, så når han er der må de sove i stuen. Den ene katten vår foretrekker å være ute om natten.
Gjest Gjest_pus_* Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 Snuppelina vår har kurv, plass i bunnen av skapet (er visst veldig koselig å ha en hule for seg selv i blant), kattestativ, kattebur med teppe, sofaer, kattestativ, men sover alltid i armkroken min :søvn: Hun er innepus og jeg det er mer bakterier på en allminnelig barnehageunge enn det er på henne
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 Hunden min har sin egen plass under trappen hvor hun sover om natten. Der har hun en hundemadrass og en gammel sofa som hun sover i, og så har hun noen leker der som hun liker å holde på når hun sover. Om dagen sover hun aldri der, da sover hun alle andre steder. Jeg lar ikke hunden sove i sengen, men det er ikke fordi jeg er redd for lopper. Å ha dyr, da spesielt katter, sove i samme seng som en selv er asmta- og allergifremkallende. Jeg har ikke lyst til å utvikle allergi mot dyret mitt, derfor er det til det beste at hun sover et annet sted. (Og så snorker hun noe så helt sinnsykt at det er ille nok å høre snorkingen ute fra trappegangen )
Gjest Glør Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 Vi har vanligvis soveromsdøra oppe, og hunden sover i fotenden av senga. Kattene sover litt rundt omkring, og ingen av dem har 100% faste steder. En av dem liker å ligge sammen med hunden, i senga, de andre sover ofte på kommoden eller i vinduskarmen på soverommet, men de sover også på de vanlige plassene sine i stua. På sommeren er de også ofte ute om natta. I forhold til lopper osv er jo ikke det vanlig at katter har utøy, så man skal ha litt uflaks for at det skjer. Jeg har hatt utekatter i senga siden jeg var liten, og har aldri blitt bitt av noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå