Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg har en vennine som har sterke annfall av migrene 4-5 ganger i uken. Dette rammer henne så mye at hun ikke kan studere eller jobbe og etter flere års forsøk på behandling ser det ikke ut til at hun blir bedre. Jeg har derfor prøvd å tenke på ting som kan gjøre at hun alikevel kan leve et liv som hun opplever som litt meningsfult selv om hun mesteparten av tiden er ute av stand til å gjøre noe som helst. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med flere ideer. En av tingene jeg har tenkt på er at det de fleste opplever som mest meningsfylt er å være til veldig direkte hjelp for andre mennesker. Hun kunne derfor prøve å finne noen, for eksempel utviklingshemmede, som trenger noen å tilbringe tid med (eller foreldrene trenger avlastning) og som hun kan stille opp for når hun har muligheten. Siden annfallene kan komme når som helst er det umulig for henne å forplikte seg på spesielle tidspunkter. En annen ting jeg har tenkt på er å gjøre noe via nettet. Hun kunne bygge opp en nettside som på en eller annen måte bidrer til å hjelpe andre mennesker eller hun kan gjøre noe annet over nettet fordi det lar seg gjøre uten at hun må forplikte seg i forhold til konkrete tidspunkter. Er det noen som har flere ideer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå