Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg går til en offentlig, klinisk psykolog nå. Han er grei nok, men føler jeg får veldig lite råd, tips og veiledning. Føler heller ikke jeg får noen "utfordringer". Uansett, jeg ønsker å bytte. Hvordan gjør jeg dette?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg har et råd. Si til psykologen at du ikke vil ha en ny time (neste gang du er der). Si at du vil ringe han/hun når du vil ha ny time. Og da ringer du jo aldri. Men få deg en ny privat psykolog eller stå i kø og få en ny en. Du kan jo så klart si det rett ut at det ikke hjelper deg og du vil ha en ny en.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Jeg har et råd. Si til psykologen at du ikke vil ha en ny time (neste gang du er der). Si at du vil ringe han/hun når du vil ha ny time. Og da ringer du jo aldri. Men få deg en ny privat psykolog eller stå i kø og få en ny en. Du kan jo så klart si det rett ut at det ikke hjelper deg og du vil ha en ny en. Hvilket råd var det? Privat psykolog, nei, takk og lov for av vi har et offentlig helsevesen.
lille katt Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Hvis du er pasient på en vanlig poliklinikk i psykisk helsevern, er det lettest å ta det opp med psykologen din, selv om det sikkert er litt skummelt. Da kan psykologen ta det opp i teamet sitt og høre om noen andre har ledig kapasitet. Hvis du er pasient hos en privatpraktiserende psykolog som har refusjonsrett (dvs. at du får frikort, og trenger ikke betale mer enn egenandelen), må du nok si fra der også, men da er det din egen jobb å finne en ny. Og det er nok ikke helt enkelt . Jeg har inntrykk av de fleste psykologer med refusjonsrett har lang ventetid. Men man kan jo ringe litt rundt og høre.
stjernekyss Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Jeg går til en offentlig, klinisk psykolog nå. Han er grei nok, men føler jeg får veldig lite råd, tips og veiledning. Føler heller ikke jeg får noen "utfordringer". Uansett, jeg ønsker å bytte. Hvordan gjør jeg dette? Da må du nok lete lenge. Psykologens oppgave er alt annet enn å gi deg råd, tips og veiledning. Vedkommende skal være en støtte og samarbeidspartner mens du selv finner ut av de svarene som allerede ligger i deg et sted. Bytter du psykolog på det grunnlaget, er sjansen stor for at du opplever det samme igjen. Ta opp med psykologen din hvordan du føler det, slik at vedkommende kan ha noen mulighet til å snakke med deg, og ikke en person du finner opp for akk de timene du er der. Hva er vitsen med å gå til psykolog hvis du ikke skal være ærlig med hvordan du opplever ting?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå