Gå til innhold

Den mest misforståtte mannen i verden:


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I lys av "dokumentaren" på NRK vil jeg gjerne sette en del på plass. Håper denne når ut til mange:

--------------------

Jeg var i skrivende stund nettopp i en diskusjon med min mor i telefonen hvor hun hadde sett en "dokumentar" om Michael Jackson på NRK. Hun sa meget pent at de hadde lagt det frem på en "objektiv" måte. Om rettsaken, pengeproblemene, etc. Med dette mente hun at dokumentaren hadde sett dette fra begge "sider". Det er allerede her jeg blir skeptisk til dette programmet. Jeg kan ikke skjønne hvilket "sider" som finnes? MJ har gjennom rettsaken, gjennom intervjuer prøvd og renvaske seg selv, når han endelig klarer dette, så skal disse dokumentarene begynne å spille på tvilen. På hans atferd gjennom mange år, som er så "urovekkende"? Jeg skal ikke skrive så mye om dokumentaren siden jeg ikke har sett den, men vil ta opp viktige punkter.

For å sette det litt på spissen, Michael er for mange en sort person som gjorde seg selv hvit, en mann som har kjørt karrieren i grus, en med store økonomiske problemer. En mann som pga han er større enn livet selv, fordi han er annerledes, fordi han ikke er normal, er skyldig i noe han ikke har gjort.

Hva er det ordene "annerledes" og "ikke er normal" har tilfelles? Jo, de er negative ord som bringer negative tanker. En homofil er også annerledes, det er kanskje ikke normalt i alle sine øyne, men det er ikke negativt av den grunn. Michael har som nevnt tidligere ikke hatt noen barndom. Når han ble stor, følte han for å oppleve denne barndommen som voksen. Han vokste aldri opp inni seg, som han selv synger "With a child’s heart". Du kan selv tenke deg og aldri ha opplevd jul og bursdager, aldri kunnet gå ut i fri luft uten å ha kamera og folk løpende rundt deg hele tiden. Uten sjanse for å gå på vanlig skole, aldri fått sjanse til å spille fotball med gutta i parken, aldri få lov å gjøre disse magiske tingene barn gjør.

Tenk da når denne mannen får lov til å oppleve disse tingene, tenk deg den gleden det gir denne mannen. Nå kan du tenke deg hvordan MJ har det når han opplever en karusell, hvordan mye han gleder seg til å gjøre ting vi tar for gitt. Det er ikke normalt, men det er av den grunn ikke negativt. Jeg synes et hvert menneske fortjener å få den gleden. Tenk selv når du blir et "barn igjen" som voksen, hvor godt det føles.

Så angående venner, hvor vanskelig er det ikke for verdens mest kjente person og få seg gode venner som ikke svikter en? Michael Jackson har selv sagt i mange intervjuer at utrolig mange voksne har sviktet han på en eller annen måte. Og hva gjør en da? Jo, en snur om til de eneste i verden som er ærlige uansett hva, for de vet ikke bedre - dyr og barn. Michael elsker dyr, fordi de er så ærlige, så kjærlige og svikter deg aldri. Det samme med barn, et barn snakker fra hjertet, et barn setter ikke en kniv i ryggen på en for å oppnå noe. Det er også derfor MJ har hatt så mange barn som venner, igjen ikke normalt, veldig annerledes, men ikke nødvendigvis negativt.

Nå kommer vi til sengebesøkene MJ har hatt med barn. Stopp litt opp nå og tenk over hvor mye negativ energi du får fra den setningen. Tenk hvor mange negative assosiasjoner du får når du leser den første setningen. En voksen har sengebesøk med barn, dette MÅ være seksuelt, her må det være noe totalt galt? Eller må det? Jeg synes synd på den som ikke tror at en person kan sove i samme rom som et barn uten å tenke seksuele tanker. Det MJ gjør er å lese en bok, spise kveldsmat, ha putekrig, spille spill, høre på musikk, hvor de så legger seg og sover. I et soverom som er mange ganger større en de flestes soverom. Dette er magisk for Jackson. Det er ting han aldri fikk oppleve som barn, i alle fall ikke med venner. Det er UMULIG for mange folk å tenke seg, at en mann kan ha så simple tanker om en aktivitet. Michael Jackson har NØDT til å ha en baktanke. Det er kanskje normalt og tenke tanken. Men igjen, Michael er ikke normal. Derfor må han også ses på i et unormalt lys.

Så har vi rettsaken, hvor folk ENDA sier "bare se på bevisene, MJ er skyldig". En som sier dette har i alle fall ikke peiling hva en snakker om. Da har de ikke fått med seg fakta. Les boken "Michael Jackson - Conspiracy". Den er skrevet av en journalist som var 100% sikker på MJ var skyldig, helt til hun faktisk innså at denne saken handlet om bare en ting, utpressing av penger. Denne boken har en hovedkilde, transkriptet fra rettsalen!! Er ikke det bevis nok?

Så om MJs fysiske tilstand. Han er hvit, en sort mann som ble hvit, HELT UTROLIG? Egentlig ikke, 2% av verdens befolkning lider av samme sykdom som MJ - Vitiligo. Jeg har selv sett det, og den eksisterer. Om noen vil lese mer om vitiligo, besøk: www.vitiligo.no. Jeg vil ikke gå dypere inn i dette i mitt skriv her, men jeg vil legge ved en video som tar opp saken.

http://www.youtube.com/watch?v=X7F3c...eature=related

Så når det gjelder MJs økonomiske tilstand. Ryktene som svirrer sier MJ sliter økonomisk. Vel, FEIL igjen. Jo, det stemmer at MJ sliter med kontanter, men det betyr ikke at han sliter økonomisk. Fakta er at MJ eier rettighetene til seg selv og The Beatles, til sammen eier han og Sony 300 000 sanger, og hvert år tjener MJ alene 375 millioner kroner på dette. The Beatles katalogen er ene og alene verdt flere milliarder norske kroner, og MJs katalog er nok ikke noe dårligere en dette i alle fall. Så kan jeg også påpeke at MJ kan tjene 30 millioner bare på en konsert, lett som bare det, tenk hva en ny turne vil bringe inn. MJ har en del lån ja, men en som har milliarder i eiendeler og mange hundre millioner i inntekt, har råd til store lån. Det gjelder bare å tenke litt logisk for å finne ut at MJ aldri kommer til og slite økonomisk.

