Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Synes jeg hører så mye dritt om Oslo. Skal flytte dit snart. Er det steder jeg ikke burde bo på eller oppholde meg på? Er Oslo så ille som mediene tilsier?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Er Oslo så ille som mediene tilsier? Nei, på ingen måte. Men nå er det jo heller ikke så interessant for mediene å skrive om alle de som har bodd i Oslo hele livet uten å ha blitt utsatt for verken ran eller vold eller annen elendighet
Gjest Caya Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Jeg har bodd hele livet i Oslo eller litt utenfor Oslo, og har aldri følt at Oslo er et skummelt sted nei. Det eneste jeg prøver å unngå er å gå gatelangs på kveldstid alene, men har i grunnen ikke opplevd det som veldig skummelt de gangene jeg har måttet det. Det er jo mye flere folk som bor i Oslo enn andre mindre steder, så da er det naturlig nok flere kriminelle og derfor også flere medieoppslag.
murray Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg er veldig glad i Oslo Kjempefin by, og det skjer noe hele tiden Men går ikke hjem langs akerselva alene midt på natta.
Kick Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Så lenge du ikke legger igjen vettet der du flytter fra så går det nok bra Men tenk deg om dersom du skal tusle rundt alene natterstid, for eksempel den nedre delen av Akerselva. Går sannsynligvis bra det og, men det finnes bedre alternativer. En liten observasjon, etter min erfaring hører jeg mest dritt om Oslo fra de som ikke bor i byen. Og den øker proporsjonalt med hvor lite de faktisk har vært i Oslo og hvor langt unna de bor.
Gjest -Maggie- Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 En liten observasjon, etter min erfaring hører jeg mest dritt om Oslo fra de som ikke bor i byen. Og den øker proporsjonalt med hvor lite de faktisk har vært i Oslo og hvor langt unna de bor. Jepp.
villen Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Oslo er ikke noen farlig by, men når du er alene, bør du holde deg unna parker og grøntområder om natta - ikke bare langs Akerselva.
Miel Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg har bodd i Oslo hele livet, både i villastrøk i utkanten og i sentrum. Det skumleste jeg har opplevd til nå er den gangen bestevenninnen min og jeg gikk oss bort på Majorstuen, og da var vi 12 år og i sentrum alene for aller første gang. Jeg kjenner ikke et eneste menneske som har blitt ranet, voldtatt eller havnet i slagsmål her... Vi gikk alene til skolen fra dag én i førsteklasse, jeg går stadig alene hjem om natten, jeg har tatt taxi (også alene) utallige ganger, og jeg har med hånden på hjertet aldri opplevd noe jeg oppfattet som virkelig ubehagelig. Oslo er en trygg by!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå