Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, slik er situasjonen: Jeg droppet ut av Sogn videregårnde i fjor fordi jeg ble tilbudt lærlingsplass. Det ble ikke noe av, så jeg ble sittende igjen uten verken skoleplass eller lærlingsplass. Greit det, men jeg vil selvfølgelig ta utdannelse. Jeg vil da begynne på videregående når jeg er 19, det passer meg utrolig bra mtp livssituasjonen min.

I mellomtiden har jeg nattjobb i Aftenposten fra 02.00-06.00, det vil jeg fortsette med når jeg begynner på skole igjen. Kunne tenke meg å ta eksamen i norsk, engelsk, naturfag, matte og gym som privatist før jeg begynner, slik at jeg får litt mer fri.

Melder meg opp på PrivatistWeb, og skal velge fag. I denne omgangen skal jeg ta matte og gym. Problemet er jeg ikke er hvilket av fagene jeg skal melde meg opp til.

Dette er de forskjellige fagene.

Gym:

VF2900 - Kroppsøving

VF4900 - Kroppsøving P

Matte:

MAT1001 - Matematikk praktisk, Vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram

MAT1003 - Matematikk praktisk, Vg2 studieførebuande utdanningsprogram

MAT1005 - Matematikk praktisk, Vg3 påbygging til generell studiekompetanse for yrkesfaglege utdanningsprogram

MAT1006 - Matematikk teoretisk, Vg1 yrkesfagleg utdannigsprogram

MAT1008 - Matematikk teoretisk, Vg2 studieførebuande utdanningsprogram, skriftleg

MAT1010 - Matematikk teoretisk, Vg3 påbygging til generell studiekompetanse for yrkesfaglege utdanningsprogram

REA3022 - Matematikk R1

REA3026 - Matematikk S1

Hvilke fag skal jeg melde meg opp i? Og hvordan vet jeg det i framtiden, mtp norsk, engelsk og naturfag?

Engelsk:

AA6074 - 2 Engelsk 1+2, privatister

AA6076 - 2 Engelsk 1

AA6079 - 2 Engelsk 1+2, muntlig

AA6086 - 3 Engelsk A, muntlig

AA6087 - 3 Engelsk B, muntlig

AA6092 - 3 Engelsk A, skriftlig, privatister

AA6093 - 3 Engelsk B, skriflig, privatister

VF2210 - Engelsk (høyeste nivå yrkesfag)

VG1203 - Engelsk privatister

VG1205 - Engelsk, muntlig (privatister)

Norsk:

VF2010 - Norsk (yrkesfag)VKI, skriftlig

VF2015 - Norsk (yrkesfag)VKI, muntlig

VG4004 - Norsk hovedmål, skriftlig, privatister Fagskriving

VG4005 - Norsk, muntlig

VG4006 - Norsk sidemål, skriftlig, privatister Friskriving

Naturfag:

VG1401 - Naturfag for privatister - Det er bare et fag, så jeg regner med at det er det jeg skal ta :)

Jeg skal gå yrkesfaglig, enten teknikk & industri eller bygg & anlegg. Født i 91, hvis det skulle ha noe å si. Takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde skaffe deg en liste over hvilke fag som er obligatoriske og hvilke valgfag du kan velge mellom og deretter lage en liten plan for deg selv for å være sikker på at du får nok poeng innen det året du vil bli ferdig.

Gjest Gjest_Karina_*
Skrevet
Du burde skaffe deg en liste over hvilke fag som er obligatoriske og hvilke valgfag du kan velge mellom og deretter lage en liten plan for deg selv for å være sikker på at du får nok poeng innen det året du vil bli ferdig.

PASS PÅ at du har rett reform!!!

Reform 94 for de som er født før 90,

og Kunnskapsløftet for de fra 90 og utover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...