Så karrieren som har gått i grus. MJ solgte 12 millioner av hans siste album Invincible, Dette er fire millioner mer enn hva Ushers album 8701 solgte (som ble utgitt omtrent samtidig med Invincible). Det er 3 million mer en hva Justin Timberlake har solgt på sitt siste album. Det er dobbelt så mye som Beyonce solgte av sitt siste album "B'Day".

Jeg vil nå avslutte med å si at fordi en person er eksentrisk, fordi han er annerledes, fordi han ikke er normal, fordi det er røyk, så trenger det ikke ha vært en brann. Jeg synes MJ bør være et eksempel for andre. Michael Jackson er en person som gir ubetinget kjærlighet til verden, og ber hele verden være med han å "Heal The World". Om han skulle bli dømt for noe måtte det være for å være sjenerøs, åpenhjertig, kjærlig og større en livet. Han bør være et eksempel på at det er ikke det materiale som teller her i verden, men heller opplevelsene du gjør med venner og med din familie. Michael Jackson er og forblir verdens mest misforståtte person, mange vil ikke forstå, noen prøver, mens noen finner ut at MJs eneste kriminelle handling er å ikke være normal.

Jeg vil påpeke at jeg overhodet ikke tror MJ er feilfri. Han har gjort mange feil. Noen har vi fått se via media og det er jo greit. Når alt kommer til alt så er han er tross alt bare et menneske. Men jeg føler det er min plikt å forsvare ting han aldri har gjort, og falske rykter som svirrer ute i tabloidene.

PS: Til min mor og andre som leser dette, før dere blir forført av media, prøv å grav litt ned i sannheten, prøv å forstå. "Fakta" på lørdag inneholdt ikke mye fakta sist lørdag, beklageligvis. Og husk, "Before you Judge Me, Try Hard To Love ME"

Skrevet av

Ola S. Hunnestad.

MJOAI

Kopiert fra

http://www.mjoai.com/forum/showthread.php?t=620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fint at du velt alt så sikkert da. Ingenting som har stått i publiserte bøker tidligere har jo vært usannheter.

Du hevder om ikke annet at han ikke er normal. Det er da opp til oss å avgjøre selv om vi mener at den måten han ikke er normal på er positiv, nøytral eller negativ.

Jeg har i og for seg ikke et problem med å forstå dette med barndommen hans og hvor problemene hans kommer fra, men det betyr likevel ikke at det ikke er problemer. Det er en forskjell på å ønske å være barnslig og det å ønske å være et barn. Mange voksne mennesker elsker å være barnslige, være på tivoli, se barnefilmer etc. Problemet forekomer når en voksen person ikke har sine normale voksne grenser i henhold til barn. MJ viser ikke en normal voksen tankegang, han resonnerer ikke på samme måten som en voksen og ser ikke ut til å være i stand til å se verden på samme måte som en voksen. En slik person bør også behandles som et barn og ivaretas som et barn. Han har den fulle mulighet til å leve et voksent liv, men vi hadde ikke tillat et barn det samme livet som det MJ har fordi dette rett og slett ikke ville være trygt. Hvofor skal vi da tillate MJ dette livet, når han i bunn og grunn ikke er noe annet enn et barn heller? Han er en fare for seg selv og andre fordi han tildeles makten som et voksent menneske har mens han ikke har annet enn tankene til et barn.

Barn er også seksuelle vesen, og det kan være den naturligste ting i verden for barn å utforske disse sidene med seg selv. Mange barn som har overnattingsbeøk hos hverandre bedriver uskyldig seksuell eksperimentering. Hvordan kan vi være sikkre på at dette ikke forekommer også i den barnlige hjernen til MJ? For ham oppleves nok dette i så fall som å ikke være galt og å være helt nautlig slik det er for andre barn, men det forandrer ikke det faktum at det i så fall ville vært galt. Mj tenker ikke som en voksen og har ikke de normale sperrene som et voksent menneske har i forhold til andre aspekter i livet sitt, og jeg ville derfor ikke stolt på ham til å plutselig ha disse sperrene i henhold til seksualitet og barn. Hvorfor skal han ha det på det omårdet men ikke på andre? Jeg sier IKKE at det er tilfellet at han har forgrepet seg på barn, slikt er vanskelig å bevise og vi har rett og slett ikke info til å bekrefte eller avkrefte. Men jeg sier at jeg ikke hadde stolt på at han ikke skulle følge sine barnslige instinkter også på dette området slik som alle ander barn også gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jackie_*

Michael Jackson har hatt fester med mindreårige gutter på hotellrom som er fotografert av hotellpersonale. Synet som møtte dem beskrives i nevnte dokumentar. Hans unge venn, som satt på fanget hans under en prisutdeling for noen år siden, har uttalt at M.J har onanert ham. Under samme prisutdeling oppholdt han og gutten seg på hotellrommet hee dagen, mens moren og søsteren shoppet med Jacksons kredittkort.

Ja, Michael Jackson er muligens et barn inni seg, men han er et meget berømt lite barn, som har misbrukt sin berømmelse for å foreta handlinger vi under alle andre omstendigheter hadde fått hakeslepp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...