Gå til innhold

Graviditet og p-plaster

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Heisann alle sammen :)

Er det noken som har erfaring med bruk av p-plaster? Lurer på om det er større sjanse for å bli gravid dersom plasteret er løst i kantane, er det noken som har blitt gravid med plaster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plasteret løsnet alltid litt i kantene etter noen dagers bruk, men jeg ble ikke gravid. På felleskatalogens sider, står det at graviditet skal utelukkes før neste plaster, dersom bortfallsblødningen ikke kommer i løpet av den plasterfrie uka. Dette gjelder ikke hvis det er første syklus med plaster.

Dessuten er det et depotplaster som skal sikre at du har nok preventive stoffer i tilfelle plasteret faller av, slik at du rekker å ta på nytt noen timer etter.

Gå hit: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ søk etter Evra og du vil få full info, vedrørende uteblitt blødning og det hele.

Skrevet

Jeg har brukt p-plaster i over 1 år, og ikke blitt gravid enda i hvertfall!

Plasteret sitter litt dårlig på meg, da jeg har store mengder løshud etter stor vektnedgang. Dette har bekymret meg, men ser ut til å ikke spille noen rolle.

Synes p-plasteret er veldig praktisk og greit å bruke:D

Skrevet

Uten unntak så løsner plasteret i kantane, meir eller mindre kvar veke. Da ser ikkje ut til å ha noke å sei, men ein lurer jo alltid litt på om det skal vera sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...