Gå til innhold

Spørsmål om Yasmine.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal snart begynne med Yasmine. Så lurer jeg på..

-Slipper man mensen med Yasmine, noen her som vet noe om det?

-Skal ma ta en måned pause etter tre måneder med pillene, selv om man har en uke uten piller hver måned?

-Noen som har opplevd å bli deprimerte med de?

-Og tilslutt, er du førnøyd med de?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg har mensen med Yasmine

2. Jeg har aldri tatt pause etter 3 mnd.

3. Jeg har ikke blitt deprimert

4. Ja fornøyd, fungerer fint som prevansjonsmiddel for meg.

Skrevet

1. Nei. Men du kan ta tre brett sammenhengende (m 21, evt droppe de hvite på 28) og slippe unna med 4-6 ganger i året.

2. Nei. Trenger ingen pauser. Aldri hørt om dette. Det er en "gammeldags" oppfatning at man må ta pauser. Kroppen tåler helt fint å gå sammenhengende på pillene i mange år. Mtp kreftrisiko er det faktisk bedre å være på pillen enn uten.

3. Nei, aldri problemer.

4. Ja. Gruer meg til jeg må slutte og ha mensen hver måned... :trist:

Skrevet

Hos meg blir det nei på alle spørsmålene.. :sjenert:

Jeg fikk væskeansamling i knærne (!) av dem.. Legen hadde aldri hørt om en slik bivirkning før... Byttet til Synfase, og de er jeg veldig fornøyd med.

Skrevet

Nei- man blir ikke mensfri av å bruke yasmin. men når man har tatt alle pillene på et brett kan man hoppe rett på neste brett for å "slippe" mensen. Altså man hopper over den pillefrie uka. Det står om det i pakningsvedlegget.

jeg fikk ingen bivirkninger av å bruke yasmin, ble ikke deppa. Er kjempefornøyd med yasmin!

Ble gravid på yasmin da, men det har ingenting med pillen å gjøre siden jeg kasta mye opp og pillen mista effekt av den grunn...

Skrevet

Eg blei hissig og sur/smådeppa av å gå på Yasmine, for meg var det ikkje den rette pilla...

Skrevet

Jeg ble deprimert og fikk gråtetokter, så den fungerte overhodet ikke for meg, men det har ingen andre piller heller gjort på en tilfredsstillende måte.

Gjest Gjest_wondergirl_*
Skrevet

Jeg er godt fornøyd med Yasmin og har ikke merket bivirkninger. Men sånt er jo helt individuelt, da!

Jeg pleier å ta to brett i strekk og så ha mensen - sånn at jeg hopper over annenhver mens. Ellers hender det at jeg "spotter" litt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skal snart begynne med Yasmine. Så lurer jeg på..

-Slipper man mensen med Yasmine, noen her som vet noe om det?

-Skal ma ta en måned pause etter tre måneder med pillene, selv om man har en uke uten piller hver måned?

-Noen som har opplevd å bli deprimerte med de?

-Og tilslutt, er du førnøyd med de?

:-)

Jeg ble veldig deprimert av Yasmine :( Kunne sitte hele kvelden og grine. Tok faktisk en stund før jeg skjønte at det var pillene jeg reagerte på. Sluttet å ta dem og etter et par uker var jeg meg selv igjen.

Skrevet

Jeg gikk på noen andre piller før jeg begynte på yasmin - og er veldig glad for at jeg byttet. Jeg er mye mer følelsesladet på yasmin enn jeg var uten pille, men den jeg tok før (loette) ble jeg helt GAL av.

Alt det andre har du vel fått svar på.

Skrevet

Min erfaring er at Yasmin ikke egner seg så godt til å utsette mensen over lengre til. Til å begynne med kunne jeg glatt ta 3 brett etter hverandre og så ville kroppen min ha mensen. Nå klarer ikke kroppen min mer enn 2 brett før mensen tvinger seg fram.

Skrevet
Min erfaring er at Yasmin ikke egner seg så godt til å utsette mensen over lengre til. Til å begynne med kunne jeg glatt ta 3 brett etter hverandre og så ville kroppen min ha mensen. Nå klarer ikke kroppen min mer enn 2 brett før mensen tvinger seg fram.

Har funket i 5 år nå uten noen problemer=) Så som med alt annet er det vel individuelt.

Skrevet

Du har utsatt mensen i 5 år? Jøss!

Skrevet
Du har utsatt mensen i 5 år? Jøss!

Hvis du leser innlegget som er sitert i mitt innlegg samt resten av tråden ser du sammenhengen - det handler om å ta tre brett sammenhengende uten problemer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...